Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Hmm.. Jag har ägglossning nu.. Måste ha en jättelång cykel den här månaden då, för jag hade mens den 24e. Borde ju haft ÄL runt den 10e då väl? Hmm.. Förvirrande det här, jag hade nästan gett upp testandet men hade så fruktansvärt ont i äggstockstrakten igår så jag tänkte att det var bäst att testa...
    Gah en hel månad kvar till göra bebisförsök då ju.. *otålig*

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:20:23 följande:
    Det var märkligt, men ju mer man läser om det där desto mer märker man att det finns "normala" avvikelser hela tiden. Men visst är din ÄL mer än en vecka försenad. Kanske kommer mensen tidigare för att kompensera, så att du ändå har 28-dagarscykel? Håll oss informerade! Själv trodde jag att jag hade ÄL i tisdags (kändes så) men jag fick aldrig någon LH-stegring så det kanske var falsklarm *suck* Det innebär att jag fortfarande inte vet om jag faktiskt är fertil eller om äggstockarna vilar efter grav och amning. Min teori är dock att den här ÄL kom av sig pga att jag började helamma i lördags när Manne blev sjuk. Det var riktigt dålig timing men jag får ju liksom prioritera att ta hand om det barn som jag redan har
    Känns märkligt, men å andra sidan var förra mensen första mensen efter missfallet så man ska väl kanske inte förvänta sig att allt är som "vanligt" direkt. jag började tro att jag inte skulle få ngn ÄL alls den här månaden, men det fick jag ju tydligen. Hoppas jag får mens snart så det blir aprilägglossning snart *fniss*
    Vipera skrev 2009-03-20 08:39:47 följande:
    Om jag nu som karl får ha insikt vet jag inte... Men vad tusan, har jag livligt diskuterat menskopp med svärmor så kan jag väl ha åsikter nu med. Visst är det så att även om allt är ok så kan någon ÄL utebli ibland helt naturligt? Så har ekorren förklarat iaf, att det inte alltid blir bara. Besviken och lätt att bli oroad men det behöver nog alls inte vara något märkligt. Man läser så mycket att man inte vet vad man skall tro ibland, rosenrot använder ju vissa för att stabilisera sin cykel.
    Klart du får ha insikt oavsett vilket kön du har Jo min kille hade läst sig till att snittkvinnan har ägglossning 10 ggr per år så det normala verkar vara att den hoppar över ngn gång ibland.
    Hade faktiskt tänkt testa med rosenrot nu efter mens, minns att jag blev mkt piggare av det sist jag åt det och kan det ha ngn positiv inverkan på göra bebis verkstan så är ju det bara ett plus i kanten.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:51:06 följande:
    Förresten så dök ett intressant ämne upp nu; menskopp. Någon som har erfarenhet/åsikter om det?
    Aaaah. Jag använde sån innan Elric, sen försökte jag med samma ett tag efter men ehum.. den passade ingen vidare och jag beställde aldrig någon ny {#lang_emotions_surprised} Nu tänker jag inte ha fler mensar på 10 månader snart så jag får beställa ny efter nästa barn *optimistisk*

Haha seriöst så ja, jag gillar den skarpt. lite krångligt i början, men när man fått in snitsen är den guld värd.
  • Nifelheim
    Asereht skrev 2009-03-20 09:06:57 följande:
    Du får inte ont i skallen när du käkar rosenrot? Jag har testat rosenrot ett tag och jag hade ont i huvudet hela tiden. Slutade ta den ett tag och hade inte ont. Vet inte än om det är relaterat. Ska testa igen men får jag ont i skallen igen så tror jag att jag skippar dem.
    Nej jag fick inte det, har dock hört om många som fått det av rosenrot så det är nog en relativt vanlig biverkning
  • Nifelheim

Fy fasiken vad det är urtrist att städa och varje gång jag tokstädar muttrar jag om att jag inte borde ha pälsdjur. Alltså de håren som är på golven dammsuger man ju upp fler gånger varje vecka, men i alla leksaksbackar och överallt annars *ryyyyyyser*

Nåja jag tröstar mig med att många söta hundralappar trillar in på kontot efter söndag {#lang_emotions_sunny} (inte pga städningen då )

