Inlägg från: lindarius |Visa alla inlägg
  • lindarius

Gbp=Gastric bypass

HEJ HOPP.
    Skulle vilja höra lite angående operation och så. Har fått tid till läkaren och sköterka på Ersta sjukhus den 10:e Februari. Är nervös.
    För jag vill samtidigt som jag är rädd.. Någon här som gjort sin gbp på Ersta.
    Hur lång tid tar det ungefär tills man får besked om man blir antagen till att få genomgå en operation. Har sen tid till dietist den 24:e Mars. Känns som ett väldigt stort hopp mellan läkar besöket och dietisten. Någon som vet vadför.
    Har ni alla som gjort den här operationen mått bra efteråt. Är det någon som ångra att ni gjort den. Vad kan man få för biverkningar. Jag är så orolig att jag inte ska klara av det efteråt....

• lindarius

Miss Emelie " Shit " vilken skillnad. Alltså jag vill också när man ser såna bilder som på dig. Då blir man bara så inspirerad att få den här operationen...
    Du är jätte fin tjejen..

Samtidigt som jag ändå är tok rädd för att jag ska må pytonorm...

• lindarius

Har en fråga. Hur lång tid tar det när man träffat sköterskan och läkaren tills man får operation ungefär?

• lindarius

Grattis Jenny jens. Och lycka till...

• lindarius

Jag har en fråga som jag skulle vara tacksam om ni här kan svara på.
    Alltså jag ska träffa läkaren på tisdag för att disskitera om jag är berättigad att få göra en gbp. Men som jag sagt tidigar så är jag så himla kluven. Ena dagen är det de enda jag vill och nästa dag känner jag tveksamhet och vet inte vad jag vill. Men det är mycket för att jag är så jäkla rädd. Efter att jag träffat min bror idag blev jag ännu mer rädd då han sa du är ju dum om du gör en sån där operation. Han sa alltså det är flera stycken som dött av gbp. specillt efteråt om de ätit för stora bitar av någonting. För dom fastnar  inuti och av det är det tydligen personer som dött. Man blir ju lite nojig..
    *Suck* måste han sätta ännu mer griller i huvudet på mig.. Jag är redan så orolig hur jag ska må eller klara av det efteråt.
    Hjälp vad ska jag ta mig till.
    SKulle vara skönt att veta om man kommer må bra efteråt...

• lindarius

TJINGELING ALLIHOP...
    I dag har jag varit på Ersta sjukhus och träffat läkaren..
    " Jag kommer bli beviljad operation om jag vill det"
    Men eftersom jag fortfarande är rädd och kluven så ska jag träffa dietist den 24:e Mars och sen läkaren igen den 26:e Mars och då sak han ta beslutet om min operation.
    Beroende på vad jag bestämmer mig för.
    Och när man ser bilderna här och hör om alla så känner jag att det här är det enda jag vill.
    Men usch jag är samtidigt så jäkla skraj.
    Med andra ord säger jag ja har jag blivit op:ad senast 30 Juni i år kan bli tidigare, men inom vårdgarantin sa han till mig...
    Herre jisse. Det är ju snart såna fall..
    Hjälp... SKA JAG GÖRA DET?????
    Jag vägde idag 109 kg och mitt BMI var på 39,1
    Jag har senaste veckorna gått ner ca:5 kilo.. kämpar med att inte äta socker, läsk och kolhydrater...
    Jag känner som så här. Jag vill så jag skäms och får jag så dör jag.. hahaha..
    Knäppa jag...

• lindarius

God morogon.
    MissFörstånd....
    Du ringer till vårdcentralen din husläkare och bokar tid där.
    Så går du dit och berättar att du vill få en remiss skickad för att göra en gbp.
    Får förklara vadför och han kommer fråga om du försökt gå ner på annat håll, typ viktväktarna. reductil, olika metoder först, motion och lagt om kosten.
    Vart bor du?
    Är ju tydligen längre vänte tider på vissa orter.
    Här i Sthlm verkar det ändå gå relativt snabbt.
    Ersta fick min remiss 23:e Oktober och jag träffade läkaren igår.
    Ska sen träffa dietist 24:e Mars och läkaren igen den 26:e Mars.
    Fick veta att jag är berättigad operation. Men i mitt fall är jag fortfarande tveksam och har inte bestämt mig. Hade jag varit helt säker igår hade han tagit beslut då att jag får operation.
    Men säger jag ja i Mars så blir det op inom 3 månader. Så innan sommaren...
    Lycka till..

• lindarius

Hej hopp. Usch vad dagara rusar förbi.. Ska träffa dietisten den 24:e Mars sen dr:n igen den 26:e på Ersta. Har ju blivit godkänd för operation. Men har inte riktigt bestämt mig. Alltså jag vill så jag skäms och får jag så dör jag. Är bara så in i helvete rädd. (LIVRÄDD) åhhh om man bara kunde veta att allt kommer gå bra att jag kommer må som en prinsessa efteråt och slippa några komlikationer. Några bra råd. Skulle ni som gjort den rekommendera mig att göra det...???

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass