• Emmssan

    NAMN???

    HJÄLP!!!!!!
    Jag blir galen snart med dessa namn....
    Finns där några som vill tipsa om några fina
    och helst ovanliga namn???

    MVH Emma

  • Svar på tråden NAMN???
  • Aprilmamma

    Det finns ju många fina namn, men varje gång man tittar på namntopplistor inser man att många av dem ligger oroväckande högt på de där listorna. Och har man, som jag, växt upp med ett synnerligen vanligt namn så känns det där med ovanligt ganska lockande. Men hur hittar man då det där fina, ovanliga men absolut inte konstiga namnet? som väl är har jag några månader på mig, så jag vår väl tänka ett tag. Lycka till med ditt namnletande! Om det är någon tröst så säger många att det ger sig när knyttet tittar ut, fast jag vet inte, något vill man väl ha tänkt på i alla fall?

  • Frida

    ja, det är riktigt knepigt det där..;0) Men några namn som jag o min sambo har klurat på e Ronja, Felicia o Alice. Och om det blir en grabb får det bli Felix eller Pontus. Men sen ska man ju hitta några bra "mellan namn" oxå...inte lätt inte.. Men det finns ju massor av listor hit o dit me namn på olika hemsidor på nätet. Och böcker.

  • Akela

    Jag kommer i kontakt med många ovanliga namn i mitt arbete, och dessa har de facto getts till barn (under senaste 100 åren ingefär):
    Gustaf Hviljer, Everilda, Junis, Almilda, Vilda, Götrik, Zenolina, Frans Hilmar, Aggi Jiana, Konrad Nore, Leia Bondi, Potensia, Aqvilina, Miltor Resedor, Genovera, Mirabell...
    Det är vanligast med fantasifulla flicknamn faktiskt, som synes.

  • lillefrejen

    Åh, vad många roliga namn i föregående inlägg!
    Jag skulle vilja döpa min som (om jag skulle få nån) till Elliot men kom på att en kompis hund hette det så det kanske inte passade så bra trots allt.

  • MalinI

    Fru E!!!
    Man är lite känslig när man är gravid. Min morfar hette Sven ( han gick bort för tre år sen ) Blev så rörd att nån vil döpa sin son till Sven. Min sambo såg lite undrande ut när det började rinna tårar på mina ögon....

  • Betty Boop

    Hej!
    Jag har också funderat på Sven. Men min sambo heter Svensson så det är bara att glömma tyvärr...

Svar på tråden NAMN???