• Anonym
    Äldre 8 Dec 18:58
    21884 visningar
    18 svar
    18
    21884

    Hur kunna bara vara vän, med en man man är kär i?

    Jag har utvecklat en relation med en man sedan snart ett år. Vi har blivit väldigt goda vänner och har delat både glädje och sorg tillsammans. Tyvärr har jag blivit kär och jag tänkte att det kanske kunde vara besvarat då vi har så himla kul tillsammans och allt funkar! Men han vill bara vara vänner, men säger att han kanske ändrar sig i framtiden. Det var en jättestor besvikelse för mig. Han vill fortsätta som innan dvs umgås som vänner, att vi ringer och träffas. Jag trodde det skulle gå bra men det är ju jättejobbigt att träffa honom nu. Dels för att mina käsnlor bara blir tydligare...jag vill ha honom. Samtidigt som jag längtar efter att få träffa honom och höra hans röst, så är det så tråkigt och tungt efter att vi har setts. Jag är nere i flera dagar efteråt för att han inte besvara mina känslor. Men ett litet hopp finns ändå...han kanske ändrar sig? Även om jag inte tror det...

    Så finns nån annan i samma situation eller som varit det? Hur fortsätter man att umgås utan att vänskapen ändras eller förstörs? Ska man bara låtsas att det funkar hur bra som helst? För han mår ju inte bättre av att veta att det är jobbigt för mig, han kanske rentav tycker det blir besvärligt och inte vill ses mera. Ja, jag tycker detta är jättejobbigt! Jag vill ha honom, men om inte det så vill jag behålla hans vänskap, men hur orkar man med denna känsla av besvikelse och ledsenhet efter varje gång man setts. Eller det kanske går över med tiden?

  • Svar på tråden Hur kunna bara vara vän, med en man man är kär i?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 19:37
    #1

    Liten puff

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 8 Dec 22:11
    #4

    Men hur klarade du av att vara vän med honom om han inte var intresserad tillbaka? Eller gick dina känslor om så småningom?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 9 Dec 18:12
    #11

    Tack för alla svar. Skönt att läsa era historier och åsikter även om jag såklart själv måste ta och bestämma mig hur vi ska ha det. Grejen är nog att i vårt fall så har vi båda velat ha ett förhållande och hoppats att vi skulle hitta det i varandra. Det gjorde jag! Men inte han, eftersom han saknar de "rätta" känslorna för mig. För mig är kärlek det att man trivs tillsammans och är varandra nära, och det tycker jag att vi har. Väldigt bra! Sen efter det kommer resten när man går steget längre. Så har det varit för mig iallafall.
    Så nu har hans kontakt till mig minskat (förr hade vi daglig kontakt) och det saknar jag så otroligt. Men han vill ju att vi ska träffas ibland, några gånger i månaden och så höras av per telefon.

    Jag vill inte förlora honom och kanske det blir bättre med tiden. Jag vill vara en stark och mogen person. Hur beter man sig då i en sån här situation?! För vår vänskap är ändå något fint. Innerst inne finns hoppet om mer, men blir det inte det så har jag en jättefin vän i honom och han i mig.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 9 Dec 19:42
    #12

    Eller kan man bara grabba tag i honom och kyssa honom? Fast det kanske är själviskt och egoistiskt. Men tanken har slagit mig att göra så...bara för att få känna honom och kanske få honom på andra tankar.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 9 Dec 20:45
    #14

    Jo det är säkert sant...och kanske det är respektlöst. Jag är nog inte den typen heller, för då skulle jag ha gjort så för länge sedan redan, innan jag visste nåt om vad han vill eller inte.

    Men det känns bara så hopplöst. När man äntligen träffar en kille som man faller för, ja då vill han inte ha en!

  • Anonym
    Äldre 9 Dec 21:25
    #15

    Anonym skrev 2008-12-09 20:45:06 följande:


    När man äntligen träffar en kille som man faller för, ja då vill han inte ha en!
    Är problemet att du aldrig faller för killar eller att killarna inte faller för dig?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 9 Dec 21:44
    #16

    Jag har levt länge i ett förhållande så jag har inte nån erfarenhet av dejting direkt. Jag tror inte jag är en sån som går hem hos killar överlag, men jag faller inte lätt för vem som helst heller. Nu gjorde jag det.

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 10 Dec 18:49
    #17

    Jag funderar lite på hur jag ska gå vidare från detta. Kanske han inte förstod vad jag menade med att vara mer än vän. Jag menar ju inte att jag vill hoppa i säng med honom genast och inleda ett seriöst förhållande från och med nu, utan just det att vi kan var alite mer fysiska tillsammans genom kramar, pussar och kyssar, hålla handen, beröring och smekningar osv...Borde jag fråga varför han inte vill mera? Vad som gör att han inte känner det där extra? Fråga om han inte tycker jag är attraktiv? Eller skrämmer det bara bort honom tro? Jag vill ju inte vara "besvärlig" men gärna ha en öppen kommunikation. Har ni andra pratat om detta eller bara låtit det vara?

    Och om det känns så, så måste det väl vara ok att fråga ifall jag får krama honom eller vara honom nära i soffan utan att för den skulle inte respektera honom? Det är väl inte att köra över honom? Eller kanske det är att pressa honom?

Svar på tråden Hur kunna bara vara vän, med en man man är kär i?