Inlägg från: Erics mamma |Visa alla inlägg
  • Erics mamma

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Mica, vad skönt att få sova ordentligt! Själv går jag fortfarande och väntar =( De två senaste nätterna har han dessutom varit "värre" än vanligt, vaknat varje halvtimme eller så. Passade på att vila 30 min nu på morgonen då han tog ett sovpass, vaknade 06 och var pigg, men han tyvärr inte att somna innan han vaknade. Får försöka igen vid nästa sovpass vid lunch.

Maria, Eric hade en likande bajsperiod för några veckor sedan, första tanden kom sedan upp så det var kanske orsaken. Har vidar tänder ännu?

• Erics mamma

Linda, skall vi byta unge för en dag? =) Jag får sova lite bättre och du får ja, vad får du ?!

• Erics mamma

När man inte får sova mer än max 2-3h åt gången så är man konstant trött men man får/måste göra saker ändå. Kan ju erkänna att man får anstränga sig lite samtidigt som man ser fram emot att komma hemifrån när man skall träffas. Man blir ju inte direkt piggare av att gå hemma. Tidigare var jag en person som var beroende av min sömn, ville sova en 10h på helgerna och iaf 7-8h på vardagarna. Längtar allt tillbaka till dess!

Trodde också att sömnen höll på att bli bättre för ett tag sedan men det vara bara 2-3nätter som han sov lite längre pass. Jaja man får väl vara glad för att han är frisk och äter som en häst oavsett vad jag ger honom.

Nej nu har han åter somnat så nu är det att passa på att vila lite här med, har en liten lätt huvudvärk känner jag. Ses senare igen!

Lena, hur går det med Freyas gång, går hon själv nu hela tiden eller?

• Erics mamma

Så nu har jag slumrat i 1h, fått i mig lite mat och sitter med en kaffekopp och det känns redan lite bättre. Bubben sover dock vidare vilket på ett sätt är bra men tyvärr ligger han i våran säng då jag inte kunde söva om honom någon annanstans än bredvid mig. Måste nu vara på alerten när han vaknar så han inte kryper iväg ut ur sängen innan jag hinner dit bara!

Skall vid halvtre tiden till en mamma i området som har en tvååring och en 3månaders, skall bli kul då vi inte träffats mer än ett par tre gånger. Hon hade tittat förbi igår när jag var och fikade mer er på stan, som tur var så var Calle hemma då hon inte har vårt tel nr.

• Erics mamma

Här börjar lillgrabben bli lite förkyld tror jag=( och vi som skall ner till landet till helgen med svärföräldrar och mina föräldrar. Får hoppas han inte är allt förkykd så går det nog.

• Erics mamma

Igår tog vi lite kort som var tänka som julkort i år. Har lagt upp det som vi skall ha i mitt galleri för er som är intresserade.

Linda, det är ju smart att tänka sig för innan man köper nytt, så att det räcker till så att säga.

• Erics mamma

Ja det kostar ju lite mer att göra julkort men vi har aldrig gjort det innan så 5kr/kort får vara ok i år tycker vi, skall ha 30st totalt och då ingår kuverten i priset.

Linda, vad kostar babyskyddet att hyra? Du kanske kan låna från någon här på forumet istället. Vi har ett "gammalt" babyskydd från Akta som Eric hade fram till en månad sedan. Han var då 73cm lång vilket fungerade precis.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV