Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Jahaja, nu på morgonen började både mellanbus och minibus dagen med att kräkas. Minibus bajsar dessutom vatten. *trött*

Skitskum jäkla maginfluensa. Först kräkning sedan ingenting i två och en halvdag sedan går det lös utav helskotta! :(

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 13:48:48 följande:
    Vojne, vojne, den gula kom inte med *upprörd*
    Jodå, det ser ut som en liten gul flik där uppe i hörnet.

Jag är mållös förresten och jag har just insett att jag numer är rätt normal.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2009-03-18 17:45:42 följande:
    Oh så stiligt.
    Japp man fick inte alls huvudvärk...
    zasata skrev 2009-03-18 17:50:44 följande:
    vad skön den ser ut vara..
    Jodu, komfort ska det va!
  • Asereht

Morrn, inga kräkningar här heller än. Ingen skit heller. Vi får väl se hur det artar sig.

• Asereht
    Vipera skrev 2009-03-19 09:30:09 följande:
    Zasata; jag försöker verkligen ta mig fram i en hemlig värld här så ni får ursäkta frågor..."Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras." skrev du och jag undrar knäppt nog om "inuti ögonlocken"?Tackar för tips och skall gå köprunda idag och testa smink, kul ju!
    Tror hon menar kanten på ögonlocket in mot ögat.  När jag var yngre använde vi vit kajal där för att förstora ögonen, men det är inget man rekomenderar ifall man har känsliga ögon eller linser. Absolut inte vid linser.
  • Asereht
    Vipera skrev 2009-03-19 09:50:24 följande:
    När jag surfar runt och kollar ser jag att det finns flytande eyeliner, är det typ samma som kajal men nytt? Kanske lättare att använda?
    Nja, kajal är ju en penna med lite hård form. Eyliner som är flytande är som att måla målarfärg med supertunn pensel på ögonlockets kant. Det är lite av en utmaning. Jag har varit ruggigt bra på det på den tiden jag sminkade mig mycket. 50 och 60-tals sminkning kräver tjock eyeliner. Men det kräver lite träning också och en stadig hand. Den används ofta som ett tunt till tjockt streck utmed kanten precis ovanför franskanten på ögonlocket. Sällan på undre delen där man oftast använder kajalen. Eyeliner ska absolut inte komma i kontakt med ögat, det orsakar någon minuts blindhet, sveda och kräver en rejäl rengöring av det tårarna ställt till.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 22:02:53 följande:
    Jag har inte sett henne sen hon var i v20 (med tvillingar) och då hade hon en klädsam liten bula på magen bara Beställde just mysbyxorna i denim som Asereht så träffsäkert kallade dem. Nifelheim rekommenderade tjej-modellen som är lite smalare men Smålänningen i mig kom fram och tog kill-modellen som kostar hälften så mycket . På Maja blir de säkert fina, hoppas att inte lill-spinkisen försvinner i dem.Godnatt tjejer (och killar och transor )
    Slängde också in en beställning. Dessvärre blev det lite mer. Gäller att satsa hårt på billiga rabbatterna. Lite t-shirts och några shorts till storbus också. De andra har. Mig själv ignorerar jag efter att ha gått lös och köpt garnpaket på dels en söt stickad mössa och dels stickade och tovade tuppar till påsk. Tänkte det kunde vara kul som påskhälsning till min mor, svärmor, svärmoster och mormor. Istället för påskkort alltså.

Fyndade på Tradera igår också. En massa garnfärg för bra pris och en sprillans ny didriksson ws till minibus för halva butikspriser. En gräsgrön. *så nöjd* Ibland har man tur och hittar en annons precis när den läggs upp och så finns det köp nu!

Idag ska jag ta mig i kragen och fota den gröna po.p jackan och få ut den på annons. Den är förresten rymlig för en 86.a, minibusen kan ha den men det är på gränsen så den får gå eftersom vi har en likadan i strl 98. Jag har syskonmatchat förr. *s*
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6