• Chino

kan man byta förlovningsring?????

visste inte vart jag skulle ställa denna fråga så jag provar här....

vad tror ni?? kan man byta..

Vill gärna ha en titan ring om/när vi gifter oss...och grejen är att vi har förlovningsringar i guld som jag inte tycker passar särskilt bra till titan....

Om man byter ska man gravera in den gamla texten då eller??? *kliar mig i huvudet*

• Svar på tråden kan man byta förlovningsring?????
  • linda87

kan kan man ju alltid....

• sorba

Tycker helt klart att man kan byta ring!

Jag hade nog graverat in samma text, i alla fall datumen!

• Baronessan

Byta ring kan du ju alltid göra, men det blir ju inte din förlovningsring då? Varför måste du ha två ringar?

Jag har bara vigselring på fingret eftersom inte förlovnings- och vigselring "passar ihop".

• Chino

baronessan...ja det är klart...trodde att man skulle ha två.....

ad menar du med att det inte blir min förlovningsring?? alltså att det inte är ringen som användes vid förlovningstillfället??

jag hade ju även tänkt att sambon skulle byta i så fall...

• Fabians mamma

Det är väl bara att byta! Man ska ha det man tycker om! Vi har silverringar fast man "ska" ha guld Min ring har tre stenar, när vi gifter kommer jag antingen behålla den som den är, sätta i fler stenar eller ta stenarna till en ny ring. Om jag byter ring kommer jag bara ha en ring - då blir det min vigselring. Håller med inlägget om att det känns konstigt att göra en "ny" förlovningsring. Och det finns ju inte lag som säger att man måste ha två ringar! Som sagt var, byt på

• Titti och mini

Klart man kan Vi har just köpt nya! Kolla på E-bay sååååå mkt billigare än i affärerna här!

• Erka

Vi har precis gjort nya eftersom jag hellre ville ha vitt guld, känns mer som jag liksom...
    När vi förlovade oss så sa vi det också att "man kan ju alltid uppdatera senare". Men vi gjorde om dem av de gamla ringarna + lite guldsmycken som jag fick när jag tog studenten för en miljard år sen känns det som... Men det var ju lättare för oss eftersom de bara "gör om" det röda guldet till vitt guld i form av ngn process av nåt slag...

Men där sa kvinnan i butiken att just modellen vi valt (en kraftig slät ring) kunde man göra om till vigselring bara genom att sätta in några stenar ex... Man är inte "tvungen" att ha två ringar idag, som det var mkt förut.

• Erka

Och ja, vi graverade in den gamla texten i de "nya" ringarna...

• Titti och mini

Just det - nej vi kommer nog ha en annan gravering

• abris

jag bytte förlovningsring när vi gifte oss, ville ha en bredare som passar bättre till min vigselring. min man fick en ny vigsel ring, han har bara en ring. så min förlovningsring och hans vigselring är likadana. samma text står i ringarna

• Chino

kul att man kan byta....om vi nu gör det...blir som lite sugen då man hittar så många fina...

känns lite konstigt bara men det är ju inte så att man slänger de gamla..

• Pepa77

Vill oxå byta. Vi förlovade oss med vanliga silverringar. Ville ha vitt guld, men de skulle gå på ca 4000 kr/st! Men nu betalade vi endast 450 kr med gravyren. :)
    Kul att läsa att man inte behöver två ringar. Förlovningsringen är ganska så tjock, så det skulle se dumt ut med två.
    Då ska det sparas till vitt guld nu då....

• vivianne

Jag tycker helt klart man kan byta! Jag fick min omgjord för att den skulle passa till vigselringen jag valt men hade jag velat byta material hade jag gjort det också. Men jag vet inte riktigt om jag hade kallat det min förlovningsring, jag hade kanske bara haft den som en ring för att det kan vara snyggare med två... Och sparat min orginalförlovningsring men inte använt den... Eller? Tveksam

Jag valde i alla fall att inte gravera min "nygamla" förlovningsring. I mina ögon tappade den status när jag gifte mig, blev "bara" ett bihang till vigselringen . Men jag kanske är lite unik där...

Kan tillägga att min man också gjorde om sin förlovningsring. Den blev skitsnygg och det var kul att även han fick en "ny" vigselring och inte bara traskade runt med sin gamla!

Svar på tråden kan man byta förlovningsring?????