• Vipera

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Ekorrfamiljen skrev 2009-03-16 19:30:24 följande:
    Ja, de vore väl snygga till din glitterklänning darling!
    Jo jag tycker det honung! Du får hänga med ett varv på stan en dag nu för att kolla lösögonfransar. Sen får vi väl lägga upp bild i galleriet helt enkelt, här finns inget att skämmas för{#lang_emotions_cool}
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-16 19:34:23 följande:
    äh, skulle det vara så på riktigt skulle du bara få extra poäng, iaf hos mig
    Belive me/us, it is for real! Vi skall ju på after-dark så varför inte ha kul? Peruk har jag sedan innan då jag spelat hårdrockare på stan i svart linne och talandes bara engelska. Denna gång blir det glitterklänning och hela köret. Peruken kanske går bort dock, vi får se var vi hamnar{#lang_emotions_tongue_out}
  • Vipera

För att ytterligare bidra till den inre bilden (var bara tvungen){#lang_emotions_cool}. O där syns även Vendel som nu måste stoppas i säng{#lang_emotions_embarassed}
  • Vipera

Men stackars många här {#lang_emotions_frown} Önskar man kunde maila silverjoner till er alla! Vi har klarat oss i många år här för så fort någon känner något så blir det silver och är det borta.
    Måste komma ihåg att se till att det finns till Ekorren nu när hon skall till Tunisien, enda apoteket man behöver så det finns alltid med{#lang_emotions_sunny}
    En komis till frugan inom vården tog silver när avdelningarna stängde och hon var den enda som klarade sig...
    Nu låter detta som skräckpropaganda eller värsta kedjebrevet men silver är bra grejer helt enkelt.

• Vipera
    zasata skrev 2009-03-18 11:09:11 följande:
    silver??jag tror på råmjölkstabletter, proviva, vitpepparkorn, och att undvika folk.Framför altl tror jag på att dom sjuka skall hålla sig inne!
    Råmjölkstabletter måste jag kolla upp! Vi kör silverjoner som jag gör hemma gratis annars, på allt från att göra ren skärbrädor till operationssårläkning. När lillgrabben hade feber och klagade på ont i örat häromveckan vid läggning så droppar man in några droppar i örat och på morgonen är allt bra, likadant var det förra gången.
    Samma med i princip alla åkommor utom virus som är svårt att rå på för silver tyvärr, så förkyld är man ju istället{#lang_emotions_surprised}
  • Vipera
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande:
    Vad vet man om de negativa effekterna av silver för den mänskliga kroppen?
    Jodå man vet mycket om detta då det har använts i flera tusen år men i olika former. Den gamla tidens söndermalda silver var illa och kunde ge bieffekter som grå hud men inget annat. Joner ställer inte till med detta nu när vi kan fördela med ström till så små delar. Cederroths silverplåster som gav silverjoner är godkänt för sårvård och silver är godkänt som livsmedel och finns på Santa Maria silverkulor till bakverk, används även på brännskadeenheter. NASA använder silverjoner för vattenrening för dricksvatten precis som de flesta kryssningskepp i världen.
    Däremot är det helt illa att släppa ut mängder i avloppet exempelvis då det slår ut reningsverken som behöver sina bakterier.
    Det finns alltså folk som plockar upp de fåtal (typ en eller två kända) i modern tid som så till den grad missbrukat silverjoner att de fått argyria och alltså har missfärgad hud men i övrigt mår bra. Den dos man tar för att stoppa kräksjuka motsvarar om du äter sallad med lite syra och använder silverbestick.
    De som säger att det är farligt enligt myndigheter har det ofta från att silver exempelvis räknas som tungmetall inom gödning fast det inte är en tungmetall. Myndigheter är även de som måste ge dispens för om man skall spotta i handfatet efter tandborstning om du har amalgam, annars får du inte släppa ut så mycket i avloppet{#lang_emotions_wink}.
    Man kan vända och vrida på allt och till slut bestämmer man själv. Vi tror att silver iaf är mycket skonsammare än antibiotika och mängder med traumatiserande sjukvård.
  • Vipera
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 13:16:09 följande:
    Vipera: Tack för att du tog dig tid att förklara lite mer om silverjoner! Mycket intressant inlägg som jag skall spara och läsa igen vid tillfälle
    Bara roligt! Saken är den att ingen kan någonsin få patent på silver och dess effekt då det är ett grundämne= ingen förtjänst. För kostnaden av 20 spänn silver och tre 9 voltsbatterin så ersätter man alla medel och mediciner mot all svamp och alla skadliga bakterier, även legionella. Jag förstår att läkemedelsindustrin är emot detta.
    Jo föresten finns ju på sätt och vis patent med silver. Men då är det saken själv som har patent och inte silvret. Plåstret jag nämnde, Samsungs tvättmaskiner med silverteknologi, duschslangar som stoppar mögel, disktrasor som är sterila osv finns. Och det fanns kylskåp som inte kunde mögla just med silver i men de vet jag inte om de finns kvar. Och jag vet att det kom strumpor och sportskor med silver som tog bort lukt
  • Vipera
    Riskiflickan skrev 2009-03-18 21:02:35 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande: Jag såg ett program där det var en gubbe som tagit för mkt silver och han hade fått en annan hudfärg.... men då snackar vi MKT silver varje dag typ... han vart nästan lite blålila i huden...
    Jo det finns en amerikans politiker som drog i sig en grå silverjongröt varje dag i mängd. Han var fobisk mot sjukdomar och tillverkade helt fel samt spårade ur med detta. Var det han tro?
    Självklart finns det fall men jag vet bara han och en äldre dam som finns på gamla foton. Men damen fick den äldre malda formen som inte alls är att rekommendera så jag räknar inte henne. Men jämför man detta med de som får biverkningar av antibiotika och liknande så är det något lättare att hitta exempel...
  • Vipera

Så vandrar vi OT vägen igen, tam tidi dam...
    När jag sedan skall ha klänning o allt då så behöver jag veta lite tekniska saker från tjejvärlden. För att sminka ögon behöver jag ögonskugga har jag listat ut , mascara till fransar förstår jag. Men vad har man "highlighter" till? Och vad använder jag för att svärta ögonbrynen? Jo, man skall väl ha sån där penna som man drar längs ögonenes kanter med...
    Ursäkta en amatör

• Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-18 23:57:34 följande:
    mascara är viktigast. ska du försöka få fram naturlig eller mer hypad typ transa look? vill du vara galen partypingla ala trans så kör på lösögonfransar!highlighter är något som bara proffs och transor använder typ det och rouge, resepinglan.wordpress.com/2007/06/16/highligh.../  min syster gav mig den länken när jag frågade om det fanns någonstans du kunde läsa om det.Ögonbrynen, behöver du verkligen svärta dom? I så fall används ögonbrynskajal, eller vanlig kajal.Runt ögonen används kajal eller eyeliner. Blev du något klokare? När är den stora kvällen?
    Klart jag blev klokare, stort tack! Jag tänkte nog köra med svart mascara. Delvis därför behöver jag nog svärta ögonbrynen, och plocka dem bättre än nu (eller annorlunda mot nu). Foundation har jag sedan innan men måste väl gå till solariet för att komma tillbaka till rätt kulör för den...
    Lösögonfransar köpte vi igår. Det jäkligaste utom balansen på sminket är väl kajal vill jag minnas från då flickor försökt busa med en. Blir spännande detta! Vi siktar åt att försöka komma iväg till partyt den 4 april och det VAR så gott om tid.{#lang_emotions_surprised}
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6