Inlägg från: Jenny N |Visa alla inlägg
  • Jenny N

Gbp=Gastric bypass

Innan jag blev godkänd nu i veckan visste bara min sambo, föräldrar, syster och ett par opererade vänner samt min chef om att jag hade ansökt om en viktoperation, ville inte berätta det för fler om jag ändå inte skulle bli godkänd.

Nu blev jag ju det och då har jag berättat det för några fler, och har fått samma komentarer av alla;
    Men du är ju inte så tjock, du är ju så snygg som du är så det finns ingen anledning att göra något så drastiskt.

MEN HALLÅ, inte fan gör jag det här för utseendemässiga själ!
    Vet inte vad jag hade hoppats på, lite stöttning kanske?!

Som mitt liv ser ut just nu så tar jag värktabletter för att klara av att jobba, att stå upp 8-10 timmar om dan med 40 kilosövervikt har gett mig otroliga smärtor i knäna och ryggen.

Fick en kommentar på gymmet igår:
    -Varför tränar du nu om du ändå ska opereras?!
    Du tar ju ändå lätta vägen ut, ingen idée att spendera tid här längre, du kommer ju rasa i vikt ändå.

Men jag tränar ju för att jag tycker det är skönt, för att få bättre muskler i mina stackars knä, för att inte bli ännu större, även fast jag nu för tiden nästan bara tränar vibrationsträning då det är det enda som inte värker.

Ångrar så att jag började berätta det för folk, känns som alla vet det snart, och vill inte höra massa negativa kommentarer
    Blir riktigt ledsen av det, det är ju min kropp mitt val, kan folk inte respektera det?

• Jenny N

Myskatt; Shit vilken fantastisk skillnad!
    När opererades du?

Säger som mamma 2002, fler före/efter bilder.
    Det är så roligt att se, kan bara föreställa mig hur mycket bättre man mår av att ha miskat så mycket.

• Jenny N

mamma2002 skrev 2009-02-01 12:12:20 följande:

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Är det många som ska /har opererats på Södertälje sjukhus?Bara lite nyfiken :)¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    Jag ska opereras på Södertälje, blev godkänd i onsdags så när operationen blir vet jag ännu inte, ska träffa dietisten 10/2 och sen ska op tiden komma.
  • Jenny N

mamma2002 skrev 2009-02-01 12:12:20 följande:

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤Är det många som ska /har opererats på Södertälje sjukhus?Bara lite nyfiken :)¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
    Jag ska opereras på Södertälje, blev godkänd i onsdags så när operationen blir vet jag ännu inte, ska träffa dietisten 10/2 och sen ska op tiden komma.
  • Jenny N

mamma2002 skrev 2009-02-01 13:47:39 följande:

Jenny N:Har du varit på info möte ännu? Är det Birgitta du ska träffa för inskrivning eller e det Tommy??Jag ska på inskrivnings samtal och mätning den 17/2 och börja flyta, sen e det op om 4-5v. Längtar så efter detta:)
    Det är nog info mötet jag ska på, Sven sa att det var ett möteomhur man lägger om kosten innan och efter operationen, tydligen har de flesta det mötet innan träff med kirurg sa han men jag fick det i den här ordningen, vet inte varför.

Ska träffa både birgitta och tommy enligt kallelsen, men tillsammans med några andra patienter.

Shit vilken lång flytperiod du får, men det är bra då hinner fettet runt levern minska mycket.

Åh vill oxå opereras så snart, är inte alls avis *ler*
    Skulle vara skönt att få en tid så men kan planera in jobb och grejer.
  • Jenny N

Lykkesmamma:
    Jag önskar verkligen att jag varit så klok som dig och inte berättat för några fler om mina planer, nu är det ju försent, ryktet går på stan och kommentarerna lär bli fler, känns bara så trist, vill ju att folk ska bli glad för min skull, att jag äntligen tar mig själv i kragen och gör något åt min övervikt en gång för alla, ska bli så skönt att slippa banta.
    Nåja jag är fortfarande så glad att jag tagit det här steget och det kan inga kommentarer ta ifrån mig.

Lycka till med flytet och kommande operation!

• Jenny N

Maddisen80 skrev 2009-02-01 13:56:10 följande:

Jag fundera att söka andra sjukhus där jag får göra gbp operation
    Det tycker jag att du ska göra, sen är det ju inte helt säkert att du får en operation ändå,alla sjukhus verkar ha olika bedömningar, men försöka skadar ju aldrig!
    Lycka till!
  • Jenny N

Maddisen80 skrev 2009-02-01 16:43:39 följande:

Diza för jag har bara bmi på 34 därför får jag ingen operation
    Jag har ett BMI på 34 och jag får operation, visserligen har jag stora problem som beror på min övervikt, så det kanske är det som skiljer oss åt.
  • Jenny N

Blackbutterfly skrev 2009-02-01 17:10:26 följande:

Ni med för-och efter bilder....vilka snyggingar ni är!!! Jag längtar tills jag själv kan sätta in några!!I fredags damp det ner ett brev för återbesök, nu ska jag alltså träffa den jag antar ska göra min op!!?? så den 9/2 ska jag röntga buken och den 18/2 ska jag träffa kirurgen....Hmmm, undra hur lång tid det är kvar till op sen?? Nån annan som har op:at sig på S:t Göran??Jenny N....SKIT i alla som snackar en massa skit...Jag tycker oxå att du är helt fantastiskt snygg och inte alls tjock...men jag vet varför du vill göra det...jag har alltid tyckt att du är fin!! :-*
    Åh älskade vän, du är fantastisk!
    Och du vet att jag tycker detsamma om dig, du är vacker precis som du är!
    Vi borde ta en fika någon dag innan hela karusellen drar igång!
  • Jenny N

