Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen hem Ekorren! Vi ser fram emot detaljer!

• Fröken Småland
    passau skrev 2009-03-31 09:54:09 följande:
    har just ,ätt magen... den är ENORM!SF 35 i v.32 enl. bm men v.34 enl mig hon har något förlegat system som bara kan räkna hela veckor och som ligger några dagar efter...
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:12:15 följande:
    Fyyyy, här är det så surt nu Fick slutbrev från elbolaget -4700:- !! Helt orimliga siffror med dubbelt så hög förbrukning sommarmånaderna mot vintern och december! Mycket högre än vi brukat ha föregående år och mycket högre än grannen uppepå som ju har samma storlek på boendet. Vet inte vad vi ska ta oss till! Hade behövt Fr.S telefon-kunskaper för att reda ut det här tror jag!*går och begraver mig i självömkan*
    Maila över fakturanr så fixar jag!

(Under förutsättning såklart att ni kan visa statistik och avläsningar varje månadsslut {#lang_emotions_innocent})

Åh, jag är så duktig idag, håller på att tokröja i datorbordet som skall UUUUT! Håller på att pruta på en sekretär i grannbyn, hoppas de går ner den där hundringen som jag vill för att den skall kännas billig. I så fall kastar jag mig i bilen och hämtar på studs! Men gud vad jag har samlat en massa skräp . Nu slänger jag allt utom barnvagnskataloger och resebroschyrer/kartor över intressanta resmål.
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:44:55 följande:
    nja, avläsningar varje månad har jag inte. Men vilken vanlig människa har det?! Avläsning från augusti har jag Blir seriöst inte klok på det här, helt sjukt är det. Siffrorna är ologiska så in i bomben. Orkar igentligen inte ta en strid med ett stort bolag nu, men man kan ju inte bara acceptera utan att ens försöka! För något fel är det! Oh några 4700:- till räkningen har vi inte heller. Fy jag blir riktigt låg av det här  Låter bra med skrivbordet och sekatären. kan du inte länka den så vi får se?
    Men du kanske inte ens måste ta strid, kanske de hittar ett fel bara du ringer? Prova! Om de insisterar så får du ta ställning senare till om du orkar strida. Vad är alternativet? Att betala och se glad ut?

Nja, det nuvarande datorbordet tål inte att visas upp varken här eller någon annanstans. My god vad fult det är, både i design, skick och dekormålning (Manne). Den nya sekretären är absolut ingen höjdare heller men passar fint till våra övriga furumöbler och i vårt lilla hus från 1890. Och funktionen tilltalar mig så hoppas de går med på fyra hundra

http://www.blocket.se/vi/20887411.htm?ca=17_s
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-31 11:44:55 följande:
    nja, avläsningar varje månad har jag inte. Men vilken vanlig människa har det?!
    Jag låter bli att svara på den frågan {#lang_emotions_cool}

Nu mailade de just om sekretären, den står i 450 just nu... *överväger, men har givetvis skickat motbud*
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-31 18:54:05 följande:
    Hehe! Ja, du och min man är nog lika mycket kontrollfreak på sånt. Han har en mätare så han har nog mätt på varenda pryl i hela huset, vad de drar.
    *lämnar WO till proffset*

• Fröken Småland

Nä tjejer, det är dålig action i tråden nuförtiden *slår oss på fingrarna*. Men nu ger jag upp för idag, och sticker min snoriga näsa i den för dagen nya deckaren.

• Fröken Småland

God morgon! Har varit vaken sen kl halv fyra och nu är det alltså dags att gå upp {#lang_emotions_undecided}. Det blir en lååång dag med simskola och hela fadderullan. Positivt är dock att jag kanske kan ta en lur när barnen är på dagis OCH att sekretär-mannen nu är mör och medgörlig så nu skall vi bara hitta en tid som passar för avhämtning. Sen kan jag slänga ut tidernas fulaste datorbord

• Fröken Småland

Passau: Det låter fint, är den helt färdig? *kräver bild*

Klart du skall klaga på tygmafioson! Och så håller vi tummarna för att det inte var så att de tog betalt för det tunna nystanet men att du fick det tjocka av misstag...

