Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-03-22 12:49:27 följande:
    Ja, de är superfina! Kul att du blev nöjd. Det knallblå älskade jag, men har ingen anledning just nu att köpta till lilleman. Körde på 110 till dottern och hon är ju ca 1 meter nu, tyckte inte att det skillde så mycket i storlek på 100 och 110 då jag mätte.Hm, fleece har inte jag sett. De hade som hm, vad kan det kallas, när det är som badräktstyg(?) fast tjockare i den affären här i stan som jag köpte. Hm, borde vara sådant material som jackorna från Ge-kås, Ullared är i, vad det nu heter. Kollade inte supernoga, men rätt säker på att det var Didriksson också.
    Du menar softshell.

Didriksson har ws men det är få webshops som har dem och de som har har inte rätt strl. Jag ska ju bara ha en eftersom de andra redan har po.p. Vi kör på med dem vi redan har förutom att jag fyndade en didrikssonws till minibusen i gräsgrönt. Kunde ju inte låta bli. Kollar dagligen efter en i strl 130 men den strl verkar svår.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Maken har just varit och hämtat det här:

http://images.tradera.com/762/78582762_1.jpg

Traderavinst för det förmånliga priset 1 krona. Maken ringde hem och sa att bordet såg ut som det kom direkt från IKEA så jag är väldigt glad. Det ska storbus få till sitt rum. Vi ska snart börjar ta tag i det där med att skifta möbler. Det blir väl ett dygn eller två utan dator då. *ryser*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

Mors! Trött var det här. När barnen börjar pigga på sig så rasar mamma samman.

Fick hem didrikson ws som jag köpte billigt (ny) och den var super! Jag har tom hittat en webshop som säljer mer än en färg i en strl nu. Så nu blir det didrikson ws till storbus också.

Här är det storm och minusgrader. Man vill inte gärna gå ut, det biter rätt kraftigt i skinnet.

Småbusarna är fortfarande hemma, inga fler kräkningar nu sedan i lördags *peppar peppar* men minibusen är kass i magen fortfarande så vi avaktar till nästa ordinarie dagisdag som är på torsdag. Light start med andra ord. Dagis undrar väl vad vi pysslar med, de har inte varit där på 14 dgr nu. Men vad gör man, man kan ju inte slänga iväg dem för tidigt hellar. Det påverkar ju både andra och oss.

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-24 12:19:15 följande:
    vilken hemsida hittade du de ws? Jag är välldigt sugen på po.p`s gula som jag tycker är supersnygg. Sen tyckte maken vi skulle överväga om andra billigare märken var bra, tex. har ju lindex en ws nu som kändes rätt ok. Inga fina färger dock. Jag hittade en från molo, men den var ju inte direkt billigare än po.p Jag ställde min förra hund på mindre och mellanstora utställningar. Tränade/tvälade du något annat med din golden när det begav sig?Jag fick just hem en helt underbar dockvagn!! *kär* Håller på och laddar upp bild ska ni få se!
    Ska man ha didrikson får man kolla många sidor för lite färgvariation och storleksvariation men nedan listade saluför didrikson och har även ws/fleece.

http://www.filur.se/
    http://www.uteungar.se/
    http://www.litenpalandet.se/sok.aspx?ct=b&cn=DIDRIKSONS+&ca=91
    http://www.lillaw.se/
    Vipera skrev 2009-03-24 12:27:58 följande:
    Stanna hemmaUppmaning från Räddningstjänsten Räddningstjänsten uppmanar alla gotlänningar att stanna kvar hemma, om man har möjlighet, på grund av det dåliga vädret. Detta är vårt väderläge nu. Hörde på radion nyss hur de uppmanade föräldrar på landet att om möjligt komma och hämta sina barn från en skolbuss som kört fast, på södercentrum här i Visby!!
    Fy! Här blåser det storm men mer än så är det inte än. Blir det riktigt illa kan jag räkna med att maken får åka ut och jobba till kvällen/natten. Elledningar brukar ju ligga pyrt till när det stormar.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-24 12:47:23 följande:
    Kolla här vilken pärla!! Skulle inte ha något imot den i stor storlek heller!
    Nice!
  • Asereht

Hjälp mig sätta paketpriser på följande!

1.  Po.p skaljacka med tillhörande ws (samma årsmodell, köpt nytt i butik av mig). Båda marinblå. Matchande po.p mössa i hjälmmodell marin/klarblå. Bra skick. Ej namnat, inte mkt använt. Storlek 92. Paketpris?

2. Po.p skaljacka med tillhörande ws (samma årsmodell, köpt nytt i butik av mig). Marinblå skaljacka och röd ws. Jackan namnad men inte ws. Flärparna på dragkedjorna något slitna i övrigt bra begagnat skick. Inga skador eller fläckar. Matchande pixiemössa i marin/rött. Paketpris?

3. Po.p skaljacka strl 110/116. Röd. Bra begagnat skick. Inga anmärkningar förutom att det syns på reflexerna att den är använd. Namnad. Pris?

Jag skulle alltså vilja veta vad NI skulle sätta för pris på ovan nämnda.

• Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-24 14:12:46 följande:
    Kavat får komma in och säga tror jag, hon brukar vara bra på det Färg på den sista?? Hur var det, ville du ha de där trekvartsbyxorna i 110?
    Javisst, det sa jag ju.

Satte priser själv och det verkade funka. Det tog ungefär 2 min innan intresseanmälningarna började trilla in. Jag är alltid så rädd för att sätta för höga priser därav frågorna.
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-24 14:20:46 följande:
    va?! vart har du dom, hittade inte på T
    Nä, jag lade ut paket med fast priser på SB. Jag ville ha snabb respons. Det som inte går för fast pris/paketpris tar jag på Tradera.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-24 15:05:19 följande:
    Har ni koll på om det fortfarande finns någon marknad för Semper-koder?
    Keine anung, men jag har iofs aldrig haft någon koll.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6