Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Efter att ha nätforskat lite (googlat) så visar det sig att det faktiskt kan stämma. Vad jag förstår kan man alltså fortsätta på samma period om man inom 12 mån blir arbetslös igen. Jag jobbade i 9 mån. Det står iofs kan, undrar om man får välja. *tror inte det* F*n vad surt! Som det ser ut på arbetsmarknaden nu kan det ju ta ett tag att skaffa jobb. Kul att bli utförsäkrad fast man bara varit utan arbete i någon  månad. *gråt*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Känner mig dessvärre lite negativ just nu. Min man som typ har varit arbetslös i två månader av sitt liv (slutade jobba på en större firma och gick sen dit och frågade om jobb och blev anställd igen) har liksom en annan syn på arbetslöshet än vad jag har som har varit arbetslös periodvis i hela mitt yrkesverksamma liv.

Han anser att det bara är att fixa jobb. Hur f*n gör man det då undrar jag, speciellt när det är lågkonjuktur och företagen gör sig av med folk. Jag avskyr när folk säger "vill man jobba så fixar man jobb"! Alla har inte kontakter och alla är inte attraktiva på arbetsmarknaden, jag är det inte. Lågutbildad, medelålders med många barn. Jovisst jättepoppis! *arg*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    mamma2003 skrev 2009-01-30 14:19:09 följande:
    Jäkla karl . Hör han inte hur alla andra resonerar? Då måste han väl förstå att det inte är du som är lat. Indoktrinera!
    Det handlar inte om att han tycker att jag är lat heller, han kan bara inte förstå att man inte bara kan ringa runt lite och få ett jobb. Tror det beror på att han aldrig behövt vara arbetslös, det är alltid brist på folk inom hans yrkesområde så han fattar liksom inte.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-30 16:29:32 följande:
    Asereht: a-kassan ! fy vad surtKavat, vila o vila, lättare sagt än gjort antar jag? Eller är din mamma kvar och assisterar? Jag försöker vänja minsta av med att amma dagtid, endast kväll, morgon, o natt. Idag är den dag som gått bäst hitills, men ajajAJ vad jag har ont nu
    Lycka till! Här firar vi fyra veckor helt utan tutt på måndag! Två ggr har han nämnt det. En gång vaknade han vid fyratiden coh var ledsen. Då ville han ha tutt, men jag sa att det gick inte. Då ville han ha Fred istället (hans scoobyfigur).

Sen i förrgår när maken var borta på kvällen, vi skulle natta inne hos oss i vår säng allihop. Plötsligt säger minibus att han vill ha tutt. Nä, det går inte för nu har du inte tuttat på så länge att nu funkar det inte, sa jag. Har dom inga battejier, frågade han då med ledsen röst. Nä, dom har inte det sa jag. Så lad ehan sig ned och så sjöng vi lite och så somnade han med Fred i ena handen och Spökfred i andra.

Fred är en av figurerna fron scooby och spökfred är en likadan fast trasig sådan. Minibusens mest älskade leksaker. Jag funderar allvarligt på att sy en mindre waldorfdocka i fredutförande för Fred och spökfred är inga höjdare att ha i sängen.
  • Asereht

Mors! En halvdöd snabb visit. Minibusen har varit spysjuk och sömnen lika med noll så jag är rätt seg. Varken jag eller maken har mått super heller, de andra barnen är febriga, snoriga och hostiga igen men pepper pepper så har ingen mer än minibusen kräkts. Tror inte det är vinterkräksjukan dock iom att vi andra klarat oss än så länge. Men stackars minibusen har varit superdålig med hög feber och kräkningar. Nu tar vi igen oss genom att försöka göra så lite som möjligt vilket innebär att jag idag panikplanterat om ett par blommor, bytt gardiner och röjt tvätt. Men det är ju på hemmaplan och i måttliga doser.

Hoppas ni andra kryat på er (ni som varit sjuka) och att övriga bara mår bra allmänt.

Tack till Lindadjo för paket. Mycket uppskattat!  Mellanbus är fullkomligt kär i sin fleece och storebror är lite lätt avis.

Får se om jag hinner in ikväll, är solo med barnen igen. Nu när maken piggat på sig lite har han lite jobb att ta igen. Nu ska jag uppdatera bloggen.

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-02-04 15:37:20 följande:
    tack Håller på med tillhörande tröja nu, vi får se den är ett expriment Kul med katalogen! Undrar varför jag inte fick nån, jag hade anmält mig på deras sida för det ju.Asereht: jobbigt med spyor, bra ni andra klarat er. Skulle fråga dig, hur funkar ellos regnkläderna, de fodrade som inte var i gummi, har ni varit nöjda? Dax att beställa fodrade regnkläder till älsta nämligen och jag vet inte alls vart och vilket märke jag ska köpa!
    Vi är nöjda hittills, speciellt med jackorna i lysfärger. Hade önskat att det var hängslen på byxorna bara. Kommer att komplettera med gummibrallor till äldsta. De andra har att växa i som vi kan komplettera med.
  • Asereht

Hej tjejer! 

Smyger in trött och seg. Har mkt att stå i de närmsta två veckorna då vi i min familj har en taskig ovana att fylla år ett helt gäng på raken. Min morfar fyller dessutom 80 så vi har lite bakning och förberedande att stå i.

Vi är hyfsat friska iaf, fortfarande väldigt förkylda men ingen feber eller liknande. Snorig och hostig får man ju liksom låta passera så länge allmäntillståndet är ok.

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-02-09 11:26:58 följande:
    Ni skulle se vädret här!! Ca 2dm snö, strålande solsken och ca -12grader. Jätte vackert!!
    Avis, här har vi i princip bortsmält snö, isgata och minus 8 grader. men strålande sol som omväxling. Man märker på humöret vad solen gör positivt!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6