Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt skrev 2009-01-01 23:44:54 följande:
    fråga på du, gör inget att du är novis. Det är inte meningen att du ska äta annorlunda än resten av familjen. Grönsaker behöver du dock äta, men koka, stek de separat och ha vid sidan om. Försök tänk på att när man vill vara sund och gå ner i vikt så är en bra riktlinje att fylla halva tallriken med grönsaker och sen 1/4 med protein och 1/4 med bra kolhydrater. På så sätt minskar inte storleken på portionen heller.medellångsamma kolhydrater är tex.  fiberpasta, fullkornsbulgur, dinkel, qouina, potatis av fast sort (inte som mos, stekt i bitar osv), fullkornsris, svartris. Kött inehåller ju inga kolhydrater, det är protein. Dock fyllt av mättade fetter. tips, som mellanmål är keso toppen, keso med frysta hallon, mums!
    Keso är gott! Ja, jag ska börja tänka så redan nu! Tack för att du lär upp en novis som mig, Lokatt!
    Nu gäller det bara att jag lyckas bli av med mina jäkla 15 kilo. Hur många har du kvar att gå ner?
    Längtar till 31 mars då vi flyttar till HUS!!!!!!!
  • Lindadjo
    Nifelheim skrev 2009-01-02 11:10:10 följande:
    Iiiihk. Jag har HELT glömt att planera nästa års vinterkläder Vad bör man ha för storlek om man blir 3år i slutet av nästa januari??? 98? *förvirrad* 104 låter ju jättestort men 98 är ju bara en storlek större än årets.Har varit skitnöjd med Pop overallen, den har verkligen stått emot ALL väta, men den är ju lite dyyr. Ngt annat bra förslag? Ngt bra förslag på rea tvådelat?
    Gneis har jag varit supernöjd med, tunn, mjuk, smidig, bra passform. Och varm! Pojkarna har inte haft några extrakläder under. Syrran har en likadan uppe i Norr, hon har fleeceställ under de riktigt kalla dagarna och han är varm och go Den är ju tillverkad i Luleå så...
    Reima är oxå bra, men jag tycker de är ganska fula och är ju faktiskt lika dyra som Pop!
    Jag kommer köra på Gneis nästa vinter oxå. Stora killen får ha samma som i år och lillkillen får en ny.
  • Lindadjo

Just det, glömde. Min lilla har 104 i overall och blir ju 3 i mars. Men han är ju modell större. Tror de flesta andra jämngamla på dagis kör med 98 faktiskt.

• Lindadjo

Humm... hittar ingen overall i deras nya katalog? Fundersam

• Lindadjo
    Lokatt skrev 2009-01-02 11:42:15 följande:
    oh, fin lurv! Jag älskar höst/vår jackor i lurv! Fast nu har hela familjen redan i olika modeller Om ni hör nått om att de rear ut för säsongen på gneis så är det absolut ett alternativ, men rea ska det vara
    Lurven har jag till lillkillen, älskar den jackan! Funderar på att köpa en till nu när de är på rea... men vilken färg?
  • Lindadjo

Tusan oxå! Ska de inte ha någon overall nästan vinter!?!? Då går det bort!

• Lindadjo
    Lokatt skrev 2009-01-02 12:00:01 följande:
    gillar du overall mer?den gröna lurven var fin! och den röda.. haha alla var nog fina utom rosa
    Jag tycker overall är enklare och mer praktisk.

Den gröna är underbar.... humm... men har ju en...
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2009-01-02 12:22:02 följande:
    Fiiin!! En röd till andra sonen då kanske? Vet du vad ordinarie var på dom? 280 nu såg jag.
    Jag köpte den gröna jag har för 295 kr på förra rean. Kommer faktiskt inte ihåg vad nypriset var
    Jag måste plocka fram den gröna och se om den passar än.... kanske måste köpa 2
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6