Inlägg från: Trasig Udda Strumpa |Visa alla inlägg
  • Trasig Udda Strumpa

afteblåsor

jag har oxå det har dykt upp nu för några år sedan när livet har vart jobbigt

det som funkar för mig är Aftamed gele som finns på apoteket och sen använder jag xylocainsalva tror dock att man egentligen inte borde ha den i munnen men när det gör för ont så är det enda som lindrar en stund

jag har haft B12 brist men jag hade inte mera blåsor då

däremot mår jag dåligt psykiskt så kommer blåsorna som ett brev på posten oxå när jag håller på o få en infektion

vad heter tandkrämen som kan lindra det hela?

• Trasig Udda Strumpa

Fru Humla skrev 2008-12-27 23:59:14 följande:

ja just ja aftamed har ju jag köpt en gång men inte behövt prova på mig själv. tack för påminnelsen, undrar just vart jag har den*tänker* måste leta lite svår att få ner i halsen bara*suck*
    hmm tja det är ju inget farligt o svälja Aftamed så kanske ta en klick o svälja ner o se om det hjälper typ

hoppas verkligen jag slipper o få afte i halsen det måste va oerhört plågsamt och svårt som tusan o lindra det hela
  • Trasig Udda Strumpa

Gani skrev 2008-12-28 11:18:41 följande:

har du provar oralmedic jag lider verkligen med er som har dom HEMSKA afteblåsorna
    men hur tusan får man tag på Oralmedic säljs ju enbart hos vissa tandläkare :/
    jag har tandläkarskräkck och jag går då inte dit i onödan för o köpa något då går jag hellre till apoteket och köper något som funkar sisådär

Aftamed gel är lite klurig o få på men brukar funka bäst med fingret att man kleatar på lite och sen typ håller det emot såret och försiktigt gnider runt
Svar på tråden afteblåsor