Inlägg från: Magda73 |Visa alla inlägg
  • Magda73

Vuxna smartare än tonåringar?

Det finns en rykande färsk studie (har den på en annan dator- men den kan googlas fram) om människans hjärna. Forskarna har kommit fram till att hjärnan är fullt utvecklad vid 25 års ålder. Sedan tror de flesta tonåringar att de är mogna och kan fatta rätt beslut men det är en annan sak Det är först efter 30 som man förstår hur omogen man faktiskt var som tonåring. Jag orkar inte diskutera ämnet, speciellt inte med tonåringar, men rekommenderar studien som var intressant att läsa!

• Magda73

kids is my life skrev 2008-12-27 00:40:05 följande:

Okej. jag känner en människa som är 56 år. hon är omognare än en 13 åring. hon gråter och skriker, som en två åring att hon vill se på tv och säger man att man ska ta en godis som skriker hon.
    Låter kanske mer som en diagnos än som omognad hos din bekantskap!
  • Magda73

TBS skrev 2008-12-27 00:46:36 följande:

kids is my life skrev 2008-12-27 00:40:05 följande: Det är klart att det finns omogna och efterblivna vuxna, precis som det finns mogna tonåringar. Men fortfarande är det oftast tvärtom. Jag gissar att du själv är ung, eftersom du har dessa funderingar. Jämför inte dig själv med "botten-skrapet", var glad att du fortfarande har massor av utveckling kvar, innan du behöver vara vuxen "på riktigt". Skaffa dig bra förebilder så du har något att sikta på, istället för att nöja dig med att vara mer mogen än de mest omogna vuxna du känner.
    BRA skrivet!!
Svar på tråden Vuxna smartare än tonåringar?