• Äldre 20 Dec 23:51
    162077 visningar
    85 svar
    85
    162077

    Skådespelare vi minns... vad gör dom idag??

    Vet ni t.ex. att Madicken (Jonna Liljendahl) är 2 barns mamma och jobbar med reklam idag.. hur hon ser ut?? Ja kolla själv

    gfx.dagbladet.no/pub/artikkel/5/54/543/543003/madicken2_1218197401.jpg

    Det vore kul om ni kunde hitta bilder på hur dom ser ut idag och vad dom gör..

  • Svar på tråden Skådespelare vi minns... vad gör dom idag??
  • lovely storm
    Äldre 25 Dec 16:40
    #68

    jag kan ju hoppas att jag fått helt fel för mig....

  • Nyfike­n gul
    Äldre 25 Dec 22:16
    #69

     MInns ni Varuhusets ungdomar???

    Sara Forss hette hon i serien. Rollen spelades av Katja Blomquist, som fortsatte inom skådespeleriet ett tag men höll till mest på teatrar. Hon hade dock en liten gästroll i en del av "Snoken". Förutom Varuhuset har hon också varit med i Åke och hans värld.


    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • riskak­an
    Äldre 25 Dec 23:13
    #70

    Känner någon igen dessa - på sin tid - mycket berömda barnskådespelare?

    gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00100/S__H_R_SER_DE_UT_I__100592w.jpg

    (Läs nedan)

  • Jess69
    Äldre 25 Dec 23:21
    #71

    Är det Ebba och Didrik ?

  • riskak­an
    Äldre 25 Dec 23:26
    #72

    Svar:

    Bertil Guve och Pernilla Alwin =
    Fanny och Alexander!

    Ingen av dem fortsatte med skådespeleriet. Bertil blev Civilingenjör och Pernilla har jobbat inom restaurang, efter vad jag fick fram.

    (Bilden på dem är från 2003)

  • Jess69
    Äldre 25 Dec 23:27
    #73

    Ha, vad kul!

  • Yummie
    Äldre 26 Dec 01:34
    #74

    Maria Simonsson som spelade Jonna i Pappas flicka.

    Maria Simonsson, född 1980, är en svensk skådespelerska, utbildad vid Teaterhögskolan i Malmö 2003-2007. Hon har bland annat spelat Jonna i TV-serien Pappas flicka och Susanna, Lasses flickvän, i Skilda världar.

    Hösten 2008 var hon med i 123 Schtunks "Ute Ur Leken" tillsammans med Josefine Andersson.

    www.thm.lu.se/images/Teaterhogskolan/klass/klass2003/maria4.jpg

  • Yummie
    Äldre 26 Dec 01:37
    #75

    O sen har vi David Boati som bl a spelade Jonnas kompis Simon.

    David Boati, Davide Emilio Boati, född 14 januari 1979 i Stockholm, är en svensk skådespelare och journalist. Han har bland annat spelat Lill-Erik i serien och filmen om Bert. Han var också med i TV-serien Pappas flicka. Han spelar även den unge Juha i filmatiseringen av Jonas Gardells bok "En komikers uppväxt".

    Idag är han reporter på Rapport.

    www.manusgruppen.se/KDN/pressbilder/David_Boati.jpg

  • Yummie
    Äldre 26 Dec 01:43
    #76

    Lisa Helena Werlinder som spelade Josefine Bjelke i Skeppsholmen.

    www.manusgruppen.se/pressmaterial/pics/lisa_werlinder.jpg

    Lisa Helena Werlinder, född 12 Mars 1972 i Vaksala, Uppsala, är en svensk skådespelerska, jazzsångerska och musiker (saxofonist).

    Werlinder har utbildat sig vid Teaterhögskolan i Luleå 1996-2000 samt vid Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Hon sjunger jazz och spelar altsaxofon. 2003 öppnade hon Stockholm Jazz Festival. Förutom arbete med film och TV har hon varit engagerad vid Dramaten där hon bland annat spelat Cordelia i Shakespeares Kung Lear och Eleonora i Påsk av August Strindberg. Efter scenskolan fick hon jobb med Ingmar Bergman, Bille August och Colin Nutley. Internationellt har hon spelat den kvinnliga huvudrollen i danske Per Flys Arvet och en mindre roll i München av Steven Spielberg.

