• TuSSen09

    Da Mamas in Uppsala, fikar, myser och babblar vidare :-)

    Tänk att det nu är 2 år sedan som vi började fika tillsammans, blir inte så mycke fikastunder nu men det har ju sina anledningar, härligt att så många 06:or har fått syskon också. Vi har även fått lite utökning av barn födda 2007 och 2008 :) Så roligt. Här passar vi på och försöker träffas då det ges tillfälle. Mycke mera på sommaren då man kan va ute och leka med barnen, annars är nickis våran favorit!

    Här har det babblats graviditeter under 2 års tid, blöjexem, sjukdommar och alltmänt prat som karlar inte står ut med. Det är tur att vi har varandra! Tycker vi är ett sånt härligt gäng och jag är glad idag att jag startade den första tråden för lite mer än 2 år sedan :-9 Tiden går fort, våra små blir stora, syskon kommer till världen, och dom växer så det knakar också!

    Hoppas vi kan fortsätta hålla tråden vid liv, ses lite mera och fika

    GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på er
    Hoppas 2009 blir ett bra år


    Kram Sofia
  • Svar på tråden Da Mamas in Uppsala, fikar, myser och babblar vidare :-)
  • Min familj

    Hallå i tråden


    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • solstraalen

    Har hittat hit oxå, men här hemma har vi fullt upp.

    Barnen arbetar för fullt med att få klart sina julklappar ( dom gör egna julklappar ), vilket dom tycker är extremt kul =)

    Fick iaf upp julgardinerna igår, det var på tiden

    Idag kommer en tjej som är ett år yngre än Saga och leker. Tjejen går på samma avdelning som Saga å Josef.  Fast nu byter ju Saga avdelning och byggnad nästa gång hon ska till dagis ( i jan ), så vi tänkte se till att dom får fortsätta leka utanför dagis, eftersom dom har så kul med varandra.
    Så det blir kul att dom kommer hit och hälsar på idag

    Sen måste Jansson göras oxå, helst idag.
    Imorrn ska Erik iväg å införskaffa julklappar, på tisdag är det min tur.
    Ja, jag hittade inte på allt nu i veckan, så jag MÅSTE ner på stan *suck* Fsst kommer va på stan redan då dom öppnar.
    Så har vi inte kokat å fixat julskinkan heller ännu.

    Sen behöver jag er hjälp oxå. Ska ta bilder så ni får se hur vi kommer sitta under julen, behöver ha hjälp med vart 17 vi ska ställa grannen. Ska ta bilder idag.


    Mamma till Anton 9år, Saga3år och Josef 1½år
  • Yollis

    yessss, jag han vara med på 1a sidan!!

    jag är sjuk, ja eller döds-förkyld, rösten har typ försvunnit..
    Så Tuva är hos mormor och morfar idag, jag skall snart äta lite och sen bums i säng!

    alla julklappar är inhandlade nu  ang jobbet, jag trivdes JÄTTEBRA!!! där och 1 år är lång tid för mig på en arbetsplats...
    har avverkat en hel del nu... *räknar* 7  fasta tjänser.... Generad

    jag sa upp mig för att;

    1 jag ville börja plugga
    2 ångest över att inte träffa Tuva
    3 ångesten över att ens bästa aldrig var bra nog för en själv i slutet av månaden
    4 min sambo/förhållandet behövde mig hemma, jag gav 200% på jobbet och 0% hemma

    nu har jag fått reda på att vilkoren ändras på gamla jobbet och de flesta tycker att det är till det sämre...så än en gång har jag sagt upp mig i rätt tid


    ♥ Örsundsbro MALF ♥ Tuva 3/6 - 06 ♥ UJberoende ♥ nogg.se/tuva
  • Min familj

    Emelie fick smaka glass igår kväll när vi andra åt glass och fruktsallad. Hon har smakat glass förrut, men oj vad tokig hon blev Helt galen, gapa och skrek. Hon skulle bara ha mer hela tiden. Tillslut fick vi ställa undan fikat


    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Tvåbarnsmamma75

    Hemkommer från julfirandet i Gävle!! Åh vad smysigt det var. Barnen fick fina presenter, de stora var ett slott m prinsar och prinsessor till Nora från Play to learn och Arvid fick en bärbar dator från Fischer Price! De blev jätteglada!

    Bonus var det ju att det fanns snö kvar så innan julbordet gjordes snögubbe och snölykta ute! Så mysigt!!

    Vi sov kvar och det gick jättebra med båda barnen!

    Träffade mina bonussyskon och det var kul! Bonusbror fick bebis för 3 månader sedan och det var så mysigt att få gosa med bebis!!!


    /Pernilla, mamma till Arvid 2.5 år och Nora 1 år
  • Min familj

    Välkommen hem Pernilla och det låter som ni hade det jätte mysigt


    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Tvåbarnsmamma75
    Min familj skrev 2008-12-21 16:42:18 följande:
    Välkommen hem Pernilla och det låter som ni hade det jätte mysigt
    Tack!! Ja det känns jättekonstigt att jobbar imorgon!! Med möten och allt! Hela kroppen är ju julledig!!
    /Pernilla, mamma till Arvid 2.5 år och Nora 1 år
  • Min familj
    Tvåbarnsmamma75 skrev 2008-12-21 16:45:56 följande:
    Tack!! Ja det känns jättekonstigt att jobbar imorgon!! Med möten och allt! Hela kroppen är ju julledig!!
    Det kan jag tänka mig Men du var ledig sen?
    Stolt mamma till 2 jordbarn och 1 ängel!
  • Tvåbarnsmamma75

    Ja jag jobbar på måndag sedan är jag ledig till 12 januari!


    /Pernilla, mamma till Arvid 2.5 år och Nora 1 år
Svar på tråden Da Mamas in Uppsala, fikar, myser och babblar vidare :-)