• Nifelheim

Lokatt: Väskan var helt underbar

Zasata: Superfin mage *avundsjuk som tusan*

För övrigt måste jag läsa ikapp noggrannare, hinner ju inte med när ni skriver så mkt {#lang_emotions_surprised}

• Nifelheim

Är det verkligen möjligt att få mens 5 eller tillochmed 4 dagar efter ägglossning? Vad annars håller min kropp på med? {#lang_emotions_yell}

• Nifelheim

Studsar in en sväng och visar att jag lever

Lokatt: Håller tummar och tår för att fröken uppför sig idag och att det går bra för er.

FrS: En sån säng har Elric också. Supermysig. Jag köpte den på blocket rätt så billigt och målade den svart. Tanken var att det skulle komma till text på huvudgaveln också, men så blev det aldrig... Tror dock att hans är den äldre modellen som var furufärgad och inte antikbetsad som din. Hursomhelst är det en superfin och bra säng.

Hmm ... vad mer skulle jag svara på tro... Det har jag förstås glömt.. Hursomhelst ännu ingen mens, blödde bara pyttelite i två dagar och sen inget mer {#lang_emotions_surprised} Märkligt märkligt..

Elric leker snällt (för en gångs skull, han tycks ha hamnat i ngn klisterperiod där han ska ha mig med överallt, sitter som fastklistrad på mitt ben) och jag tar det lugnt med en kopp kaffe innan jag ska ge mig ut i snöeländet och röja ur bilen Ska besikta den på torsdag och den ser ut som F*N. Dessutom har avgassystemet pajjat och jag har verkligen inte råd att byta innan besiktningen. Roligt, roligt

• Nifelheim

Kikar in med en hälsning från Lindadjo också. Nu är det tomt i deras gamla hus och de skulle precis ta ut datorn så hon är datorlös i några dagar.

• Nifelheim

Lokatt: Ja det är tråkigt, men idag har han iaf varit lite mer självgående än den senaste tiden. Ett STORT framsteg är att han gärna sover i sin egen säng nu. {#lang_emotions_surprised} Tror det kan vara därför han hamnat i ngn klängfas dagtid eftersom det blir markant mindre närhet nattetid.
    Allergierna är väl hmm ungefär som vanligt, var ju hos doktorn för ngn vecka sen och det var faktiskt ett bra besök. Hon förundrades över att inga avföringsprov tagits och tog såna. Gjorde även pricktest på fisk, pälsdjur och ngt mer men de visade inget och så nya blodprover (bland annat kollades havre) Har inte fått några provsvar ännu dock..

Ingen vovve bokad Det får nog vänta är jag rädd, har gått åt sjukt mkt pengar till veterinären nu på sista tiden med Zack.. Känns inte rätt att lägga närmare 20tusen på en valp och sen inte ha råd att göra vad man kan för Zack.

Vipera: Hoppas Ekorren mår bättre snart.

• Nifelheim
    Kavat skrev 2009-03-30 16:51:29 följande:
    Nif, nu har jag letat återigen och jag hittar inte skoskyddsmönstret. Jag förstår inte vad det har tagit vägen. Vindskyddet har jag dock, ska jag skicka det? Så kan någon annan få äran att skicka skoskyddet till dig, så kan du skicka vidare till mig.
    Det vore kanonbra om du kunde skicka mönstret på vindskyddet iaf. Tack för att du letade

Lokatt: Det vore ju superbra om jag kunde få skoskyddsmönstret också. Inte trodde jag att det skulle bli SÅ skitigt {#lang_emotions_surprised}
  • Nifelheim
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-30 22:16:27 följande:
    Kikar in och ger ett litet livstecken ifrån mig innan jag ramlar i säng med make och treåring som borde sovit för timmar sedan. Det borde jag också, men vi fastnade i soffan hela familjen. Natti natti!
    Va kul att höra ifrån dig. Hoppas du mår bra nu och att du haft en superbra semester.
  • Nifelheim

Lokatt: En sån superrolig avstämningsräkning fick jag i julas. 3300 kronor. *ryyyyser*

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6