Inlägg från: frenys1 |Visa alla inlägg
  • frenys1

Blivande pappor 09 Del 2

Nu är det inte långt kvar och vi längtar så fruktansvärt mkt!
    Är det mkt gnäll om ryggont eller annat ont hos er flickvän? =P

• frenys1

Min flickvän har ont lite då och då, kramp i vaderna är rätt vanligt hos henne. hemma hos oss är det jag som sköter hushållssysslorna, men hon hjälper till så mkt hon orkar =) Men jag är sån som gör allt för att få henne att må bra ^^, så jag får väl skylla mig själv lite.

Mirakulix: Vi har oxå varit iväg två gånger och kollat om ngt var fel, men de hittade inget fel någon av gångerna. Och vi måste åka 12 mil till närmaste Förlossningsavdelning för att kunna göra undersökning..

• frenys1

3barnspappan: Kanske det är, fast det är lite tråkig väg härifrån till Falun =P jättegammal skogsväg ^^, Valde ändå Gävle eftersom det är E4 nästan hela vägen. Annars har vi Hudik oxå, men det är nästan lika långt dit som till Gävle. Mora finns ju oxå, men det är tråkig väg dit oxå ^^,

• frenys1

Vi hade 2 mil till närmsta BB förr, men det la de ner för säkert 10 år sedan =P Känns väldigt surt faktiskt..

• frenys1

Tjena gänget!
    idag var vi på föräldragrupp igen och gick igenom smärtlindring.
    Varje gång någon nämner ordet lustgas börjar jag skratta! Börjar nämligen tänka på Sunes Sommar =P När Håkan ligger på sjukhuset och andas in lustgas =P

• frenys1

Idag fick jag en lillebror =) Skulle egentligen komma 15e Februari, men det blev tidigare.
    Plus att vi hämtade våran vagn idag (finns bild på galleri)

• frenys1

Mirakulix: det känns ju lite konstigt, men min pappa är fortfarande ung, så det är inga problem =P

• frenys1
    Svar på #146
    Jag är 21, pappa var 19 när jag föddes, så han är 40 nu.
  • frenys1

Inskrivningen på MVC tog kanske max 35 minuter för oss =P
    Gick igenom lite småsaker, typ alkoholvanor, tobaksvanor, förhållande, yrke och massa tester och frågor och funderingar =P

• frenys1

Nu är det väldigt nära!
    Kraftiga förverkar idag.
    Var ner till Gävle på förlossningen för vi trodde att det var på gång, men det var det inte.. =( Men det kan sättas igång när som helst =)

• frenys1

Idag har vi BF, men inget barn har kommit än... =/

• frenys1

Nu har vi gått över tiden en vecka precis.
    Vi längtar efter vårat barn! =P
    På Fredag ska vi på ultraljud och titta om det är tillräckligt med fostervatten, och om det är för lite så får frugan bli igångsatt. Så förhoppningsvis har vi vårat barn till helgen =)

• frenys1

Grattis Billy =)
    Slemproppen släppte för min sambo idag, så vi hoppas att det börjar på så snart som möjligt! Har gått över 10 dagar nu.

• frenys1

I söndags gick vattnet.
    klockan elva på förmiddagen var vi på förlossningen i gävle.
    Klockan 22.14 föddes vår dotter Ebba med akut kejsarsnitt.
    Hon vägde 4708 gram och var 55 cm lång.
    Nu är vi hemma och både mor och dotter mår bra =)

• frenys1

Tack tack =)
    Det är verkligen en underbar känsla!
    Hur mår ni här i gruppen?

• frenys1

Mirakulix: Är det RS viruset? Min lillebror fick det viruset, och det gick jättebra för honom och de har resurser på sjukhusen, eftersom det tycks vara ett ganska vanligt virus, så snart får ni komma hem med er söta flicka =)

• frenys1

Vi har inte bestämt oss för mellannamnen än faktiskt, men ska ta hennes mors efternamn, Borgenfalk.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2