• Du MÅSTE ange en signatur

    Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?

    Jag passar på att bocka och buga iom att detta är min första trådstart på FL.

    Så till själva frågan, vad spelar ni nu och varför?

    Själv så kör jag FinalFantasyTactics2 i PSP'n. Ett jädrans grindande och levlande blir det. Attans vilket svårt spel, och då anser jag mig vara strategiguru och skrivbordsgeneral på heltid.

    PS3an, där kör jag och frun Monsters och Super Stardust, bägge två från Sonys nedladdningstjänst. Antagligen är det dessa två spel vi kommer att sitta och mala under 2009 också.

    PC, gamla goa Civilization4 med tillhörande expansioner. Spelens spel. Kommer att spela Civ18 när jag sitter på ålderdomshemmet. Det blir aldrig omodernt eller tråkigt.

    Som spelsällskap håller jag mig till hunden eller frun. Spelar dock aldrig mot kompisar då jag är en så förbannat dålig förlorare och börjar skrika och slåss (pinsam på riktigt).

  • Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?
  • Crazyflash

    Själv spelar jag helst sportspel just nu NHL 11 och swtor

  • Alshain

    Väcka liv i tre år gamla trådar? =)

    Jag sitter just nu och letar efter något bra äventyr/RPG... Har tidigare kört båda Warhammer Online och WoW en hel del men det fungerar sämre nu när familjen växer. Jag skulle verkligen vilja ha något single-player i stil med Dungeon Siege 3, Dragon Age 2, eller Skyrim, men dessa lider så fruktansvärt av konsolifierade GUIn att det är ett direkt lidande att spela...

    Tips på andra liknande spel som faktiskt fungerar för PC? Fable III ?

     

  • WoberT

    Jag kör BF3 på PC och ser fram emot Diablo 3. Lirade den öppna betan som va nu i helgen, hur skoj som helst. Men nu ploppade ju första ungen ut igår så det blir väl lite lugnt med spelandet ett tag framöver :).

  • Pappaskallen

    Lirade igenom Zelda Skyward Sword med barnen (översatte hela storyn och allt alla sa).

    Spel som jag har svårt att släppa som jag återkommer till i perioder är:


    World of Warcraft endgame raids Quake3/Quakelive CounterStrike:Source Day of Defeat:Source Starcraft 1 (ej broodwars) Nintendo 8-bit/16-bit Fett grymt att se att någon annan än jag har spelat Ultima Online och klart impad över att någon spelar det fortfarande! Ett annat sånt spel man spelade som man inte glömmer som man spelade en gång i tiden är ju Ragnarök Online.

    Synd att man inte kan åka tillbaka i tiden och spela sina favoritspel tillsammans med folk på den tiden folk hade den rätta känslan kring spelen. Kanske är det för att det finns för mycket olika spel nu så att det inte blir en riktig hype eller så är det för att de kvarstående inbitna superseriösa spelnördarna som fortfarande lirar t.ex. wow inte har förstående för att man har barn.

     "Det var bättre förr"
    //inbiten superseriös spelnörd 
  • hedmanpazio

    Blir avundsjuk på att läsa alla spel ni plöjer.

    Hur f-n hinner ni? Jag har en dotter på 1½ och jobbar heltid. En sak jag saknar mest (förutsom sovmornar) är just tid att spela. När jag kommer hem runt halv 6 ska det börjas göra mat, sen leker jag med tjejen någon timme/fixar med huset eller annan praktisk syssla, sen är kl halv 9, lillan ska läggas, då får jag 15 minuter 'egentid' sen umgås jag med flickvännen innan sängdags mellan 21-22. Så när tusan slänger ni in dataspelandet?????  

  • Brippo

    Deus EX på ps3an
    Och UFO : Enemy unknown på pc'n.  Gammalt som gatan men håller än. Dessutom kommer en ny version höst 20år efter det första. Blir fan glad bara jag tänker på det..

  • WeModified

    Lite sims 3 på pc.

    Red dead precis klar för fjärde gången på xboxen och fifa wc oxå.

    Skulle spelat fifa 12, men stor sonens  styv lillebror har pajat de -.-.


    We are modified. noxigen.blogspot.se/
  • jonto77

    Mobilspelet Monster Paradise

    Självklart är detta en reklam som är tänkt att gynna mig då du förhoppningsvis använder min invitekod som ger oss båda en bonus, men faktum är att det är ett jäkligt bra spel! Finns ett par liknande spel men detta är det bästa i mina ögon, samla monster, utveckla dom, byt dom, försöka skaffa ett ultra rare, gå med i guilds, gör quests, fightas mot andra...aktiv community och spelet har många events!

    Prova på säger jag bara!

    Använd: ViYQm7K      Du behöver klara första bossen för bonus, klarar du en bossfight månne?

  • talldarknhandsome
    Brippo skrev 2012-08-01 10:37:40 följande:
    Deus EX på ps3an
    Och UFO : Enemy unknown på pc'n.  Gammalt som gatan men håller än. Dessutom kommer en ny version höst 20år efter det första. Blir fan glad bara jag tänker på det..

    Deus ex är fan bästa spelet jag har. Har spelat igenom 5-6 gånger och gilar det fortfarande, plus att det tar flera timmar att spela igenom.

    Rock on! 

    Gillar du Mirrors Edge med? Dice har ju "lovat" fortsättning men hotat med kinnect. Har PS3.
  • 21gram
    MatsJ skrev 2012-04-23 09:33:43 följande:
    Skyrim! Jävligt kul spel
    Det är helt jävla fantastiskt!
  • Ponzi

    Diablo 3 för fullt,

    LoL, lade ner spelet pga allt för mycket snorungar som började spela som inte kunde spela, kanske fel server man valt då man hade problem med ryssar som inte riktigt visste hur man spelade:)

Svar på tråden Vad spelar ni nu? Och varför? Och med vem?