  • Äldre 24 Jan 00:55
    #77

    Kul att läsa det här!=)

  • Annaoc­hKatar­ina
    Äldre 31 Mar 16:00
    #78

    Rolig tråd! Synd att den inte fortsatte! Jag började söka efter Anna Jakobsson efter att ha sett en Fyra för tre och hon finns ju ingenstans! Undrar vad som hände med henne! Ingen som vet?

  • Äldre 31 Mar 21:00
    #79
    Ronja Rövardotter
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Ronja_R%C3%B6vardotter_%28film%29

    Hanna som spelade Ronja Rövardotter 1984

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Hanna_Zetterberg_Struwe

    Ronja Rövardotters rödhårige (pojk)vän Birk (Dan Håfström)

    http://astridlindgrenstjarnor.blogg.se/2010/may/dan-hafstrom-birk.html

  • Äldre 7 Apr 10:02
    #80
    FlowerSmurfen skrev 2011-03-31 21:00:55 följande:
    Ronja Rövardotter
    sv.wikipedia.org/wiki/Ronja_R%C3%B6vardotter_...

    Hanna som spelade Ronja Rövardotter 1984

    sv.wikipedia.org/wiki/Hanna_Zetterberg_Struwe

    Ronja Rövardotters rödhårige (pojk)vän Birk (Dan Håfström)

    astridlindgrenstjarnor.blogg.se/2010/may/dan-...

    Vad "ronja" gör idag hade jag helt klart för mig, men att "Birk"
     sysslade med musik hade jag ingen aning om. Kul att se :)
  • Kim 804
    Äldre 19 Oct 14:00
    #81

    Mats Öberg heter idag Mats Zedell. Han är gift har två barn och bor i Älvsjö. Han är utbildad snickare och arbetar idag som arbetsledare. Han har inte gjort några fler roller efter dårfinkar & dönickar.

    Vill ni veta mer om föredetta barnskådisar så finns det en superbra blogg som skriver mycket om dessa.

    fdbarnskadisar.blogg.se

  • Äldre 13 Dec 05:07
    #82
    dio skrev 2008-12-21 11:35:44 följande:
    och han som spelade Isak i samma film blev tydligen dansbandsmusiker

    Mats Öberg, svensk pianist/keyboardist. Född år 1971 i Umeå.


    Mats spelar bl. a i Mats/Morgan band, tillsammans med barndomsvännen Morgan Ågren. Mats har även spelat med Mats Öberg TrioAle Möller BandLena WillemarkFrank ZappaJonas Knutsson, mm.


     


    Informationen är från Wikipedia, så jag vet inte hur bra den stämmer


    Det är fel, enligt Wikipedia så är Pianisten Mats Öberg blind sedan födseln... och bilderna ser inte alls ut som killen i tv-serien.
  • Tresko
    Äldre 15 Dec 18:46
    #83

    Mats Johan Wikström, född 10 juli 1964 i Östhammar, Uppsala län, är en svensk före detta barnskådespelare. Han spelade Astrid Lindgrens Karlsson på taket i Världens bästa Karlsson. Han är bosatt i Tyresö, utbildar sig till väktare i Boden och har en son född 1993.[1]


    Han medverkade i Filip och Fredriks tv-program Nugammalt som sändes 13 maj 2013 i kanal 5 där han blev intervjuad tillsammans med Inger Nilsson.

  • Tresko
    Äldre 15 Dec 18:52
    #84

    Kerstin Hansson som spelar Mia i Madicken lever men är inte skådespelare längre. 
    Cecilia Orlando-Willberg som spelade Mattis i Madicken heter numera bara Cecilia Willberg. Är numera är hon tränare för landslaget och expertkommentator på Eurosport. Hon tränade dessutom kändisarna som tävlade i tvprogrammet Stjärnor på is i tv4 år 2008. 

  • Jamku
    Äldre 19 Dec 03:50
    #85

    Sean Connery har problem i Spanien

Svar på tråden Skådespelare vi minns... vad gör dom idag??