Inlägg från: Fru Humla |Visa alla inlägg
  • Fru Humla

afteblåsor

ååå finns det ett medel soom funkar
    de senaste åren har jag varit skonad tack och lov men fram tills jag var 26 eller så där var det en mardröm. har provat att skölja munnen med pencillin osv. jag har en tandkräm som faktiskt också hjälper men som man måste beställa direkt från företaget som gör den. den använde jag när det började bryta ut och då läkte det ut på några dagar så jag behövde inte ha den jämnt heller.
    omman vill ha in något på apoteket så måste man nog bara stå på sig och höra av sig ofta. kanske naturapoteket är intresserad?
    min dotter på 6 år har haft en del blåsor så jag är ju rädd att hon ska bli som jag var eftersom jag var som min pappa var.

Gå gärna i mina fotspår men låt mig kliva ur dem först!
  • Fru Humla

nej jag kommer inte låta henne skölja med nåt som gör ont på mig använde de ju nån hästmedicin å penslade på när jag var runt 7. det gjorde att blåsan sprack i mitten och det blev en ny blåsa inuti kan man säga. den största jag haft sträckte sig utefter hela underkäken i vecket mellan kinden och tandköttet
    men sinaftin- tandkrämen funkar ju för mig och syrran så jag hoppas den kommer att gå att få tag i om det blir värre för min dotter.

• Fru Humla

ja och i underlivet.
    snacka om att jag fick panik så klart tror man ju att man fått nån könssjukdom men den såg exakt likadan ut osm en afte och jag har bara haft en stor, en gång.

• Fru Humla
    Lady Namárië skrev 2008-12-22 17:34:46 följande:
    Ajdå. En tandläkare sade till mig att blåsorna kunde uppstå om man led av B-vitaminbrist, främst folsyra. Jag vet inte hur sant det är, men det skadar ju inte att prova. B-vitamin är ju vattenlösligt och lagras inte i kroppen.
    det har de sagt till mig med. jag provade nån hälsokost ett tag som jag tror hjälpte men man skulle ta 4 tabletter om dagen och de kostade ju så klart skjortan. tror de hette vitamineral eller nåt sånt.
    blåsorna uppkommer av ett virus som inte smittas. många har det viruset men det är bara vissa som får blåsorna och det är väl den anledningen de inte kan komma på men som de tror har med b-vitamin att göra.
  • Fru Humla

åå snacka om att tala om trollen
    har halsen full och ett par längst in i munnen på sidan av tungan...ser helt svullen ut utanpå kinden*sucksuck*

• Fru Humla
    Nelliesan77 skrev 2008-12-27 23:22:51 följande:
    Usch för alla er som också har afte blåsor! :(Jag lider också som min far och min lillasyster!Tyvärr verkar inget hjälpa oss ifall.:( Men sen jag blev gravid och ätit mkt folsyra ( tabletter o bl a apelsinjuice) har det *peppa peppa ta i trä* inte en ända blåsa dykt upp!!Vet inte om det beror på just nu,,men det kanske är värt att testa!
    jag var bättre under mina graviditeter men det har kommit tillbaka emellan....har inte ätit extra folsyra
  • Fru Humla

ja just ja aftamed har ju jag köpt en gång men inte behövt prova på mig själv. tack för påminnelsen, undrar just vart jag har den*tänker* måste leta lite svår att få ner i halsen bara*suck*

• Fru Humla

skulle vilja prova det där. aftamed är ju så svårt att få att ligga kvar på stället. klicken blir alltid kvar på fingret eller topsen.
    jag har haft ett grönt sköljmedel som bedövat bra iof hela munnen då man gurglar med det men det har funkat för att kunna äta å borsta tänderna.
    sen fungerar ju corsodyl som man sköljer med istället för att borsta tänderna, det gör väl inte blåsorna så mycket bättre men de läcker fortare för att det blir rent åsså slipper man vara där å peta med tandborsten.

• Fru Humla
    Pluggisen skrev 2008-12-28 12:37:22 följande:
    Jag lider också av afne till och från. Har dock fått via en väninna som är god vän med en tandläkare. Det är en grön sorts vätska att gurgla med. Detta hjälper bra tycker jag! Mycket bättre än det receptfria på apoteket. Jag vet inte vad det heter men tandläkare känner kanske till vad jag menar?
    har för mig att min heter andolex eller nåt sånt
Svar på tråden afteblåsor