förstora förlovningsringen?
Beror på hur mycket du ska förstora den, är det upp till en storlek så gör man det genom sträckning annars sätter man dit en bit. Det syns inte , eventuellt får man gravera om ringen bara.
Beror på hur mycket du ska förstora den, är det upp till en storlek så gör man det genom sträckning annars sätter man dit en bit. Det syns inte , eventuellt får man gravera om ringen bara.
Ok
Du får iaf på ringen så tippar på att det är mellan en halv/tre kvarts större storlek större du behöver, absolut inte mer än en.
Det är inga problem med mönstret på kanterna, smeden kan fixa ringen utan synliga lödningar.
Jag jobbar i branschen så jag vet vad jag pratar om
Lycka till nu!
Synliga skarvar ska det stå ![]()
Självklart kan du det, vill du ha den tillbaka innan jul ska du nog lämna in den så fort som möjligt, då Guldfynd/Albrekts Guld/Hallbergs Guld inte har smeder som sitter på plats och jobbar utan ringen skickas iväg. Du får räkna med 1-1½ vecka innan den är klar.
Alternativet är en privat smed som kanske kan ordna ändringen på plats.
Det är lite svårt att säga när man inte ser ringen men spontant så är mitt svar ja, det går att fixa med en bit. Det vita guldet är inga problem i sig heller, det finns ju inget vitt guld av naturen utan det är en rhodinering som sitter på ytan.
Du kan alltid lämna in den på kostnadförslag, om det är en "vanlig" ändring med bit så landar det på c:a 600 kr.