• MsLili

Min bebis sover hela tiden???

Min kille är 5 dagar gammal, han sover länge och mycket.
    Ibland får jag väcka honom för att han ska ammas...
    han har LITE gulsot när vi lämnade BB...jag är jätte orolig...

Kan detta va normalt?? Att de sover så mycket o lännge??

• Svar på tråden Min bebis sover hela tiden???
  • Amarone Classico
    MsLili skrev 2008-12-20 20:12:32 följande:
    Min kille är 5 dagar gammal, han sover länge och mycket. Ibland får jag väcka honom för att han ska ammas... han har LITE gulsot när vi lämnade BB...jag är jätte orolig... Kan detta va normalt?? Att de sover så mycket o lännge??
    Det är absolut normalt, de gör det i början!
    Amarone Classico - because you're worth it!
  • Krabbolina

bebisar med gulsot blir slöare än bebisar utan gulsot.
    Det bästa är att väcka honom och amma.

Mat och dagsljus är det som bryter ner gulsoten.

• izasdream

Är MKT normalt!
    första veckan/veckorna sover de mest, det går över
    Oroa dig INTE.

• Freiya

jaadå! så små bebisar behöver sova mycket. mina ungar sov mest hela tiden de första 2 månaderna. din pojk är helt normal :)har du fått råd att väcka honom för att äta? annars hade jag låtit honom sova.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • MsLili
    Freiya skrev 2008-12-20 20:14:59 följande:
    jaadå! så små bebisar behöver sova mycket. mina ungar sov mest hela tiden de första 2 månaderna. din pojk är helt normal :)har du fått råd att väcka honom för att äta? annars hade jag låtit honom sova.
    Har hört att man ska amma var 3 timme eller oftare...är de inte så?
  • Lilla Prussiluskan

Bebisar med gulsot blir slöa.

För att bli kvitt gulsotet så amma mycket och lägg han vid fönstret så att han får solljus.

Om han inte går upp i vikt kan han få mer gulsot. Väck honom, se till att han äter.

• SanSin

Våran son hade lite gulsot, han var ganska slö också. Men se till att äter var 3-4 timme, och låt honom ligger naken på en filt så solen lyser på honom. =) Prata gärna med ditt BVC eller BB också om du är orolig.

• Freiya
    MsLili skrev 2008-12-20 20:31:09 följande:
    Har hört att man ska amma var 3 timme eller oftare...är de inte så?
    det brukar dom reglera själva. men de begöver sin sömn också. men 6 gånger per dtgn bör dom äta iaf.

visste inte det som de andra skriver om gulsoten, så lyssna på dom istället tror jag :)
    Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Kiicki

MsLili skrev 2008-12-20 20:12:32 följande:

Min kille är 5 dagar gammal, han sover länge och mycket.Ibland får jag väcka honom för att han ska ammas...han har LITE gulsot när vi lämnade BB...jag är jätte orolig...Kan detta va normalt?? Att de sover så mycket o lännge??
    min lilla kille hade också gulsot när vi lämnade BB. första nätterna hemma fick vi ställa klockan för att väcka honom var 4e timme för att han skulle äta, de fick vi som råd från BB..
    När han sen började bajsa ordentligt, så gick även gulsotsvärdet ner och han började vakna själv var 4e timme på natten. Idag 15dagar gammal så har han väldigt regelbundna mattider :)
    Så håll ut och väck honom så att han äter :)
  • pinsecan

min son är 3 vekor han har sovit nu från typp 16 o klockan är nu 21 ska jag väcka han eller ska han sova mer

• pinsecan
    Krabbolina skrev 2008-12-20 20:13:43 följande:
    bebisar med gulsot blir slöare än bebisar utan gulsot.
    Det bästa är att väcka honom och amma.

Mat och dagsljus är det som bryter ner gulsoten.

hej min son har sovit nu från 16  o nu är klockan 21 ska jag väcka han ??????
  • anju79

Vår son var oxå en sjusovare:). Vi fick väcka honom var 4:e timme för mat. Det rådet fick vi på BB. Så jag tycker att du bör väcka honom. Verkar han vara ovanligt slö så ring in till BB o hör efter o få råd ikväll eller BVC imorgon.

• Zofian

Ring BVC imorn. Äter han dåligt så blir det en ond cirkel och då kan det krävas sjukhusvård för att bli av med gulsoten. Dom blir slöa av den och enda sättet att bli av med den är mat och solljus. Så sover han mer än 3 timmar skulle jag väcka och försöka mata så han får i sig näring och orkar. Annars kan han bli så slö att han inte orkar äta.

Svar på tråden Min bebis sover hela tiden???