-
Vi har bytt gummilister i alla fönster osv men timmret i huset och den isolering (?) som sitter där är liksom inte direkt tät. Gammalt hus (1890-talet) så det var liksom man tager vad man haver tätning. men man får se det som så att det inte är för tätt och ohälsosamt iaf. Bara jäkligt dyrt att värma upp på vintern. *surar* men till nästa vinter kommer vi ha värmepump. Beslut taget, praktiska delar och ekonomi ska ordnas. En sån drar ned förbrukningen en hel del så det lönar sig defenitivt på sikt.Lokatt skrev 2009-01-08 17:31:30 följande:haha, shhhyy. *lyssnar inte* -
Nja, en sak i taget. Nu har jag ju ingen inkomst igen så man får bida sin tid...Lokatt skrev 2009-01-08 17:39:28 följande:ja, en sån är nog en klok investering. annars kan man väll tillägsisolera oxå, men blä vad jabb Ni har gett upp flytta tankarna då? -
*ha ha* Det ska vara lååånga skaft. Sådär så man antingen kan hasa ned dem ála benvärmare eller vika ned dem en bit utan att man blir utan skaft. Både snyggare och mer funktionellt. Du får helt enkelt mäta och säga hur långa skaften ska vara.Malin med Tim skrev 2009-01-08 19:40:23 följande:Å vilka mysiga! Jag försöker få svärmor att sticka sockor med Lååångt skaft till Måns, men hon verkar inte förstå hur långa de ska vara för jag får bara halvlånga skaft
*asg*mamma2003 skrev 2009-01-08 20:55:23 följande:Kollar ni på Antikrundan? Jag såg Knut Knutsson i badbyxor och blev blind -
På tal om kolla på, var det någon mer än jag som såg dokumentären älskade låtsasbebis? Jiiiiissses säger jag bara!
Det handlade alltså om dockor (inget skumt sex alltså). Dockor som såg ut exakt som små nyfödda barn och vuxna kvinnor som köper dem. De knallar omkring på stan med dem i vagn typ. Lite väl märkligt för mig men vilka dockor! Nästan lite otäckt, jag gillar nog att dockor ser ut som dockor.
-
Ja precis! Fast hon som gick med bebin i barnstolen i snabbköpet tillverkade dem och marknadsförde dockorna genom att gå omkring med dem. Det kan jag förstå men de andra...wierd!Lokatt skrev 2009-01-08 22:07:58 följande:dom i england? och en som åkte till usa för att "adoptera" en?och hon som lät göra en exakt kopia av sitt barnbarn och gick och drog i vagn, samt hade i bilbarnstol! *ryser*
-
Mors! Lyckades komma upp ur sängen när maken åkt med barnen. Det har varit lite svårt att komma upp eftersom jag sover så lite på nätterna för tillfället. Inte mkt man orkar med då har jag märkt. Inte när man väl gjort det man måste iaf. Jag mår bättre men hostan vill inte ge med sig och självklart är det värst nattetid.
Igår rullade jag köttbullar av 2 kg köttfärs. Det var väldigt tråkigt och fy sjutton vad ont i ryggen jag fick. Men det blev gott. Synd bara att man inte får ut mer av det än man får. Kände mig duktig iaf och till skillnad från köpeköttbullar så är ju kötthalten 95%.
-
Vad tragiskt. Det är så svårt det där med självmord. Det kan bero på så mkt och det är så känsloladdat för omgivningen. Själv har jag med min dödsångest otroligt svårt att förstå. Men oftast är det ju själslig sjukdom med i bilden även om inte hela omgivningen förstått det. Depressioner osv. Hur som helst är det tragiskt och väldigt jobbigt för de inblandade.Kavat skrev 2009-01-12 22:10:40 följande:Jag fick reda på att en gammal kompis till mig tagit sitt liv. Blir så ledsen. Varför gör man sådant. Jag har inte träffat honom på ett par år och träffades bara på gemensamma fester. Så tragiskt. Vet heller inte varför, men blir så ledsen...
-
Mms.a gärna. Alltid kul att se grejorna in action.Lokatt skrev 2009-01-13 10:56:44 följande:Trevligt att se dig framför datorn iaf. Tänkte höra om det är ok att jag mms:ar ett kort till din telefon, på min älsta med mössan på sig, så himla fint kort! Så får du se vad bra de passar Kortet ligger i min mans tele, så det kommer från konstigt nr Jag har kvar ditt nr.Hade du lust att skicka två märken, ska jag fästa på mössorna?
Ska försöka komma ihåg märkena.... -
Har lagt in bilder på mina nystickade halvvantar i bloggen (http://stickig.blogspot.com/. För en gångs skull har jag stickat till mig själv. Jag tänkter behålla dom också.
Ska strax ta ut jycken och hasta till bussen. Dags att hämta barnen. Åh vad jag önskar vi hade gångavstånd till dagis. Det behövde ju inte ligga runt knuten men bara så man slapp ta bussen. Det skulle vara så smidigt!
-
Vad glad jag blir.Lokatt skrev 2009-01-13 12:21:32 följande:Asereht: Jag älskar de halvvantarna jag har! Kom bilderna fram?
Bilderna kom fram, såg så fint ut så.
Det är ett självrandande garn dvs ett garn i flera färger ja.Kavat skrev 2009-01-13 12:30:34 följande:Superfina! Är det ett garn i flera färger?Är de jätte dyrt garn? Hur mycket går det åt? Vad kostar t.ex om man skulle sticka ett par sådana lååånga sockar som du skrev om?Tycker absolut att du ska sticka till dig själv! Det är du värd
De här nystanden är på 100g och jag gjorde inte av med ett helt till båda vantarna och de hade långa skaft så två såna nystan borde ge ett par sockar med höga skaft. Garnet finns i många färgkonstellationer. OnLine sockgarn är det. Jag köpte mitt på Tradera innan jul just pga färgen då det är grått i botten med färgade ränder. Pris, jag måste kolla om jag hittar en åf i sv för att få ett riktigt pris.