• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • Chrilsson

Vi har ju handlat en del redan , och vi är beräknade i september =) Svårt att hålla fingrarna borta ju =) haha Var på läkarbesök på MVC i torsdags, och vi fick göra ett UL då =)  Bebisen var hela 3, 3 cm lång ;) Hur underbart som helst att se det lilla hjärtat slå på skärmen där..Man ser ju att det är en liten människa , trots att den då bara var i vecka 10+1...=) Kika gärna på fotot , finns i mitt galleri plus i min blogg här på FL =)

• Pappan Blå

Visst är det svårt att inte handla prylar. Frun har ju knappt varit in i en affär på fem månader så på så viss har vi det nog lättare. Hon kan inte ens surfa så det blir inget köpt där heller. Men vi har som sagt var beställt vagn och någora småsaker har inhandlats. Möjligen hade vi handlat betydligt mycket mer om även frun hade haft möjlighet. Jag har dock lovat dyrt och heligt att inte handla bebisprylar a la Bajen... Där har ni ett löfte som är svårt att hålla! Hon själv är gårdare och svärfar likaså så det kliar verkligen i mina fingrar!

• Morgard82

Pappan Blå: Jag förstår ditt problem. Själv är jag ängel, men frugan och majoriteten av hennes familj är bajen-fans.
    Jag la fram ett förslag om att vi inte köper några bebis-prylar alls med fotbolls-anknytning. Men jag är tveksam till att svärföräldrarna låter bli...men då är det krig =)

• mirakulix83

Chrilsson: Det är fin upplevelse att se hjärtljudet för första gången. Det går inte be skriva känslan.

Pappan Blå: Så är det för alla. Så var det för vi oxså.

• Pecado

Svårt det där med alla olika lag som familjemedlemmarna håller på.
    Vi har sagt till de våra att vi inte vill ha något med fotbollskopplingar. Men hockeyprylar går bra då det är LHC som gäller i släkten. Utom min stackars bror som är Leksing. ;)

• Pappan Blå

Pecado-> Jag lider med din bror. Kanske t.o.m. mer än med hela er släkt!

Chrilsson-> Jag har inte sett hjärtat slå på UL. Vet inte varför vi inte fått se det men däremot älskade jag att höra det slå när vi var till BM senast. Underbart!

• mirakulix83

Tjena alla pappor vad händer i helgen?

• El Maco

Tjohej och hå.

Nu ska man som det verkar bli mac daddy inom en överskådlig framtid, v9? nu, blir det så blir det väntat i sept..
    Är väl inte helt oväntat då jag efter år av tjat släppt till lite på slutet.

Kanske lite tidigt att tro nåt, men man är ju ganska psykiskt vimmelkantig iaf..

Slut på ungdommens dagar, är iof 83a (25).

Är väl typ lika cool som en 15åring, kåt på prylar och aldrig en spänn till övers trotts bra lön...

Iof känns det kul o kolla efter en vuxenbil (Saab) vilket är som att handla på superrea dessa dagar.
    Samt även att det är lite cool med barnvagnar..

Men samtidigt så är väl det höjden av lyckan man känner nu...
    Eller kanske att morsan kommer bli så sjukt glad om det blir något..

Har såklart inte kunnat hålla tätt och berättat för en polare som, jag förvisso litar på men jag vet att sånt här brukar kunna komma fram:(

Är det åt hvete för tidigt att berätta nu eller?

Slipper jag så drar jag så länge jag kan på det då jag inte vill göra nån besviken..

MVH/

• mirakulix83

El Maco: Grattis och välkommen. Jag är en 83:a är 25
    Alla är välkommen spelar ingen roll vilken ålder man är i.
    Dom flesta är runt 20-30 när dom skaffar barn.
    Det kan vara roligt att ha en yngre här oxså.
    Du är den yngsta som har skrivit här inne.

• TARANTINO

El Maco: Grattis för fan! :) bara att berätta, sen det som sker det sker. Oftast går det ju bra, speciellt när man är så pass unga som de flesta av oss här inne är.

Känner igen det där med att känna sig yngre än 25. Är också 83a men känner mig rätt barnslig egentligen, eller har iaf barnasinnet kvar! men det ska man ha tycker jag, tråkigt och sitta och sippa på sin cappucino och diskutera världspolitik & finansmarknaden ju skulle jag tro.. :p
    Prylkåt är man ju med, fast jag knappt har cash att spendera på sånt :(

Nu har ni mkt planerande och fixande framför er! fan så spännande hehe

Lycka till!

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2