Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Förresten, om fk bråkar kan man väl alltid säga att man har far-eller morfäräldrar som ställer upp med barnpassning.

• primusbarn

Men oj Carina, jag visste ju att ni hade det struligt med sömnen, men inte att det var så jobbigt. Tar hon aldrig välling?

Edvin vägrade välling ganska länge, men när han blev 1 år så gick det plötsligt, då kunde jag också påbörja nattavvänjningen. Jag skyndade ganska långsamt så det tog 2 månader, då var det ju sommar och vi var båda lediga så det underlättade ju. Jag vet inte riktigt hur vi ska göra nu när vi har ett barn till man helst inte vill väcka och Johan som måste kliva upp 5.30.
    Jag får väl fortsätta tills i sommar Annars så ammar jag inte speciellt mycket på dagen längre, förutom de senaste dagarna då hon varit ganska förkyld och haft lite feber, då är det väldigt praktiskt att ta till.

Maria: Jag tror nog att jag kan komma loss den kvällen.

Ikväll ska Edvin sova hos farmor och nu är det Johans tur att unna sig en längre AW. Så det blir bara jag och Inez hemma ikväll, ska bli riktigt skönt. Det kommer att kännas som man är själv. Synd bara att hon är förkyld, hon hostar så mycket på kvällarna att hon väcker sig själv så det blir kanske inte lika lugnt som det skulle ha varit för en vecka sedan.

• primusbarn

Blä, det känns som jag håller på att få tillbaka mensen, har inte saknat den men jag får väl vara glad att det tog nästan ett år.

• primusbarn

Förhoppningsvis är det bara falskt alarm, jag har känt så här tidigare och varit övertygad om att mensen är på gång. Men nu har jag ju dragit ner så mycket på amningen + att det har gått så pass lång tid, så det känns troligare att det verkligen är på gång. Vill inte

• primusbarn

En granne berättade att hon fortsatte att pumpa varannan timme när hon började jobba, hon fortsatte tills dottern var 2 år bara för att slippa mensen. Det kändes lite överdrivet, men men

• primusbarn

Det känns som det var jättelängesen jag var här och skrev. Jag har börjat en distanskurs i webbdesign så min datortid har gått till att plugga.
    Dessutom fick vi vårt Wii fit igår *tjohooo* Oj, vad vi spelade. Skitkul ju!
    Edvin fick stanna hemma från dagis idag då han legat och hostat hela natten, men vi måste nog ta oss ut en stund ändå nu när det är så fint väder.

Jag får läsa ikapp lite senare.

• primusbarn

Hej hej!
    Jag har knappt loggat in på FL den senaste veckan så jag har fått läsa ikapp nu.
    Jag har pluggat jättemycket, läser en distanskurs i webbdesign. Man ska lämna in 4 st examinationsuppgifter på en 10-veckorsperiod och jag har snart gjort alla uppgifter på en vecka
    Det var så kul att jag kunde bara inte hejda mig, om jag fick börja om så skulle jag nog valt det fältet istället för biologi. Fast jag antar att konkurrensen är mördande, eller var säger du Kajsa?

Här är allt bra iaf. Inez går mer än kryper nu, så det är full fart.

• primusbarn
    Carina: Härligt att höra att det gick smidigare än du trodde, hoppas den här natten går ännu bättre.
    Själv vet jag inte riktigt när jag ska ta tag i det, har ju alltid sagt efter 1 år, men jag vet inte hur jag ska göra. Johan kliver ju upp så tidigt så jag vill inte störa honom för mycket och jag vill ju inte väcka Edvin heller. Det skulle vara lättare i sommar.

Vi har iaf haft bakslag på våra kvällar, hon vaknade efter en timme och har varit vaken heeela kvällen.

Dagis ja, dags att ställa sig i kö nu. Vi tänkte satsa på en plats i augusti, dagiset här bredvid brukar det inte vara något problem att få plats på. Det vore kul om hon fick på samma avdelning som Edvin, vi är så himla nöjda med det.
  • primusbarn
    Carina: Det lät tufft att behöva vakna så mycket, men bra att hon ändå somnade om själv. Man får nog räkna med lite bakslag.
    Själv har jag ingen karaktär, när jag skulle sluta med Edvin så gav jag upp vid minsta lilla motstånd, men jag hade hela sommaren på mig då, så det gick ändå ganska smärtfritt.

Ja, jag får nog vänta till april eller nåt, fördelarna överväger nog lite för mycket just nu för att jag ska orka. Man måste ha motivation, och det har jag inte just nu.
  • primusbarn

Men fy vad jobbigt ni har det, både Mica och Carina!
    Skönt att Elly sov bra en natt iaf, hoppas att det inte var ett undantag. Ja, det får ju inte mig att vilja ta tag i nattamningen direkt när jag läser hur jobbigt det verkar.

Jag håller på med en annan typ av avvänjning just nu. Vi har alltid (de senaste 2 åren iaf) nattat Edvin genom att först läsa och sedan ligga i sängen tills han somnat. Eter att vi släckt lampan så brukar han somna snabbt, men de senaste veckorna har han krånglat nåt fruktansvärt. Så just nu sitter jag i en fåtölj brevid hans säng, och jag tänker fan inte ge mig förrän han har somnat, om det så ska ta hela kvällen. Det underlättar ju att ta med datorn, är så fruktansvärt tråkigt att ligga i mörkret, men nu kan jag ju sitta och surfa istället

Det jobbiga är bara att jag har bakat en kladdkaka som står i köket och väntar...

Förresten, att skrika: Sluta skrika!!! är ju en klassiker. Finns nog inte många föräldrar som inte gjort det

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV