Inlägg från: 3xmamma |Visa alla inlägg
  • 3xmamma

Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?

... som min mormor sa till min mamma: det är väl lika bra att ni får göra det på ett bekvämt ställe...

Hoppas dottern vågar vara öppen mot oss när sådant blir aktuellt. Jag vet i alla fall att hon vet hur man skyddar sig mot graviditet.

• 3xmamma

Funderar på om ni som röstar nej tycker det är fel att tonåringar har sex och förhindrar det genom att säga stopp eller vill ni bara inte sanktionera och bli indragna i era tonåringars sexliv?

Jag har själv alltid haft ett mycket öppet förhållande till mim mamma och det är vad jag vill ha till mina barn också. Hellre än att riskera att de råkar illa ut, blir misshandlade, våldtagna, gravida etc. så kommer de att få ta hem sina pojk/flickvänner
    (kommer dock att bli ett visst motstånd från min man) jag kan även tänka mig att fixa preventivmedel om det behövs.

• 3xmamma

Matillin skrev 2008-12-10 09:27:48 följande:

Lite har jag ändrat mig sen jag startade tråden faktiskt.När jag gjorde den så tänkte jag mer på att man ofta har nya pojkvänner varje vecka i den åldern och att sådana inte skulle få sova över.Men det är så klart att vissa faktiskt har "seriösa" förhållande redan då.Hade dom varit tillsammans länge och jag visste vem killen var, att han var "shyst" så skulle jag nog vara ok med det.Kommer däremot verkligen "predika" avhållsamhet för mina barn i den åldern, tycker speciellt att tjejer är alldeles för unga för sex då.Man är ju inte ens färdigutvecklad i könsorganen i den åldern har jag läst.Sen måste man naturligtvis upplysa dom om preventivmedel osv om dom nu inte gör som man själv vill
    Nå jag tror få i tråden tänker sig hotellverksamhet i hemmet...
    Har ingen erfarenhet från min ungdom av att byta pojkvän varje vecka(inte mina kompisar i den åldern heller!) - gör de verkligen det nu? Har svårt att tänka mig min kloka tolvåring strula så.

Var har du läst det där om att man inte är färdigutvecklad och på vilket sätt i så fall. Vad jag har hört (bara allmänt kan inte ange källa) så är man väl snarast ofta både mest kåt och mest fertil i tonåren, sen att det kan få tråkiga sociala konsekvenser är ju en annan femma.
  • 3xmamma

Tifastar skrev 2008-12-10 18:52:31 följande:

Ja om det är på det mer seriösa planet och inte bara nått stormigt och oseriöst. Och en annan viktig sak att dom SOVER och inte ligger uppe hela natten så att dom tec inte orkar kliva upp till skolan dagen efter.
    Hehe, det blir fredag och lördag då...
  • 3xmamma

Är det verkligen så att tjejer blir kära och "ställer upp" och killar bara vill erövra? Vet hur snacket kan gå, men hoppas och inbillar mig fortfarande att även tonårskillar har en själ, möjligen svår att se bakom alla hormoner.

Jag tycker det är positivt att prova flera olika förhållanden innan man binder sig, något som jag själv inte gjorde och delvis beklagar idag,hur nöjd jag än är med mitt äktenskap. Skulle jag däremot märka att något av mina barn far illa i ett förhållande eller använder sex som enda sätt att få bekräftelse eller för att få vara med i gänget så skulle jag absolut ta ett allvarligt snack med henne (eller honom)!

Svar på tråden Skulle ni tillåta att eran 15 åring hade sin pojkvän/flickvän hemma hos er över natten?