Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Jaha, idag börjar verkligheten igen, min man har gått och jobbat första dagen sedan före jul. Man har ändå hunnit vänja sig vid att han fixar mat och diskar och sånt .

Nästa vecka börjar Manne på dagis På måndag skall vi vara där en timme och skola in. Tur i oturen att jag är ledig på dagarna så att vi kan ta det riktigt lugnt och separationen inte blir så jobbig (för mig alltså ). Fast vi skall börja träna redan i helgen för på fredag anordnar AF ett möte som jag måste gå på och då skall jag lämna honom till min mamma för första gången Hon är jättebra med barn och har fyra barnbarn tidigare så det handlar inte om att hon inte kan utan att jag inte vill. Jag är lite skadad med det där. Vad värre är att på söndag skall jag och Maja (och Majas bästis med mor) åka till Göteborg och kolla på Disney on Ice och då skall Manne vara hemma med sin pappa. Vad tänkte jag på???? Så många timmar utan min lille kille, buhuhu.

Nyttigt antagligen

Idag skall jag faktiskt på Viktväktarna för vägning. Jag räknar inte points slaviskt utan gör grova uppskattningar för det jag äter. Men för mig känns det viktigt att få den lilla boken ifylld och stämplad, det känns viktigt av någon löjlig anledning, och som gammal guldmedlem är det bara att kika in. Lär vara välbesökt idag, Viktväktarna har alltid riktig högkonjunktur i januari och augusti.¨

Ja, nu kan jag väl inte smita undan längre, utan måste gå och göra frukost *suck*

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-07 09:21:42 följande:
    oj, redan på måndag. tur ni har lite smygträning då Kul att åka till göteborg!! Jag har ju hört talas om grannen som är Majas bästa vän, men du och mamman umgås alltså oxå? Du har ju min inbox att stämpla in i varje lördag oxå Hur går det med allt kring det? För mig var de första dagarna riktigt kämpiga, men jag har klarat det. Dricker något mer light dricka, det är min räddning, men det är ju inga kcal iaf
    Japp, jag och Majas bästa väns mamma fick ju våra flickor med tre månaders mellanrum så vi började umgås och promenera när barnen var små. Alla här ute i min ålder är egentligen kompisar eller vad man skall säga (faktiskt!) men umgås gör man ju inte med alla. De bor också ganska nära oss så då blir det naturligt även av den anledningen. Hon har tre stora flickor sen innan hon flyttade ut hit till obygden och så fick hon alltså en sladdis som nu är fem. Lite rolig kuriosa är att hon är halvdansk, så min man har lite moraliskt stöd här i konservativa lilla byn .

Konstigt det där; jag tänkte till lite nu när jag skrev. Min brors fru bor två stenkast bort (vi kan inte se varandras hus dock) men vi har inte umgåtts alls trots att vi båda gått hemma och varit föräldralediga. Lustigt det där. Vi tycker om varandra men känner nog båda att vi inte har så mycket gemensamt. Fast barnen träffas då och då, det vore ju skandal annars. Brorsan har tre flickor på 9,7 och 2 så det stämmer någorlunda med våra barn.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-07 21:56:28 följande:
    spöka ja, så  hette dom. Nope, de går inte sönder, de studsar! Jag beställde ju didrikson set ni vet, det var ju ett tag sen nu, idag fick jag mail om att det blivit bugg i systemet och när de skulle packa mina grejer fanns inte det settet eftersom det dröjt så med att meddela att det var slut, fick jag välja om jag ville ha pengar tillbaka eller kompensation. Kompensationen var summan jag lagt ut, 474,50, gånger två, 949 att handla för i deras shop, en shop som just nu har 50% på alla barnkläder! Så man kan säga halva halva för mig! Köpte moonkids och ejsikkelej. visserligen för vinterkläderna pengarna men jag fick fina kläder som kostat 1900 för 474.50.
    WOW!!! Imponerande service!
  • Fröken Småland

Ikväll ville inte Manne somna, och när han väl somnat fick jag inte lägga ner honom. Konstigt att de där små amöborna har radar för det där och blir stela som en pinne bara man närmar sig sängen...

Nu är det dags att lägga huvudet på kudden. Det man lever för känns det som ibland. Händer det er också att ni vaknar på morgonen och tänker "nu är det bara 15 timmar kvar tills jag får gå och lägga mig"

• Fröken Småland

K Kavat: Snart är det vår och då blir allt bättre *kram på dig*

Nu skall jag ut i snön och åka pulka med huliganerna.

• Fröken Småland

Nu skall jag strax åka och klippa mig och Manne. Jag klipper mig kanske tre gånger per år så det här är en stor dag

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6