• MilosMamma07

Lucialåtar!!!Hjälp mej komma ihåg..

Hjälp mej.

Alla ni som sjungit i luciatåg.
    När jag gick på Gymn, fastnade jag jättemycket för en låt vi sjöng när vi gick luciatåget.

Men nu har jag fått barn o alla mina komihåghjärnceller är borta tydligen.

Snälla skriv alla vackra fina Högatoners lucialåtar, Jag bara MÅSTE hitta den rätta.

Taaack =)

• Svar på tråden Lucialåtar!!!Hjälp mej komma ihåg..
  • dålli

vet du någon fras i sången? nått mer minns du väl?

• MilosMamma07

Alltså kanske några ord här o där, typ om nån stjärna långt borta upp i himlen eller nått... över träden, kanske.. Haha

• JeanneDArc

haha du beskrev nyss varenda lucialåt som existerar typ gläns över sjö och strand kanske?

• MilosMamma07

JeanneDArc skrev 2008-12-04 11:52:58 följande:

haha du beskrev nyss varenda lucialåt som existerar typ gläns över sjö och strand kanske?
    Haha ja vet =)

Nej ingen sån där supervanlig... Jag hade aldrig hört den fören i Gymnasiet.
  • dålli

bered en väg för herran,strålande helgon fe,stilla natt,staffan stalledräng,det är en ros utsprungen,gläns över sjö och strand,hosianna davids son,jul jul strålande jul,nu tändas tusen juleljus...måste tänka lite till om jag kommer på fler.

• MilosMamma07

dålli skrev 2008-12-04 11:54:51 följande:

bered en väg för herran,strålande helgon fe,stilla natt,staffan stalledräng,det är en ros utsprungen,gläns över sjö och strand,hosianna davids son,jul jul strålande jul,nu tändas tusen juleljus...måste tänka lite till om jag kommer på fler.
    Ja dom där är vanliga, men det är en väldigt.. hmm mer vacker låt, inget dam dam dam som staffan o så, inte så mycket fart i den.

ÅHH jag blir galen
  • Nasse7

Finns en lite ovanligare luciasång som börjar med:
    "Så mörk är natten i midvintertid, men se då nalkas lucia"....

• Takhiza

"stjärnorna faller i natten nu, himlarna sänker sig, ner över jorden, och när stjärnans bloss, tänder sitt ljus hos oss..." Den?

Eller kanske

"det stråla en stjärna för underligt blid i öster på himlen hon står.."

Finns tonvis

• Takhiza

Så mörk är natten i midvinter tid, men se då nalkars Lucia. Hon kommer den goda med ljuset hit, hon kommer med hälsning om julefrid, hon kommer med ljus i sin korna. etc

Nasse7 skrev 2008-12-04 11:56:45 följande:
    Finns en lite ovanligare luciasång som börjar med: "Så mörk är natten i midvintertid, men se då nalkas lucia"....
  • MilosMamma07

Jag tror ju att jag kastat bunten med luciasånger vi hade, Fan nu måste jag ju leta efter den med.. Ah

Svar på tråden Lucialåtar!!!Hjälp mej komma ihåg..