• LCroft

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Tack söta Stina för en ny tråd

I fredags var jag på julfest från gamla jobbet, lördagen sov jag... Söndagen ja den gick i förbifarten och idag har jag varit i jobb 4 timmar på pappas fru konditori, lovade att jag tills vidare kan ställa upp 4 timmar om dagen.

Jag är förkyld och båda flickorna, Ida hade lite feber idag. Och ja! Jag tycker också synd om mig själv när jag är sjuk

• LCroft

Jättefin hall ser jag!

tjenixen: Usch vad obehagligt! Man blir alldeles förskräckt och undrar vart världen är på väg egentligen.

Mettan var det väl som hade en så förståndig son? Bra uppfostran vill jag kalla det med

Sen såg jag några nya, välkomna!

Hinner inte med här eller någon annanstans för den delen! Och värre blir det för på måndag börjar jag jobba. Hade sökt en sekreterarplats, ett moderskapsvikariat, och det var över 200 sökande och jag fick det! *mallig som få* Fast det är bara ett år är jag superglad! Är ju sekreterare i botten och sen läste jag vidare till läkarsekreterare, och jag har aldrig arbetat som sekreterare på nåt företag så det känns kul, många nya och varierande arbetsuppgifter.

• LCroft

zandrisen: Nej! Vet inte riktigt vad jag ska säga, men sänder över den största värmande kramen jag kan!

• LCroft

Ja och tack för grattisarna givetvis

• LCroft

Tittar in en sväng och läser roliga nyheter, grattis musli! Så glad för er Inte så roligt med din mans situation däremot men hoppas det löser sig bra iallafall. Kram!

• LCroft

Häxan Hedda skrev 2009-01-30 21:56:28 följande:

Saga, hehe, ja Ballen är sonen När jag var gravid så tittade vi mycket på " Hem till Midgård",maken fann det hysteriskt roligt Så en dag när jag var höggravisd så slänger min syster ur sig att "blir det en kille ska han väl heta Balder,höhö" Hon syftade på uttrycker "vid Balders Balle" som de använde friskt i serien.Sambon och jag tittade på varandra och så var det klart, blev det en pojk skulle han heta Balder!Men det var ju bara ett skääämt ylade min syster desperat, han kommer ju att bli mobbad fattar ni väl! Såå man kan väl säga att vi motarbetar mobbing Men det kan låta lite tokigt ibland,jag skrev i retrovagnstråden en gång att sombon drog Ballen i vagnen...och det lät ju riktigt annorlunda
    "drog Ballen i vagnen" *dööööör av skratt* Måste ha varit en syn för gudarna
  • LCroft
    Tiger Af Lilja skrev 2009-02-06 21:44:12 följande:
    Haha hmm jag fattar noll? menar ni mitt stavfel? hehe?
    Välkommen säger hon som nästan aldrig skriver mer Men till din fråga, nej de menade nog att ditt nick var lite svårt att skriva Därför som jag citerade för att inte behöva kolla hur du stavar det

Ja och välkommen alla andra nya också!

Kommer inte alls ihåg nåt annat jag skulle kommentera, tycker jag går på verkligen sparlåga nuförtiden, jobb och familj tar upp allt tid. Men idag ska vi och titta på en gammal kökssoffa, vill verkligen ha en, hur vi ska få plats är en annan femma, funderade lite på att sätta den i det rum som vi har som spis/lek/datarum. Får se hur den ser ut och om den alls passar in. Sen när vi får utbyggt vinden har jag tänkt mig den som säng åt Ida. Men än ryms den verkligen inte upp
  • LCroft

God morgon!

Vad roligt att titta in och se så många nya och gamla människor här

musli: Vad trist för er med mannen! Jag blev ju också varslad och fick gå i augusti, men hittade nytt jobb på en gång så jag håller tummarna för att ni ska ha lika tur. Kram!

libero: Vilket härligt kök, nu måste ni ju vara nöjda

Mettan: Krokusar som sticker upp? Tittade på termometern och tyckte att det äntligen börjar bli varmare här och då visade den -14,8

Sen kommer jag inte ihåg mer, förlåt alla som jag glömt!

Idag ska vi åka till Helsingfors och sen med färjan över till Stockholm. Blir en dag där, ska hämta ny bil och jag hoppas ju givetvis på lite shopping innan färjan går tillbaka På lördag ska vi också tillbringa några timmar i Helsingfors, hälsa på mannens syster och hennes sambo, kanske lite shopping där med innan vi kör upp tillbaka. Räknade att det är första gången på 14 år som jag och mannen åker iväg på tumis så att vi är borta över natten Det har bara inte blivit av. Så nu ska jag trycka mitt dåliga samvete långt ner i ett hörn och bara njuta, dåliga samvetet kommer från att lilla fröken på snart 3 år säger att hon vill med Mannen frågade igår om vi ska ta med henne iaf, var nära att han inte såg stjärnor... Farmor kommer hit och är med barnen så det går nog så bra så.

Ha en underbar dag allihopa! Kram!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9