förstora förlovningsringen?
hur gör man om förlovningsringen är för liten?
vart kan man förstora den? blir den inte ful då? eller är det bäst att skaffa en helt ny?
hur gör man om förlovningsringen är för liten?
vart kan man förstora den? blir den inte ful då? eller är det bäst att skaffa en helt ny?
Är det guld så kan en guldsmed göra den större. Det brukar inte vara några problem och det brukar inte synas alls.
ja den är guld
någon som gjort det i linköping?
Beror på hur mycket du ska förstora den, är det upp till en storlek så gör man det genom sträckning annars sätter man dit en bit. Det syns inte , eventuellt får man gravera om ringen bara.
ja jag behöver nog bara en stl större tror ja men jag har skickat efter min ring ifrån nätet
okej men det kommer inte synas ngn skillnad på den? jag vet inte riktigt hur tajt ringen ska sitta egentligen hur sitter eran?
ja den är lite tajt får inte av mig den förutom med kallt vatten och lite våld och får snurra på den många många varv.
den har som små vågar längst ut på kanterna det är det enda annars är den slät
Ok
Du får iaf på ringen så tippar på att det är mellan en halv/tre kvarts större storlek större du behöver, absolut inte mer än en.
Det är inga problem med mönstret på kanterna, smeden kan fixa ringen utan synliga lödningar.
Jag jobbar i branschen så jag vet vad jag pratar om
Lycka till nu!
Synliga skarvar ska det stå ![]()
okej.. kan man lämna in den på guldfynd eller så?
Självklart kan du det, vill du ha den tillbaka innan jul ska du nog lämna in den så fort som möjligt, då Guldfynd/Albrekts Guld/Hallbergs Guld inte har smeder som sitter på plats och jobbar utan ringen skickas iväg. Du får räkna med 1-1½ vecka innan den är klar.
Alternativet är en privat smed som kanske kan ordna ändringen på plats.
okej får väll vänta då tills efter julen jag dör ju inte än, jag kan ju snurra den när den sitter på fingret men aldrg få jag av mig den utan kallt kallt vatten
Det är lite svårt att säga när man inte ser ringen men spontant så är mitt svar ja, det går att fixa med en bit. Det vita guldet är inga problem i sig heller, det finns ju inget vitt guld av naturen utan det är en rhodinering som sitter på ytan.
Du kan alltid lämna in den på kostnadförslag, om det är en "vanlig" ändring med bit så landar det på c:a 600 kr.