Har klurat ut något till dig nu, men måste komma till en kopiator också

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-04-01 09:49:54 följande:
    Ett par saker att kolla på, vad har ni för typ av elmätare? En vanlig enkeltariff eller en dubbel? Det är helt olika taxor på dessa. Jag visste inte ens att det fanns olika förren jag började jobba med sånt!Om ni har fjärrmätare så ska ni ju inte få en sluträkning/korrigerande räkning? Har ni fått bytt än? Funkar allt som det ska eller ligger ni på beräknade siffror fortfarande? Ett sätt att slippa de här korrigerande räkningarna är att en gång per månad läsa av elmätaren själv och lämna uppgifterna till elbolaget. Men som sagt, alla ska ju ha fjärrmätare i år (lagstadgat) så ni bör ju ha/få en sån. Däremot kan det bli tjall om kontakten är knasig. Har ni samma leverantör som nätägare? Har du frågor som du inte vill dryfta här så kan du ta det privat, jag jobbade ju med detta i nästan ett år så lite har jag ju lärt mig.
    *Asereht to the rescue*

• Fröken Småland

Asereht: Tack för info! Jag satt flera timmar förra veckan och letade för att jag skulle binda elen tänkte jag, men gav upp när jag fick olika svar på olika jämförelsesajter. Men nu jäklar skall jag agera!

*marscherar bestämt in på elpriskollen*

• Fröken Småland

Nu har jag jämfört som en tok och kommit fram till att jag nog vill binda i ett år. Fast jag funderar på om det är rätt årstid att binda nu? Generellt sett; när på året är det mest fördelaktigt att binda?

*suckar över den dyra elen*

• Fröken Småland

Tack, nu blev jag klokare. Det där med att kunna binda om en gång är ju guld, det skall jag se till att jag får. Fast jag vill nog helst binda på lite kortare tid nu med tanke på prisnivån, för precis som du skriver så kan det ju inte fortsätta så här i all evighet.

*sänder en tacksamhetens tanke till vår supereffektiva vedpanna*

• Fröken Småland

Nu har jag röjt hela överskåpet till datorbordet och demonterat det. Det skall till soptippen eftersom det är så rangligt, fult och skrymmande. Däremot själva skrivbordet finns det förbättringspotential för; om det t ex skulle bli en Friggebod i trädgården en gång i tiden så kan det bli ett hyggligt hobbybord för sömnad och vad det nu kan vara. Så upp på garagevinden med det (bland all annan bråte ).

Nu är det dags att hämta huliganerna, idag åker jag hem imellan för jag orkar inte fördriva en massa timmar "på stan" idag. Och jag skall ändå hem och hämta grannflickan som jag återigen skall ta med på simskola *liten suck*. Visst är det bra att vi kan hjälpas åt, men nästan varje vecka? Äsch, det går nog bra. Fast just idag känns det tungt eftersom både jag och min man är sjuka. Han ligger hemma med feber och kan inte hämta Manne så det innebär att jag får kånka runt på honom i några timmar i tropisk hetta i simhallen när jag är megaförkyld. Tur man har en bärsele .

Så, färdiggnällt! Nu fokuserar jag på det roliga; nämligen att jag skall hämta min nya sekretär ikväll. Jippie vad städat och fint det kommer bli här hemma!

• Fröken Småland
    Asereht skrev 2009-04-01 12:35:06 följande:
    www.dn.se/sthlm/sls-nya-graddfil-ger-sittplat...Hum hum hum
    Furby skrev 2009-04-01 13:21:23 följande:
    Hej Hej!Vad roligt med en barnvagns nörds tråd Jag har älskat barnvagnar sedan jag var jätte liten. Fick min första riktiga barnvagn då jag var 6år Efter det så har jag som mäst haft 13 st på samma gång. Jag har en massa olika barnvagns tidningar, den älsta är i från 1989, det är teutonia och en brio.Mvh // Sara!
    Välkommen hit! Du låter som en riktig barnvagnsnörd (komplimang)
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-04-01 19:33:23 följande:
    haha, tänkte just fråga om det, ska jag igen? Ingen som känner sig manad? annars kan jag knåpa ihop asereht, tack för alla el tips förresten. ska sätta mig in i det och byta bolag!frS. sekatären blir nog jättebra tror jag! åker du nu snart o hämtar?
    Fixa du! Behåll TS, den är jättebra. Förutom särskrivningen i barn kläder... *språkfascist*

Japp, sticker så snart Manne slocknat
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-04-01 19:40:28 följande:
    hahaha, japp, jag skippar särskrivningen då Attans, jag som tyckte TS var ovanligt välstavad från mig
    Det var den också...
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6