• Anonym (fundersam)

    cellförändringar i livmodern

    Igår var jag hos doktorn och fick höra att jag har cellförändringar och att det minsta som kommer att inträffa är en så kallad "hyvling" av livmodern.

    Tydligen är detta rätt vanligt och jag är intresserad av att få veta lite mer från er som har varit med om det hela.

    Var det en struntsak eller inte. Hur var det efteråt, fungerar man normalt efter att man kommer hem? Ja, allt som har med detta är väsentligt - berätta!

  • Svar på tråden cellförändringar i livmodern
  • Astarte

    Jag gjorde en sån där liten operation för ett år sedan. Det hela var över på typ en halvtimme och sen kunde jag gå hem direkt. Jag blev inte sjukskriven eller så. Jag har inte haft några besvär efter och förändringarna har inte kommit tillbaka.

  • Anonym (fundersam)

    Astarte skrev 2008-12-21 00:25:52 följande:


    Jag gjorde en sån där liten operation för ett år sedan. Det hela var över på typ en halvtimme och sen kunde jag gå hem direkt. Jag blev inte sjukskriven eller så. Jag har inte haft några besvär efter och förändringarna har inte kommit tillbaka.
    Vad bra! Kanske nojjigheten vid beskedet är den jobbigaste biten.
  • Astarte

    Jag blev jättenervös när beskedet kom, men som tur var hade en kollega på jobbet varit med om samma sak, så jag hade någon att prata med. Jag var övertygad om att det hade med cancer att göra och att det var ute med mig, men så var det ju inte.

Svar på tråden cellförändringar i livmodern