-
Min platå varade i 4månader innan den släppte så det kan ta ett tag om man har otur :Smedow skrev 2009-01-13 11:15:04 följande:Nu har jag nog en platå suck .Är det normalt att man då pendlar några hekto upp och sedan ner upp o ner igen ???Jag blir tokig snart .Hur länge brukara platåerna vara ??
-
Några som har magkatarr efter open? Alltså inte direkt efter utan då ni börjat vara läkta osv i magen?
Jag har fått nya tabletter och har lite bekymmer som gör att min magkatarr återkommit igen. (trots att ingen magsyra finns i nya magen...hmm) iaf så bränner det och svider hela tiden i magen och ibland får jag lite lätt illamående.
Men nu har det gått "överstyr" känns det lite som. Idag har jag "kräkts" 3gånger och varje gång kommer det ju bara lite vattnigt slem, men i morse och nyss är det lite rödstrimmigt i slemmet.
Ska jag uppmärksamma o ta det på allvar eller är det "bara" för att det är så jobbigt för halsen att spy då det inte "kan" komma upp något? Att det blir småsårigt av hulkandet?
Förstår nån något av mitt svammel?
-
Ja jag får försöka prova. För det här var inte skojMelvinMeja skrev 2009-01-16 17:04:45 följande:Jag har fått tillbaka min magkatarr som jag hade innan op. Började må konstant illa, det brännde och smärtade. Jag började ta omeprazol 10mg och nu mår jag bra igen. Innan op åt kag 40mg varje dag. Prova att ta en sån kur. De är receptfria. Det är ju alltid värt att prova.
Speciellt inte att spy för jag spyr aldrig efter open längre.
(om jag inte dumpar jättemycket, men då hulkar jag, det kommer aldrig nåt)
Därför som jag blir lite små orolig -
Pillson, lugna dig
Du har ju gått ner skitbra! Tänk på att dom sista kilorna är svårast att få bort också så det är inte så konstigt om det börjar gå trögt för dig nu
När gick du senast ner 35kg på mindre än ett år?
-
Gah. Nu har jag börjat kräkas igen med blod i
Har iaf börjat med omeprazol nu så jag hoppas det hjälper, annars måste jag ju söka hjälp. Men vart vänder man sig? Vårdcentralen? Sjukhuset lokalt eller sjukhuset som opererat mig?
-
Wiiieee,, NUUU har jag kommit till 70kilos klubben
åh så roligt
En månad kvar innan jag firar min ettårsdag och hittills har jag gått ner 45kg. Helt otroligt!
-
Tacksussiesnus skrev 2009-01-23 11:51:41 följande:Grattis Felicia! Du har gjort ett strålande jobb!Tack tackjustmystica skrev 2009-01-23 12:08:11 följande:Grattis Sussie och Felicia!Förresten Felicia, har du varit hos läkaren än?
Nej, men jag har börjat med omeprazol och det verkar lugna ner sig så jag ska fortsätta äta dom. Känns skönt att få må lite bättre nu måste jag säga
-
Tinzi, jag ångrar inte en sekund att jag gifte mig som tjock. Jag kände mig som världens vackraste och fick allting jag ville på våran stora dag. För mig var det mer värt att få gifta mig med mannen jag älskar än att få vara smal på bröllopet
justmystica, ja lite orolig blev man ju men skönt känns det att det gått över någorlunda iaf. kräks inte, men får lite ont i magen ibland men tar ju ett tag innan tabletterna verkar ordentligt
-
Nej det fick mitt landsting stå för eftersom jag åberopade vårdgarantin. Enda var att dom drog bort "egenkostnaden" som dom ändå skulle dragit även om jag opades i mitt landsting. Dom betalade även patienthotellet för min man då han följde mig.Misery skrev 2009-01-28 08:18:39 följande:ni som opat er på sjukhus som inte är ert vanliga sjukhus så att säga har ni fått stå för resorna själva då...d skulle jag få göra ifall jag vände mig till norrtälje istället för till uppsala...
Jag opades dryga 40mil hemifrån -
Det är jätteolika beroende på vart du borFruHH skrev 2009-01-28 15:05:42 följande:Skrev detta inlägg för ett par dagar sedan. I det frågade jag ett par frågor, men de föll kanske bort i mitt extremt lång inlägg .Så jag tar helt enkelt frågorna igen:Man ska ju flyta innan op, hur länge är det? Med vad flyter man, valfritt eller måste det vara t.ex. nutrilett?Tack på förhand!
I mitt landsting behöver man inte flyta alls. Varken före eller efter operationen.
Vissa ställen flytar 2veckor.. Vissa måste flyta så dom går ner visst antal kilon. Vissa har krav på antal kalorier per dag, vissa har krav på endast ett märke (tex nutrilett) och vissa säger att märket inte spelar roll
Så du kommer få veta av ditt sjukhus hur dom gör