• Cis87

Hummla som förnamn?

kan man döpa en liten tjej till Hummla i förnamn?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-30 17:30
    självklart ska det vara med ett M! missade visst att kontroll läsa innan jag la ut.

• Svar på tråden Hummla som förnamn?
  • löksill
    Michisen skrev 2008-12-30 18:36:32 följande:
    Jag blir nyfiken - vad är det för namn du gillar då? De flesta namn har ju någon form av betydelse?Exempelvis Daniel - betyder "Gud är min domare" på hebreiska.
    Jag menade inte riktigt på det viset. Jag menade mer att namn som Tindra och Vilda har en annan betydelse i språket än att vara just ett namn (Ljus kan tindra och barn kan vara vilda). Att de flesta namn betyder något är en annan sak menar jag.
  • Smoppo

Haha, mjo.. Rätt sött.. Men snart kommer väl en namn förfrågan om "Bi" på en unge oxå..

• Anki85

Humla är jätte sött, men jag associerar det till hundnamn då min hund heter det

• Det ljuva livet
    astro skrev 2009-01-01 12:13:55 följande:
    Skulle nog föredra Humlan tror jag men Humla är riktigt fint Precis som Smultron ... tror det finns en enda som heter det i Sverige.
    Gissa hur många gånger hon fått frågan - Heter din bror Blåbär?
    *kände henne när jag var yngre*
  • Mollie77

Nej de gillar jag inte..

Snart kommer vår fyra
  • jni

Vet ett tvillingpar som heter Humla & Tuva. Rätt gulligt men inget jag skulle välja till egna barn.

• Etolie

Nä, jag skulle inte döpa ett barn till det.

• Etolie

Nä, jag skulle inte döpa ett barn till det.

• Terryleene

Lite gulligt som smekanamn men fult som "riktigt" namn. Tänker på det som slang för bisexualitet.

Svar på tråden Hummla som förnamn?