• Syth

Hur länge använde ni storlek 74?

Sitter o organiserar en massa kläder vi har fått i olika storlekar. Sonen använder storlek 68-74 nu och jag tänkte behålla storlek 80 också. Resten tänkte jag förvara i förrådet.
    Började sedan undra hur länge man använder storlek 74, 80, osv. Står att storlek 80 är för 1-åringar, då lär man väl ha 74 hur länge som helst? Eller??

• Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?
  • tessan27

Min tjej som alltid varit ganska liten hade nog 74 från 9 månader tills hon var 1-1 1/2 år, sen hade hon 80 i ca 1 år och nu har hon haft 86 i ca 1 år och vi har börjat lite med 92 och hon fyllde 3 år i tisdags...

• fabri

Min son hade knappt 74. 86 däremot hade han väldigt länge

• Trolovade

Vår dotter växte ur 74 jätte snabbt, ca två månader.

• Enigmia

Byxor i storlek 74 har vi använt till vår son i i säkert 8-9 månader. Han har precis växt ur dem nu men kunde ha dem tills han var 1,5 år !! Tröjor och bodys hade han tills han var drygt året.

• Puff Mummy

Vi hade t.o.m 74 när våra barn var ett år (de är normalstora).

• Lussekatten87

Vi använder några 74 plagg fortfarande (11 mån).

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 2/8 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • MsBeauty

sonen är 7 mån och har strl. 74, tror han kommer ha den nån månad..

• vittra
    cloudberry79 skrev 2008-11-30 09:50:10 följande:
    Det varierar nog oerhört mycket! Min 14-månaders har ännu 74 och har haft det sen i juli, så ett halvår hittills. Det är första storleken där jag känner att kläderna börjar bli slitna!
    Håller med, vi har ett par plagg nu som vi faktiskt får slänga för hon har slitit ut dem, storlek 74! Medan vissa kanske nästan hoppar över den storleken helt!
  • Enigmia

Håller med om att kläderna i storlek 74 blir slitna. Alla byxor är jätteslitna på knäna efter allt krypande och alla tröjor är fulla av fläckar som inte går ur. Blir nog till att köpa nytt till lillebror!

• Annika26

Det där med åldern som stod i kläderna är det nog si så där med :)
    Min dotter är 9 månader och har stl 68, en del stl 62 fortfarande.
    Hon skulle försvinna i stl 74 och uppåt.

• vittra
    Annika26 skrev 2008-11-30 22:00:30 följande:
    Det där med åldern som stod i kläderna är det nog si så där med :) Min dotter är 9 månader och har stl 68, en del stl 62 fortfarande. Hon skulle försvinna i stl 74 och uppåt.
    Håller med, man kan inte gå efter ålder på kläderna, det är ju så olika! Dottern är 13 månader och har 74, liksom nån annan här bara var 7 månader. Det kan ju skifta så mycket i vikt och det är så stor marginal på vad som är normalt, därför tycker jag det är dumt med åldersmärkta kläder. Ex kan det ju stå ibland 6-12 månader, haha.. ok, ett halvårs marginal! Inte lätt att veta då vilken storlek det EGENTLIGEN är!
  • Tant Green

Min tjej hade nästan aldrig storlek 74 (eller 62). Hon hade 56 så länge att vi gick nästan direkt på 68, och sen 68 länge tills det var dags för 80. Hon måste ha gjort några extra tillväxtsprång där (även nu, hon har haft 98 länge och vi har nyligen börjat köpa 104 men nu känns de redan lite korta).

Hon fick i alla fall en tröja i storlek 74 som var lagom när hon var 8-10 månader.

Svar på tråden Hur länge använde ni storlek 74?