Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

mamma2003 skrev 2009-01-03 10:58:18 följande:
    Nu håller jag på att installera min nya dator. My God vad stort 17 tum är jämfört med 10. Den är gigantisk!
    Kan tänka mig att skillnaden är enorm!!
    Längtar till 31 mars då vi flyttar till HUS!!!!!!!
  • Lindadjo
    mamma2003 skrev 2009-01-03 11:04:51 följande:
    Lindadjo: Superfin! Har du bara sprättat upp en dubbel filt och sen sytt i dragkedjan i snittet? Och vilken fin filt, var det inte en billig från Lindex du köpt?
    Ja, den var på halva priset på Lindex Jag sprättade upp kantbandet och så sydde jag ena änden av dragkedjan i det bruna tyget och andra änden i velouret med kantbandet över. Om du förstår hur jag menar. Jag har inte sprättat i tyget alls.
  • Lindadjo

Lokatt!
    Varsågod och sno idéen, jag kan inte ta åt mig äran eftersom jag själv snott den Och du, det är en bra början att lära sig sy dragkedjor

• Lindadjo
    mamma2003 skrev 2009-01-03 18:10:17 följande:
    *pust, flämt, stön* Fick riva ut hur mycket som helst ur garderoben innan jag kom åt den *genomsvettig*I alla fall så är den mätt nu, och om man mäter från vinkeln mellan rygg och sits och rakt uppåt mot suffletten där jag beräknar att huvudet hamnar, så är är den 50 cm. Jag vet inte hur lång UJ är men ingen vagn är väl längre än UJ? Möjligen P&T kanske. Så jag betvivlar att du tycker att Bee passar till Ebba
    Ja, P&Tn är ju utan tvekan högst i ryggen av alla vagnar.

Nifelheim! Krya på dig din lilla stackare   Jag tycker Vibens suflett ser helknäpp ut, den är ju högre upp än styret, ser ut lite som en fallskärm eftersom även den som de andra P&T saknar bakstycke.
  • Lindadjo
    Kavat skrev 2009-01-03 19:03:27 följande:
    Fin kudde också Lindadjo, såg ju inte ens vad som var dragkedjan, bra jobbat!
    Generad tackar
  • Lindadjo

du som gjort kuddar med kulor, hur mycket kulor behöver man till en sån filtkudde tror du? Jag har hittat på stoff och stil för 179,95 för 100 liter. Räcker det? Är det ok pris eller dyrt?

• Lindadjo

Vad ni skriver och har er... vi har varit ute på isen idag med, och haft med fika. Men idag var det kallare än igår. Brrrrr... dock inte lika kallt som Lokatt har det!!

K kavat. Tack för svaret om kulorna... måste gå förbi loppisarna imorgon och kolla efter en gamal sacko
    jag har en till fråga till dig Kavat, du hade väl fixat undersidan av varukorgen på P&Tn eller? Hur gjorde du? Min har skrapat i och ser inte så fin ut... litet hål har det blivit oxå.. jag fixade till lite så att den kommer högre upp, men jag tänkte täcka över med extra tyg. Hur?

• Lindadjo
    Kavat skrev 2009-01-04 19:23:52 följande:
    Ja, just det jag. Jag tvättade den och sen kom jag inte längre... Men jag har planen klar! En röd laglapp med klister, alltså självklistrande! Hittade röda här på marknaden sist, så en sådan kommer att hamna därunder. Men hur höjde du din? Borde jag nog också göra. Egentligen hänger den ju inte i, men kör jag upp på en trottoarkant så skrapar den.
    Jag gjorde det enkelt för mig. Nu vet jag inte om sporten ser likadan ut som E3, men E3s varukorg hänger baktill i en tryck-knapp som är längst ut på en liten nät-flärp. Den nätflärpen vek jag dubbel och sydde upp en cm och så knäppte jag tillbaka den, och då kom varukorgen lite högre upp.
    Svårt att förklara Fundersam
  • Lindadjo

Hittade en bild!

Den näten man viker runt och knäpper fast, den har jag kortat av en aning genom att bara vika och sy lite. Då drogs hela grejen lite uppåt/bakåt och kom högre upp. Så pass högt så jag inte längre behöver min kardborre grej i mitten bak!

• Lindadjo

K kavat: Ja, det lät ju enkelt och bra med självhäftande. Här i syaffären fanns bara vita och det blir nog inte så snyggt

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6