Lokatt skrev 2009-01-30 16:29:32 följande:
Asereht: a-kassan ! fy vad surtKavat, vila o vila, lättare sagt än gjort antar jag? Eller är din mamma kvar och assisterar? Jag försöker vänja minsta av med att amma dagtid, endast kväll, morgon, o natt. Idag är den dag som gått bäst hitills, men ajajAJ vad jag har ont nu
Lycka till! Här firar vi fyra veckor helt utan tutt på måndag! Två ggr har han nämnt det. En gång vaknade han vid fyratiden coh var ledsen. Då ville han ha tutt, men jag sa att det gick inte. Då ville han ha Fred istället (hans scoobyfigur).
Sen i förrgår när maken var borta på kvällen, vi skulle natta inne hos oss i vår säng allihop. Plötsligt säger minibus att han vill ha tutt. Nä, det går inte för nu har du inte tuttat på så länge att nu funkar det inte, sa jag. Har dom inga battejier, frågade han då med ledsen röst. Nä, dom har inte det sa jag. Så lad ehan sig ned och så sjöng vi lite och så somnade han med Fred i ena handen och Spökfred i andra.
Fred är en av figurerna fron scooby och spökfred är en likadan fast trasig sådan. Minibusens mest älskade leksaker. Jag funderar allvarligt på att sy en mindre waldorfdocka i fredutförande för Fred och spökfred är inga höjdare att ha i sängen.