-
Nu har jag inte hängt med på ett tag men ahr du blödit? För att man inte mår illa eller ömmar behöver ju inte i sig betyda någonting.Nifelheim skrev 2009-01-13 18:50:41 följande:Hmm jag tänker nog att det inte är akut om man inte är på väg att förblöda eller har så ont att man inte står ut. Är dock ganska säker på missfall nu, mår varken illa eller ömmar i brösten längre. -
Som lite peppning kan jag dessutom berätta att jag blödit tidigt två av fyra ggr. Man blir jätterädd men det behöver inte betyda slutet. Tyvärr brukar vården vara ganska kallsinnig när det gäller problem under de tidiga veckorna.
-
Efter massa googlande så har jag bara hittat en svensk åf som har online hemma.Kavat skrev 2009-01-13 19:29:50 följande:Påminner.
http://www.kundsidan.com/Yll_o_Tyll/index.php?page=picture.gallery&lcomp=user.login&no=&galleryid=153&gpage=1
Inte exakt den färg jag hade men flera andra.
79:- för 100 g. Det får man ut två sockar med korta skaft av, vill man ha långa får man köpa två nystan för att vara på säkra sidan.
-
Nä, nu ska vi natta. Imorgon ska storbus åka skoltaxi för första gången så det är en stor dag. De andra två är lediga. See ya!
-
Idag är jag arg! Efter mycket om och men har jag fått tag på någon på a-kassan som kan ge mig svar på varför jag inget har hört sedan början av dec då jag fyllde i och retunerade påskrivna papper för tillgång till kassan via nätet. Och gissa vad, min arbetsgivare har inte skickat in arbetsgivarintyget!!!

Jag blir så jäkla förbannad! Jag har alltså noll kronor i inkomst den här månaden och all tid fram till dess att min kassa fd arbetsgivare får in det där pappret som jag personligen var och lämnade till min närmaste chef den 2:a dec! Fan, jag är rasande!

Man kunde ju tro att ett riksomtäckande företag hade lite koll på den här biten. Speciellt när deras specialitet är att visstidsanställa folk! Januari månad är ju en så kul månad rent ekonomiskt redan innan och i halegen fyller min dotter år. Jag har noll kr på banken och noll i plånboken. Det här kommer bli kul, speciellt nu då jag vet att det inte kommer att komma in några pengar heller.
Förutom det så saknar vi fortfarande vabpengar från fk från november. Inskickat och klart i slutet av nov sen har vi inte hört ett ljud. Gud vad jag älskar myndigheter och arbetsgivare som inte bryr sig ett dugg om sina skyldigheter! *f***k*
-
Jag antar att jag får sälja en vagn och försöka tradera så mkt som möjligt här framöver så att vi klarar den kommande månaden.

-
Halloj!
Här har det varit fullt upp med rundringande för att försöka få tag i rätt person gällande mina papper och a-kassan. Nu ska de iaf vara på gång till nämnda kassa enligt min fd närmaste chef. Vi får hoppas att det stämmer.
Förutom det har vi haft födelsedagsfirande i helgen då dottern fyllde hela 17 år. Så jag har inte haft mycket tid över.
Vi är iaf hyfsat friska, eller alla utom jag verkar vara friska. Jag dras fortfarande med värk och envis hosta men jag är inte febrig eller så.
Annat nytt är att minibusen har varit helt tuttfri (jag pratar ammning alltså) i nästan två veckor nu. Han har kommit in i en riktig pappa period vilket resulterat i att bara pappa fått natta. Iom detta har han liksom glömt "tutt". Nu nattade jag större delen av veckan som gick och döm om min förvåning när ungen bara låg och pratade och kramades godnatt och sen somnade sött.
Skönt och lite laddat. Jag har trots ammat barn i sex år, det är slutet på era och det sätter punkt för allt vad bebis heter liksom. Min lilla plutt har blivit stor! *snyft*
-
Ska försöka läs aikapp lite men hungriga barn gör sig påminda.
Säger iaf grattis till Nif!
-
Ha ha, jag har "bara" varit frånvarande i fyra dagar.mamma2003 skrev 2009-01-19 15:42:15 följande:Asereht: Ja, nu har du att läsa ikapp! Här kommer en kort resumé:Jag bråkar med dagis om tidernaK Kavat bråkar med försäkringsbolaget och Försäkringskassan om allergiersättningNifelheim har kanske fått missfall , vul på torsdagZasata skall till fjällen Lindadjos lilleman har opererat polypernaLokatt... tja, hon är rätt lugn faktiskt Så våga inte vara borta sådär länge igen
men jag ska försöka sköta mig framöver.
Jag har varit flitig dock, tre par sockar stickade på fyra dagar. Visserligen var ett par i barnstorlek emn iaf.
Bilder och lite svammel i bloggen (och om man bloggvägrar så finns bilder i mitt galleri under pysslet
).
-
Fortfarande inte bättre/bra med voffsan? Jobbigt.Lokatt skrev 2009-01-19 15:44:30 följande:haha, tackar för den Lugn minsann Skyller på att jag är sjuk då faktiskt har vi nåt stort och jobbigt på G, inte orkat skriva bara. Ska på röntgen med hunden på onsdag.