Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

mamma2003 skrev 2009-01-05 12:41:10 följande:

*fniss* Börja med en och klistra in den här och se om det var det som var felet Nu sticker jag strax, fick en tid på MVC för att ta ut spiralen Min hjärna säger att jag inte tänkt igenom det här alltför noga men mitt hjärta och livmoder skriker: bebis, bebis. Så vi kör på det va?
    Det tycker jag allt att ni ska göra :D
  • Riskiflickan

Jag brukar läsa här :) jag får väl bli mer "pratsam" med kanske :D

just nu väntar jag iaf på velour från mjukatyger, Lokatt, var det nån kvalitet att ha av deras randiga velour??

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 13:15:13 följande:

jag har inte så många velour att jämföra med, men jag tycker de är helt ok. kanske något sladdriga, att de rullar sig i kanten, vilket är lite störigt när man syr. men mjuka och sköna. De röda byxorna i mitt galleri är velour från mjukatyger. jag har fyra olika randiga men allvarlig beslutsångest vad jag ska göra! Tycker oxå du gärna får bli mer pratsam
    =) Jag har köpt deras nya tyg med filurer i orange å så deras velour som är lila/orange-randigt :) blir nog några heldressar av det tror jag :) det fanns en fin i ottobre design såg jag, en heldress med knytband... blir nog en sån :) annars såg jag en fin "tjamas" som "att sy en gekko" sytt och visar på sin blogg... finns sååå mkt man vill göra, men alldeles för lite tid. :D
  • Riskiflickan

www.gekkogekko.se ottobre design kan man gå in å titta på deras tidigare tidningar, finns i nr 6/2007 den där heldressen...

Jo, det där med att hinna... ofta vaknar ju lillen mitt i ett sömnadsprojekt...inte ovanligt :) just nu håller jag på med omlottröja med knyt å velourbyxor till en liten nykomling som ska komma i slutet på januari... :)

• Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 14:16:03 följande:

man får ju prestationsångest big time när man tittar på sånna där duktiga proffs med overlockmaskin!! Så skulle jag oxå vilja kunna och ha möjlighet till!! Jag får hålla mig till mitt hemma syning, som jag faktiskt igentligen är lite stolt över att jag lärt mig. Jag kunde absolut inte sy innan!
    Jo, jag får också det... men jag önskar mig en overlockmaskin väldigt hett, blir ju väldigt fina sömmar av det... men än så länge så får min huskystar hänga med, även om den börjat protestera lite när jag ska sy i stretch. Det är väl jättebra att lära sig att sy själv, proffsen är ju ett kapitel för sig, de har redskap som inte vi har :)
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 14:32:15 följande:

haha, jag får försöka intala mig att redskapen är det enda som skiljer dom från mig då ,-) haha, men med lite mer övning och träning så, då kanske Är ju så stolt över min dragkedja jag sydde igår, haha Så man lär sig ju nytt och blir bättre hela tiden Jag skulle vilja gå nån kurs, lära sig sånna svårare grejer som är svårt att klura ut själv, undrar om det finns? Jag skulle sy nu var tanken, men lilla vägrar bli nerlaggd, han sover middag i min famn!
    Klart det finns sömnadskurser, tror att medborgarskolan haft sånt... annars brukar det ju finnas helgkurser på folkhögskolor, men det är ju inte alla gånger man har tid med sånt direkt :)
  • Riskiflickan

mamma2003 skrev 2009-01-05 17:06:01 följande:

Nu är spiralen alltså ute . Någon som har koll på när man är "fit-for-fight" igen? Så man inte har sex i onödan menar jag MOHAHAHAHA
    Det är ju väldigt individuellt, jag hade ägglossning efter första mens bara tre veckor efter utplockadet av min hormonspiral :) för andra kan det ta flera månader....
  • Riskiflickan

Malin med Tim skrev 2009-01-05 19:59:07 följande:

Jag har inte heller overlock och är också bara amatör, jag brukar sicksacka alla kanter först sen hittade jag någon söm på maskinen som kör ett par raksömmar och sen en sicksack, vet inte om den kallas fejk overlock, men den funkar hyfsat. Hur brukar du göra? Tycker att det är väldigt svårt att sy i velour då den glider i väg och rullar sig.
    Vad har du för symaskin? På min så finns det stretchsömmar som fungerar bra, en med två raksömmar med sicksack mellan, en form av fuskoverlock, då behöver man ju inte sicksacka kanterna.
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 20:29:02 följande:

Riskiflickan: har du inga kort på saker du sytt? *nyfiken* meh, vad hände, min text är blå! undrar om det blir så...
    Jag ska lägga upp snart, har inte kommit till skott bara :/
  • Riskiflickan

Malin med Tim skrev 2009-01-05 20:12:02 följande:

Nä det har nog inte min, tror att det är en Pfaff Vad har du för maskin?
    Jag har en huskystar 215
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6