Inlägg från: född 75 |Visa alla inlägg
  • född 75

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

Hej jag är ny här!
    Jag ska förvandla mitt hem till ett mer vitt och ljust med vita möbler.Jag har inte doppat penslen ännu för jag behöver lite råd om målningen.
    Jag har gammla trä rena möbler som jag har tröttnat på nu.Mitt hus för övrigt är två gammla timmerhus ihopsatta till ett nytt.Jag har bara timmerväggar inne alltså inga tapeter någonstans.Det blir ganska så trääigt och mörkt så nu börjar jag med möblerna.
    Har målat en gammal utdragsäng i vit antik färg till min son men med vattenbaserad färg.Ska jag fortsaätta med vattenbaserad eller ska jag börja med linoljefärg ?Med tanke på att träet suger säkert färg.Vill ha den mer slitna stilen.

• född 75

jätte tråkigt med varel håller med !Men i kväll fick vi veta att min sambo får vara kvar nu har han klarat sig två gånger.Jippi vi är över lyckliga .Får han gå får vi sälja hus och bil.

• född 75

god natt!Nu är kl över 01 på natten och nu måste jag sluta måste sova lite!
    Men jag har målat min första möbel och jag tror den blir fin är ju inte riktigt färdig ännu men i morgon börjar jag på tv möblen.En liten fråga målar ni invändigt i alla möbler?

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9