• L0vas
    Äldre 29 Dec 09:58
    23955 visningar
    15 svar
    15
    23955

    ät rosenrot! ökad lust och fertilitet!

    jag var inne och sökte på nätet om rosenrot, då fann jag detta:

    * rosenrot ger ökad fertilitet.
    * ger ökad sexlust hos båda parter
    *trötthet, stress och nedstämdhet minskar

    ..biverkningar som kan uppstår är få, men vissa kan drabbas ava överskottsenergi och intensiva drömmar..

    HORMONELLA PROBLEM HOS KVINNOR:
    Rosenrot gavs till 40 kvinnor med utebliven menstruation och oförmåga att bli gravida.
    Efter 14 dagars intag återfick 25 av de 40 kvinnorna normal menstruation.
    Efter ytterligare några månaders intag blev 11 av de 40 kvinnorna gravida.

    SEXUELLA PROBLEM HOS MÄN:
    Män med problem med bristande erektion och/eller för tidig sädesavgång fick prova på rosenrot, 35 av dem fick 2 tabletter Rosenrot per dag under tre månader. 26 av männen fick en påtagligt förbättrad sexuell förmåga. Prostatavätskan normaliserades, och halten av manliga könshormon steg ( 2002).

    Det finns flera rapporter i litteraturen som visar att intag av Rosenrot bidrar till möjligheten att bli gravid (att koncipiera). Några få månaders behandling med Rosenrot har lett till normal graviditet

    så vad väntar ni på? prova :D !

  • Svar på tråden ät rosenrot! ökad lust och fertilitet!
  • Panna8­2
    Äldre 29 Dec 10:00
    #1

    Jag har provat. Märkte inte nån skillnad alls. Jag blev besviken eftersom jag hade hört så mycket positivt om det...

  • skråll­an1978
    Äldre 29 Dec 10:03
    #2

    använt rosenrot 3 ggr för att lyckas bli gravid och har lyckats alla 3 ggr på första försöket med just Rosenrot, så jag tror då stenhårt på den=)))))))

    Funkade även denna ggn, fick missfall den 22 nov, började knapra RR då, och plussade den 15 dec=)


    Nummer 6 i magen=)
  • L0vas
    Äldre 29 Dec 10:03
    #3
    Svar på #1
    jaha.. vad trist.. hur länge åt du det?
    jag har inte börjat än, funderar på att börja testa det.
    känner iaf att det vore bra att testa på det iaf, får hoppas att det biter.
  • L0vas
    Äldre 29 Dec 10:05
    #4

    skrållan1978 skrev 2008-12-29 10:03:13 följande:


    använt rosenrot 3 ggr för att lyckas bli gravid och har lyckats alla 3 ggr på första försöket med just Rosenrot, så jag tror då stenhårt på den=)))))))Funkade även denna ggn, fick missfall den 22 nov, började knapra RR då, och plussade den 15 dec=)
    vad roligt :D då håller jag tummen på att det även ska gå för mig! hur lång tid tog det för dig efter att du tagit din första tablett? fick du äta RR i flera månader eller gick det på direkten?
    fick du biverkningar?
    grattis:)
  • skråll­an1978
    Äldre 29 Dec 10:07
    #5

    Jag blev gravid alla 3 ggr på första månaden med RR, alltså började vid mens o knapra o sen blev jag gravid=)
    Biverkningar, nja, ökad sexlust, pigg, MEN ska säga att jag fick MKT ondare vid ÄL=) det är väl det enda=) gick liksom inte att missa ÄL direkt=)


    Nummer 6 i magen=)
  • L0vas
    Äldre 29 Dec 10:09
    #6
    Svar på #5
    men skrållan, vilken tur att du började äta det! var det bara du som åt eller även din karl?
  • Äldre 29 Dec 10:11
    #7

    Panna82 skrev 2008-12-29 10:00:06 följande:


    Jag har provat. Märkte inte nån skillnad alls. Jag blev besviken eftersom jag hade hört så mycket positivt om det...
    samma för mig
  • Äldre 29 Dec 10:13
    #8

    hur länge fick ni äta innan ni märkte nån skillnad?nån som kände skillnad angående, humöret,sexlust osv?

  • skråll­an1978
    Äldre 29 Dec 10:15
    #9

    LOvas: min man åt oxå, faktiskt, fast inte lika regelbundet som mig, vissa dar hoppade han över,men jag tyckte han sexlust oxå ökade faktiskt=)


    Nummer 6 i magen=)
  • skråll­an1978
    Äldre 29 Dec 10:19
    #10

    ug79: Jag märkte skillnad ganska omgående, redan efter 2 dgr användning kännde jag migg mer pigg, mer ork o glad o vilja att göra saker, ska oxå tilägg att jag kände av min ÄL låångt före den kom, ca 1 vecka innan började jag få älsymptom denna ggn,  fick stegring och flytningar  den 5 dec och den 7 dec hade jag så grymt ont i magen, rejält, aldrig kännt sån kraftig älsmärta, DÅ visste jag att det var ÄL. som sagt, 8 dgr senare fick jag 2 streck på rfsu och dan efter det fick jag + på CB och gravid på digitala=))) så det gick undan denna ggn. Man ska dock bara äta RR fram tills ÄL, efter äl ska man låta bli=)


    Nummer 6 i magen=)
  • Äldre 29 Dec 11:41
    #11

    Jag märkte ingen skillnad förra sommaren när jag åt det och inte nu heller,men desperat som jag är efter drygt två års försök så ger jag det ETT försök till. Tillsammans med alla andra sjuttielva piller man stoppar i sig i en vag förhoppning om att jus nåt av det ska hjälpa... Hur eller hur så finns det inga vetenskapliga bevis för att r.r hjälper fertiliteten-då skulle det rekommenderas av fertilitetsläkare.

  • Äldre 3 Jan 13:08
    #12

    efter 6 års ofruksamma år så provade jag rosenrot och blev gravid efter 2 månader så jag tror på rosenrot

  • Äldre 3 Jan 22:15
    #13

    Vad kan man köpa det?

    Vill får igång ÄL-mensen efter de att sonen kommit. han är nu sju månader och ammar inte längre men ingen ÄL i sikte. Har svårt att bli gravid så vill komma igång men syskon verkstaden.... TIPS??

  • skråll­an1978
    Äldre 4 Jan 09:37
    #14

    Rosenrot kan köpas på nätet och i hälsokosten=)))


    Nummer 6 i magen=)
  • Äldre 4 Jan 22:27
    #15

    Notera att det handlar om att Rosenrot kan stabilisera en oregelbunden menscykel. Har man redan en regelbunden mens så gör Rosenrot ingenting mer än möjligtvis ger lite mer energi och lust.

    Dessutom är det viktigt att komma ihåg att det inte handlar om något ofarligt preparat bara för att man inte måste köpa det på Apoteket. T.ex. ska man inte ta Rosenrot tillsammans med antidepressiva mediciner eftersom det kan ge serotonergt syndrom och det kan vara väldigt farligt.


    Reproductively challenged
Svar på tråden ät rosenrot! ökad lust och fertilitet!