Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Zasata: Solanon var billig för att 1) den är gammal (från 2005) och 2) Jag prutade skamlöst

Lindadjo: Får jag lägga mig i även om du frågade Lokatt? Som gammal viktväktare själv så tror jag skarpt på deras metod; från pointsräkning till gruppstöd och att man är piskad att komma regelbundet som guldmedlem, annars åker man ur/får betala. Om jag varit som du så hade jag hoppat över GI-metoden och bara förberett inför VV-starten genom att göra precis som du föreslår; avgiftning helt enkelt. Lägg ner sockret och försök att göra lite kloka val. En smörgås istället för två, potatis istället för pommes frites osv. Det räcker hur långt som helst. Som viktväktarna säger; Man kan äta allt men inte alltid.

• Fröken Småland

Ja, nu blev jag också spak. Jag trodde jag visste lite grann men får också förpassa mig till skolbänken märker jag. Men det blir morgondagens problem, nu kallar Maeve Binchy på mig . Godnatt på er!

• Fröken Småland

*skriver upp exempel på medellångsamma kolhydrater*  Tack för tips!

Följdfrågor:

Vilka långsamma kolhydrater finns det? (För det är väl ännu bättre antar jag?)
    Varför är bara hel potatis medellångsam, vad är det som händer när den delas eller mosas?

• Fröken Småland
    gustavssonj2 skrev 2009-01-02 13:26:45 följande:
    någon som vet hur lång en bugaboo cameleon samt bZugaboo bee åkpåse är? de ser mysiga ut...
    De är mysiga, men ganska tunna bara så du vet. Fast jag gillar att de är tunna . Måste tyvärr vara lat och be dig gå in i Bugabootråden med samma fråga för jag orkar helt enkelt inte gå och mäta Generad
    Får du inget svar där så kolla in här igen så fixar jag måttet.

Zasata: Samma med Bee, den är undanstoppad i garderoben. Men jag kan fixa det om du inte får hjälp på annat håll.
  • Fröken Småland

Måste vara nördig och berätta att Coops overaller från Friends har fått bäst i test, bättre än Reima och Didrikson. Den bruna med turkos detaljer är dessutom rätt snygg. Så. Nu är det sagt.

Idag har jag fått en ny dator

• Fröken Småland

Zasata: LÄS INTE DETTA!

Maja har fått magsjuka, första gången hon har det. Hon har kräkts vid några tidigare tillfällen i samband med att feber stiger hastigt men nu har hon riktig magsjuka. Först kräktes hon ner hela sängen, golvet, mattan och gosedjuren men nu har vi fixat allt och gjort rent (förutom madrassen som åkte ut i garaget i väntan på åtgärd). Efter första förvånande omgången som alltså till största delen hamnade i sängen så har hon kräkts i en spann massor av gånger. Så duktig. Jag sitter inne i hennes säng nu för hon vill ha sällskap. Hon pendlar mellan sovande och kräkande. För en stund sen behövde hon bajsa så vi gick ut på toan och jag satt och var sällskap utanför. Plötsligt kommer syndafallet från den stackars lilla magen och då såg hon jätteförvånad ut och sa: "Va? Kan man kräkas med rumpan?" *fniss i eländet*

• Fröken Småland

K Kavat: Vilka subbor i mataffären! Såna kan jag få lust att döda.

Lokatt: Fin tröja . Du är värsta proffset ju.

Zasata: Bee stannar här, men är i malpåse för tillfället. Kolla in i Beetråden om du har frågor, lättare för dem att mäta om vagnen finns i närheten. 3.000:- är ganska billigt, de flesta verkar ligga runt 3.500:- Svårt att säga eftersom man bara ser annonserna men aldrig får veta vad köparen faktiskt betalade. Men även Bee har varit lite drabbade av glidande chassin så tänk på att garantin inte följer med vagnen utan upphör i och med att första köparen säljer vidare.

• Fröken Småland

Det blev en lång natt kan jag meddela. Min man löste av mig vid tre-tiden, då slumrade/kräktes hon och har så gjort hela natten. Nu har hon sovit nästan två timmar nere i vardagsrummet på en madrass. Jag och Manne får stanna på övervåningen så hon får sova ostört, tur att datorn står här . Skall smyga ner och äta frukost lite senare. Jag som precis kommit ifatt mig med tvätten efter vår Danmarksresa... Nu kommer nya tvättmaskinen få jobba idag med alla kläder, sängkläder och mattor som skall saneras.

Förresten så har jag fläsknoterat här på morgonen ifall någon vill hänga på . Och så får ni andra veta differensen nästa vecka (om ni vill).

• Fröken Småland

I ett obevakat ögonblick fick Manne tag på en penna och dekorerade en ansenlig bit av Majas tapet. Jag vågar inte tänka på hur det kommer att låta när hon vaknar. Tur jag har en halv rulle tapet kvar, kanske det går att tapetsera över. Frågan är bara om den lille huliganen fått smak på den här formen av konst och att det är mer att vänta Skrikandes

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6