Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Jag tycker också den 21:a låter bättre, vi är hos mina föräldrar den 8:e

• primusbarn

Grattis till Wilmer och Vida idag!
    Och grattis i efterskott till Alexander och Evelina.

Våren är på väg! Idag har jag fått fräknar!
    Vi har varit i Delsjön där Johans mamma har en kolonistuga. Johan har varit och krypt under huset och isolerat golv hela dagen, medan jag suttit i en hammock i solen

• primusbarn

Idag var det vår tur att ha en riktig ätdag.
    Inez vräkte i sig 1 1/2 1-årsburk till middag (oj, vad mycket ettor det blev där). Edvin fick göra sin egen paj till middag, han fick ett mat- och bakset i julas, bl.a. en liten pajform på 10 cm som går att ha i riktiga ugnen. Det blev en jättefin liten portionspaj och han åt upp nästan hela!

Idag handlade vi present till Inez, det blev en grön gungdinosaurie som var jättefin, så nu är jag nöjd.

Maria: Hade också tänkt erbjuda mig att komma. Ofta träffas ni ju på tider som är lite svåra för mig att komma iväg på men från 10.30 passar det jättebra för mig. Funkar det med 3 vuxna på 4 barn också?

• primusbarn
    Jennie: Usch, vad jobbigt! Hoppas du har någon som kan hjälpa dig, det måste vara jättetufft att vara ensam så där.

Linda: Men nu får ni väl ändå sluta bli magsjuka! Tror jag aldrig har hört om någon som blivit drabbad så mycket.

Längtar också till våren, skitjobbigt med alla kläder. Det är så tråkigt för våra små också, precis när de har börjat lära sig att gå så måste man bylsa på dem så de knappt kan röra armarna. Det var lättare med Edvin som fyller i juni, han kunde springa omkring utan kläder, och när vintern kom igen var han så stor att han kunde hantera att gå i skor och täckbyxor.
  • primusbarn

Grattis till Filippa!
    Och till William i efterskott!

För ett år sedan idag började jag bli väääldigt trött på att vara gravid (bf +5)

• primusbarn

Oj, det var billigt! Satt du vid midnatt och kollade det här? Hur snabbt tar de biljetterna slut?
    Fast på sommaren så bilar vi alltid upp, det brukar bli billigast i längden då vi ändå behöver bil när vi är där uppe för att ta oss runt. En gång hyrde vi bil, men det var ingen höjdare.

• primusbarn

Allvarligt tjejer, jag måste bara visa er några före/efter-bilder på mitt hår.
    Jag har bärjat tvätta mitt hår med enbart balsam. Det låter jättekonstigt men det blir faktiskt rent, det viktiga är att balsamet eller stylingprodukter inte får innehålla sulfater, silikoner eller mineraloljor.

Det här ska alltså göra att håret blir mer åtefuktat på djupet så att de naturliga lockarna kommer fram.

Före:
    http://www.postimage.org/aV2f4b_r.jpghttp://www.postimage.org/aV2f5CNA.jpg

Efter:
    http://www.postimage.org/gx18Nji9.jpghttp://www.postimage.org/gx18NqMA.jpg

Vad säger ni?

• primusbarn

Jag köpte Nivea Classic Care Shine Conditioner, det var det enda jag hittade på vårt hemköp utan alla "förbjudna" ämnen. Det innehåller dock protein och vissa hårtyper blir risiga av det om man skippar schampo, det var en chansning.

• primusbarn
    Hanna: Ja, det kan nog blir fett under en övergångsperiod, fast jag tror att det är större risk att det blir torrt och risigt faktiskt. Konstigt nog, men det är eftersom man inte har produkter som lägger som ett lock på hårstrået, och därför kan det kännas torrt innan det återfuktats ordentligt, och det kan ta ett tag. Det gäller att hitta det balsam som passar för ens egna hår.
  • primusbarn
    Linda: Ja, det finns massor av varianter av no poo. De som håller på med ägg och grejs, men det verkar lite meckigt.
    Jag hittade sidan lockigt.se, det är där jag har hittat den mesta infon. Ett helt forum om att inte tvätta  eller borsta håret typ
  • primusbarn

Nej, lockig.se skulle det vara!
    När jag testade förra länken kom jag till en sida jag aldrig sett.

• primusbarn

Inez tackar för gratulationerna.
    Vi ska fira med lite tårta senare, men det blir inget stort kalas.
    Vi har precis kommit hem från pulkabacken. Edvin och Johan är kvar, men jag var tvungen att gå hem med Inez, hon somnade i pulkan, det såg lite kul ut när jag drog hem henne Tur jag inte träffade så många på vägen.

• primusbarn

I teorin är det verkligen superväder idag, men det var inte så jättekul på riktigt. Det är ju så blött att det svårt att vara ute och leka. Inez kan då inte gå utomhus än, hon faller ihop i en blöt liten hög. Vill inte sitta i famnen eller i vagnen utan ormar sig ur utan att kunna göra nånting när hon väl kommit loss.
    Jag tycker det är jättesvårt att hitta på något ute just nu, hon är för stor för att sitta sitta i vagn eller sele, det blir bara långtråkigt. Men hon för liten för att kunna ta sig för något, kläderna är klumpiga och allt bli tråkigt jättefort.

Det är såna här dar man skulle haft en uteplats, eller åtmistone en balkong i söderläge. Då hade man kunnat få lite sol utan att det behöver bli ett stort projekt.

• primusbarn

Carina: Jodå, den tråden har jag allt sett. Nästa grej jag ska testa är OCM, att rengöra huden med olja, så imorgon ska jag till apoteket och köpa lite ricinolja som tydligen ska göra underverk med smutsiga porer
    Johan tycker jag blir lite manisk när jag hitta nya "projekt", och nu är det projekt hud-och-hår som gäller här

• primusbarn

GRATTIS EMELIE!
    Gud vad kul! Ifall man skulle ha gissat på vem som skulle bli först så hade jag nog gissat på dig

• primusbarn

Nämen, vad är det som händer?
    Jättegrattis till dig också Alice!

• primusbarn

Alex också!!!
    Vad kul! GRATTIS!
    Vilken babyboom, jag blir faktiskt lite avis, även om jag inte vill ha fler barn just nu så känns det lite vemodigt att gravid- och bebistiden är förbi nu.
    Jag får väl sniffa lite på era bebisar istället

• primusbarn

Kajsa: Fy, vad tråkigt! Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om vår stuga skulle brinna ner.

Carina: Usch då! Har du åkt dit nu också? Jag minns knappt hur det känns att vara magsjuk, har aldrig åkt på en magsjuka sedan jag fick barn, jag trodde ändå att Edvin skulle dra hem mer från dagis, men jag har klarat mig helt.
    Skönt att du hade amningen att ta till när Elly var sjuk, det är faktiskt väldigt smiidigt. Tror inte att det stört nattavvänjningen, tillfälliga bakslag vid sjukdomar får man räkna med.

Idag har vi varit på bvc och vaccinerat Inez, hon märkte inte ens sprutan , blev bara störd av plåstret och ville riva bort det,
    9,1 kg och 72 cm, inte världens största 1-åring

Maria: Hoppas det inte var allt för illa med Axel

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV