• mamman64

ont i arm pga allt bärande

Jag har så ont i min arm för att jag burit min son så mycket. Finns det nån som har haft liknande och vad har ni gjort
    Måste bli bättre då jag lever själv o inte har nån som kan avlasta och han är så krävande.
    Måste man gå till läkare el kan man köpa stödbandage el nåt?

• Svar på tråden ont i arm pga allt bärande
  • karet

nu vet jag ju inte hur gammal din son är, men min rekommendation är väl att du köper en bärsjal eller sele

• Jempa L

Håller med karet!!! Ergo-selen har varit helt outstanding till bägge mina barn. Snabb, enkel och du kan bära både på rygg och mage.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • mamman64

han är snart 8 mån och väger snart 9 kg. låter kanske som litet problem men får jag bar lite mera ont så kan jag inte alls lyfta honom mer och det skulle vara katastrof då jag lever själv.
    Han kryper o sitter nu men ibland måste jag bära honom och jag behöver bli bra. Finns det nånmed liknande problem som vet hur jag kan bli bra. Sele hade jag när han var mindra men nu är han så tung för min rygg

• Fåret Shaun

Bär i sjal eller sele vad som passar dig bäst. Sen bör du få värme över handlederna och ta ipren (kan vara en inflamtion på G), hjälper inte detta kan man köpa skenor på apoteket eller kontakta läkare och få remiss till arbetsterapeft då brukar även lite övningar behövas.

Men avlastning, värme och ipren kan räcka långt

Jag har så kul med fåret Shaun.....
  • trisha

Har inte ont i armen men min rygg är redan helt slut pga allt bärande, min son är 5mån och väger 9kg.
    Men kanske kunde du skaffa en sådan där hippychick eller någon bärsele man bär på höften med. Eller kanske en inne gunga till bebisen eller en babysitter med vibration?

• Suck och suck

Usch, vad jobbigt att vara ensam, då de är sådär små.
    Själv så bar jag inte speciellt mycket, då jag hon var liten, eftersom jag har Fibro.
    Men det var främst sittandet som var ett omen för mig (men där hade jag en sambo som lillan alltid satt i knät hos. Behövde aldrig ha henne sittandes i knät faktiskt.

Och då det gällde konkande så lärde jag mig att hantera närheten, utan att kånka omkring jämt.
    Jag satt jämte henne nära, nära. Det GÅR att undvika ständigt bärande.
    Just handikappade kan väl "lära sig en konst" att ändå komma barnet fysiskt nära.

Så om du är ensam, och får ergonomiska problem, så kanske du hitta former, då du kommer fysiskt nära men inte bär hela tiden.

• Fåret Shaun
    mamman64 skrev 2008-12-27 22:55:39 följande:
    han är snart 8 mån och väger snart 9 kg. låter kanske som litet problem men får jag bar lite mera ont så kan jag inte alls lyfta honom mer och det skulle vara katastrof då jag lever själv.Han kryper o sitter nu men ibland måste jag bära honom och jag behöver bli bra. Finns det nånmed liknande problem som vet hur jag kan bli bra. Sele hade jag när han var mindra men nu är han så tung för min rygg

Sjal har kunnat bära mina i trikåsjal och ringsjal tills de börjat gå (13kg med sonen)

Fick problem själv när sonen var 1½mån, hade då även pappan hemma som tog dottern. Blev så illa att pincettgreppen inte fungerade.

Även nu då sonen väger 14kg och har varit sjuk, fick hjälp hos en arbetsterapeft

• mamman64

skenor låter bra...
    har sett dessa seler man bär på höften. finns det nån som prövat sådan? är den bra?

• Fåret Shaun
    mamman64 skrev 2008-12-27 23:07:38 följande:
    skenor låter bra...har sett dessa seler man bär på höften. finns det nån som prövat sådan? är den bra?

Pulsvärmare kan fungera bra.

Skenor fick jag efter det att jag gått tre månader och inget hjälpte

Svar på tråden ont i arm pga allt bärande