Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt: Jag tänkte att eftersom Lindadjo hängde på så är vi i alla fall tre "bantare" så då kanske vi kan ta det här i tråden om ingen har något emot det? Säg till i så fall!

Tänkte att vi varje vecka (lördag?) rapporterar veckans minskning (förhoppningsvis) och total minskning. Vad sägs om det?

Förresten så har jag drömt om bebisar hela natten. Imorgon ringer jag och bokar tid för att ta ut spiralen

• Fröken Småland

Och så drömde jag om K Kavat också! Vi skulle träffas hemma hos min mamma och när vi kom dit var både herr och fru Kavat på plats. Barnen såg jag tyvärr inte, var var de?

Sen åkte vi hem till mig (improviserat) och jag var så glad för att jag hade min fina brödkorg framme .

• Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-04 10:18:51 följande:
    får se vad dom andra säger då *avis* med bebisar, fast ändå inte men du vet.. suget finns fast hjärnan är inte med på dom noterna.Har det gått snabbt eller tagit längre att "tillverka" de andra?
    Ja du, Maja hann vi inte reagera innan jag väntade henne, det tog sig på första försöket. Manne tog tre månader så det måste väl också anses snabbt. Nu är vi ju äldre och jag ammar så det är inte säkert att det går särskilt snabbt OM det går överhuvudtaget. Man skall inte ta något för givet har jag lärt mig .

Min "bästis" funderar också i samma banor, hoppas hon slår till
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-01-04 11:13:42 följande:
    Haha! Föresten vad använde Maja brödkorgen till?
    Precis som Elric tyckte hon det var en snygg mössa!
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-01-04 12:57:39 följande:
    hahaha, ja, det blir nog en till bak i p&t`n men jag måste klura på tyg lite först. Jag har enfärgat svart fleece, sen har jag rött lurv och så har jag ett mönstrat bomull som jag har matchande footsack fram i. Vill inte ha bara svart fleece, funderar om man kan göra en mitt i bommulstyget, sy på en bred "remsa" av det i 1/3, mitten?fast just nu blir det inte mycket sytt, lilla vill absolut sova vid mitt bröst.En annan ide jag har är hängselbyxor, med dragkedja fram och sen matchande pös-mössa i hjärttyget.
    Varför inte helsvart med stora detaljer på? Kommer du ihåg den som Emmsan gjorde? Kolla in i hennes galleri annars och se om bilderna är kvar. Blommor, stjärnor, moln, hjärtan... Finns hur många fina som helst. Lodger Bunker har några fina motiv på sina Wrapper, kolla där också.
  • Fröken Småland
    Nifelheim skrev 2009-01-04 16:07:36 följande:
    Passar bara frog-liggdelarna på frogramen eller kan man krångla dit en cameleonliggdel?
    Det skiljer fem cm på längden så jag tycker det skulle bli en massa tyg över, men thj som har kidzshop säger att de har en Frogram med Cameleonklädsel när de demonstrerar Cameleon, eftersom det är smidigare att få klädseln på plats om den är liiite stor. Hon säger att det ser bra ut
    Lokatt skrev 2009-01-04 16:06:53 följande:
    fast hon hade fleece i två färger, dat har inte jag Den var jättesöt, men modellen gör sig nog bäst i liggdel. Ska kolla om lindadjo har kvar bild på mitt vindskydd... så blir det lättare att tänka vad som passar till.
    Nej, modellen är för en spädis i liggdel. Jag menade bara att visa hur fina applikationerna är . Och jag tror att du har rätt i att det blir tokigt med bomull på fleece. Har du ingen liten fleecefilt du kan slakta för applikationerna?
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-01-04 16:15:50 följande:
    mamma: hur har det gått för din dotter?
    Tackar som frågar Jo, det går bra, hon kräktes hela natten med mycket korta intervaller. Men sen igår morse kl fem har hon inte kräkts och idag åt hon till och med lite makaroner. Men hon är trött och svag förstås. Har gett henne Resorb för säkerhets skull och hon dricker även juice och läsk.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6