MissMarie84 skrev 2009-02-10 23:06:25 följande:

Aldrig hört talas om... har funderat lite på bandning om den fortfarande görs... känns inte så drastiskt som en gbp..
    Jag var och pratade med dietist och överviktssköterkskan på Södertälje igår och då var det någon som undrade om banding, och det har man nästan slutat helt med i hela landet, runt 90% måste operera om sig inom en 10 års period.
  • Jenny N

Blackbutterfly skrev 2009-02-11 11:27:25 följande:

Jenny NHur gick det att träffa Dietisten och sköterskan?? Oj oj, det går fort för dig nu...Jag ska träffa kirurgen som ska op:a mig på ons!!Puss på dig finaste!!
    Hej min vackra!

Jag skrev precis ett medelande till dig!

Puss
  • Jenny N

Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande:

Hur länge fick ni / har ni väntat på operation? Min remiss skickades iväg maj -07 och har ännu bara varit på första mötet (det tog ett år innan det skedde).. börjar bli frustrerad, påpekar jag nåt om att det gått så pass länge säger de bara "att det tar så lång tid" *suck*
    Jag har inte opererats ännu, men räknar med en tid de närmaste månaderna. Min remiss skickades från VC i september 2008, träffade kirurgen i januari, dietisten träffade jag i februari och nu väntar jag på kallelse för inskrivning.

Har du kontaktat vårdgarantin i ditt län? Annars tycker jag du ska göra det, kanske kan dom hjälpadig att få remissen skickad till ett sjukhus med kortare väntetider.

Lycka till!
  • Jenny N
    Svar på #2165
    mamma2002 skrev 2009-02-17 17:07:09 följande:
    Tjenixen!Idag har jag varit på Södertälje och vägt in mig!,tordde att jag skulle behöva börja flyta idag med de vill att jag ska vänta med det till den 1:a mars!Men:::: Jag har fått ett prel. datum 30/3 då ligger jag på bordet! Skulle det vara så att de 2 andra före mig i kön inte "lossat" ( gått ner )som de ska så får jag den 2/3. Men är inställd på att det blir den 30/3. det skulle Birgitta titta på :)Glad i alla fall!!!!
    Åh stort grattis till tiden, fler som verkar ha fått tider nu, vill oxå ha min tid, men men den kommer väl så småningom
  • Jenny N

mamma2002 skrev 2009-02-19 10:32:45 följande:

En fråga till de som op på södertälje,Jag har endast träffat Tommy som är en av de 2 som utför denna operationen, vem är den äldre snubben som är chef för avdelningen som oxå ska vara toppen enligt Birgitta som jag träffat??Erfarenhet någon? Jag var ju lite orolig att det var nta "gröna" doktorer som skulle operera mig, då sa de...- Men Linda,det är 2 seniorer som inte har gjort annat än dessa operationer så du kan vara lugn!Man måste väl få kolla läget! det var väl inte konstigt d?Hade innan mitt sista möte bara träffat Tommy som "By the way" är super trevlig!
    Nu är ju inte jag opererad ännu, men Sven Bringman är kirurg och jättetrevlig, han är lite äldre och verkar väldigt erfaren, kom inte ihåg hur många Gbp operationer han hade gjort,men det var många.
    Den enda Tommy jag har träffat är Dietisten, visste inte att det fanns en Tommy på op också. Tror du kan känna dig helt lugn med Sven, han var lugn och tog sig verkligen tid att både lyssna och sedna förklara allt jag ville veta.
  • Jenny N

MelvinMeja, får jag oxå kika på dina bilder, man blir så otroligt inspirerad när man ser er som gått ner så mycket!

• Jenny N

Äntligen börjar det hända nått igen
    Tog mig i kragen imorse och ringde sköterskan på Södertälje som planerar operationena och bad henne kolla ungefär när operationen blir av.
    Och det visade sig att doktorn inte skrivit en vårdplan ännu så därför har hon inte kunnat boka in en tid, men hon skulle se till att han gjorde det idag, och så fick jag en tid till inskrivning, den 10 mars =)
    Så operationen blir någongång i april, när får jag veta på inskrivningen.
    Åh så glad jag är att jag ringde, vem vet hur länge det hade tagit för doktorn att göra en vårdplan annars.

• Jenny N
    Svar på #2404
    Sparkle skrev 2009-02-26 07:14:24 följande:
    Kanske skulle lägga till bloggen me hihi...wondersparkle.blogg.se
    Vilken otrolig skillnad, helt fantastiskt, du ser så otroligt pigg ut nu, härligt!
  • Jenny N

Idag har jag varit på inskrivning på Södertälje, tagit prover, ekg, träffat sköterskan samt narkosläkaren.
    Den 27/4 blir operationen
    Ska börja flyta 4 veckor innan, så drygt 2 veckor kvar med mat nu, här ska lagas favoriträtter varje dag

Känns skönt att äntligen fått en tid, nu kan man äntligen börja planera.

• Jenny N
    Smuliz skrev 2009-03-10 10:08:04 följande:
    En fråga. Måste BMI vara minst 38?Jag tror jag har 34-35 nåt sånt. Och jag börjar nu fundera starkt på detta.
    Jag har ett BMI på 34 och jag ska opereras i april, doktorn tyckte det var klokt att göra op redan nu än vänta ett år och gå upp ännu mer.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass