Hade bvc-tid idag. Det är relativt nära, tar en halvtimme att gå, men om man åker buss så är det ändå ett byte och det passar sällan med tiderna så jag brukar bli lite sen. I morse hade jag inte riktigt bestämt hur jag skulle göra.
Hmm, hur ska jag göra? Jag går. Nej vad jobbigt jag åker buss istället! Har jag busskort? Nej! Fan också! Då får jag gå i alla fall. Ska jag ta vagnen? Ja, varför inte. Men om Edvin ska gå så tar det på tok för lång tid, det hinner vi inte. Jag kanske ska åka buss åndå. Har vi verkligen inga busskort? *letar, hittar flera stycken med 2-5 kr på* Det kanske går att pussla ihop till en biljett. Har jag tillräckligt på mobilen?, Nej, det var ont om pengar på kontankortet sist. Var är telefonen? Där! Saldo? Ja, jag har 22 kr! Nej, men vad fan, klart jag kan gå! Edvin kan ju ta sin springcykel, då brukar det gå fort. Hmm, sele eller vagn till Inez? Sele eller vagn? Sele eller vagn? Jag tar med selen och vagnen. Jättebra! *går ut med Inez i vagn och Edvin på springcykel* Shit!!! Jag såg att det var vitt ute förut, men det här är ju snö! Nej, Edvin, det här går inte. Du får lämna cykeln hemma, det är för mycket snö. Jaha, hur ska vi göra nu då? Vi får ta bussen ändå. *närmar oss busshållplatsen, massor av folk, massor av snö* Nej, bussen kommer garanterat att vara sen, och jag har bara några minuter på mig att byta buss. Missar jag nästa buss så är det kört. Jag går i alla fall! Hjälp, vi har 20 minuter på oss! Edvin kan inte gå så snabbt. Ja, han får åka vagn så tar jag Inez i selen. Jättebra! *slänger upp Inez på ryggen och ner med Edvin i vagnen, börjar traska, tittar bakåt, ser bussen komma (i tid) men för långt bort för att springa tillbaka, förbannar vädret, bussen, vagnhelvetet och mig själv, fortsätter ploga mig fram genom snön, kommer en kvart för sent*
Besöket gick bra iaf, hon hade dalat lite på kurvan men det var i sin ordning då hon börjat gå och röra sig mer.
8615 g och 71 cm.