Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Det belv ju lite konstigt, det var ju meningen att den här skulle synas! Nu ska jag äta frukost (igen) och glo på tv en stund innan jag rycker upp mig. Ses senare.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥ Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Kavat skrev 2009-01-20 14:43:58 följande:
    Jag är sjuk... Ont överallt. Jag som hade hoppats på att slippa skiten. Tack för tipsen om märkning! Ja, vi tänkte söka nu till dottern, men det blir väl inte förän i höst.
    Ryyyyyys, vet hur det är. Men nu börjar jag må som folk igen. Eller rättare sagt som jag iaf. Jag hr ju alltid ont någonstans så det är jämna plågor. men jag känner mig inte sjuk för jämnan iaf vilket känns bra. Lite småhosta fortfarande men inte så att det stör.

Fy sjutton vilket ruskväder vi har idag, det regnar tunga blötsnöartade regntroppar. All snö har blivit till hårt packad isig snömodd. Fy sjutton vad trist att vara ute i. *brrr* Tur jag gjort klart mitt för dagen, barnen är hämtade och hunden har varit ute. Nästa hundrunda är makens så nu kan jag värma mig resten av kvällen.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥ Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-01-20 16:03:38 följande:
    jaha säger du det?
    *ha ha* Spökinlägg!
    Lindadjo skrev 2009-01-20 17:51:51 följande:
    Nu ska jag göra mig i ording och komma iväg på afrikanska dansen. Om jag aldrig mer skriver här igen så betyder det att jag dog! är rätt nervös, jag har försökt få med någon kompis som oxå är ny, men alla bangar varför? Tycker det låter jätteroligt med afrikansk dans som träning men det är kanske bara jag som tycker det!?
    Coolt UL! Jag vill också göra sånt!

Synd att jag inte bor närmre, jag hade hängt på och ruskat lite på fläsket!

Förresten, jag blev anvisad av af att söka jobb på fritidskompaniet i Strömstad, de behövde någon receptiospersonal en dag i v! Af är knäppa!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-01-20 21:39:40 följande:
    Oj, den postades iväg lite snabbt. Fritidskompaniet? *står och kliar mig i huvudet* Vad i tusan är det? Trodde strömstad var en liten stad Vad himla knäppt av de att anvisa det jobbet till dig! Är de sjuka i huvudet eller?!?!?
    Man måste söka jobb i hela landet så får man en anvisning så...ett annat kul var lunchavlösande receptionist någonstans i centrala sthlm. Det skulle liksom kosta tre ggr mer att bara ta sig dit enkel resa än vad man skulle få ut i lön! :-O

Förutom dessa har jag fått jobb anvisade som finsktalande säljare, dansktalande skadereglerare mm. Jag tror att om bara kvalifikationsprofilen stämmer till typ 20% så blir man anvisad. *s* Det verkar ju så iaf.

En del av dessa måste de ju liksom förstå att man inte söker. Tex där man inte har minsta kunskap i språket. Tänk vad mkt mer jobb arbetsgivarna ifråga får då när 300 av 400 sökande är helt irrelevanta. Om jag var arbetsgivare skulle jag få spel och bojkotta af!
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Asereht

*mutter* Ni vet det där pappret som a-kassan saknade. Igår kom det i vår brevlåda! De skulle ju skicka det direkt till a-kassan ju! Nu blir det ju ännu någon dags försening innan det kommer fram dit det ska. Tänk att det alltid ska strula!

Dessutom så hade de lyckats skriva fel på mitt personnummer! Tur i oturen alltså att det kom hem coh att jag faktiskt läste igenom alla tre sidorna för på två av tre har de fått sista siffran fel. *sur* Nåja, jag korrigerade med en bläckpenna och hoppas nu på att inte få backning för detta. *håller tummar*

Som om detta inte var nog har jag pratat med fk. Jag väntar fortfarande på vabpengar från månadsskiftet oktober/november + dagar i slutet av nov och början av dec (massa vattkoppor som ni kanske minns). De hade lite frågor och funderingar. *morrar* Nåja, det är utrett och förhoppningsvis kommer de pengarna snart och de kommer mycket mycket väl till pass kan jag ju tala om! Hoppas nu också att a-kassan skramlar igång inom det snaraste så jag inte får vänta några månader till. Förra omgången tog det ju dryga fyra månader innan allt var löst. *skräckscenario*

Förutom det är vi ok.

• Asereht
    mamma2003 skrev 2009-01-22 11:22:12 följande:
    Tog det verkligen fyra månader innan du fick ersättning från A-kassan? *avbeställer alla paket*Hoppas det går bättre den här gången och att ni snart får lite kosing igen. Har du höjt din inkomst i och med att du jobbat ett tag?
    Japp, min förra arbetsgivare var ännu sämre på att fylla i papper så han/de fick göra om tre ggr. Den tredje gången krävde jag att de skulle fylla i och sedan skicka hem pappren till mig så att jag kunde kontrollera att det var rätt ifyllt. Jag ruttnade rätt ordentligt kan man säga. Tyvärr så fick de inte till det tredje gången heller men eftersom det var jag som kört lönerna osv så kunde jag ju ta fram mina underlag och peta in det som fattades. De hade noll koll och ännu mindre koll på vart de skulle hitta de gamla underlagen från innan löneprogrammet infördes.

När jag började jobba där så räknades lönerna för hand på miniräknare och lades in i hemgjorda lönespecar i excel.  Efter att ha gjort det två ggr så undrade jag om de inte hade funderat på ett riktigt löneprogam på data. Joda, de hade ett liggande i förrådet men det var ingen som visste hur man skulle göra med det. Gissa om jag tog tag i den saken illa kvickt. Det finns ju för sjutton manualer för sånt! *idioter*

Så summa summarum, innan dess så har de ingen statistik på arbetad tid osv och förmodligen har de inte koll på vart de gamla specarna är heller och även om de hade det så hade varit tvungna att sätta sig ner och granska månad för månad och räkna timmar. Inget någon av dem (de var två) hade någon vidare lust med antar jag. Men till slut så blev det ordning på torpet iaf. Mitt alltså. Men det var drygt att vänta på pengar så länge. Vi hade inte möjlighet att göra mer än betala räkningar och äta.
  • Asereht

Jag skulle gärna vilja smygshoppa men jag får snällt vänta tills kulorna börjar rulla in. *s* Har tom funderat på att sälja vagnen men så inser jag att man får så dåligt betalt för dem att det vore en dålig affär. Bättre att hålla kvar den så länge som möjligt.

Förresten måste jag köpa nya innerlangar till sittydäcken, jag vill ha sittyn som buss och dagisvagn då jag inte vill ha EW:n stående ute hela dagarna. Dessutom är jag inte det minsta rädd om sittyn eftersom min syster redan haft den som slit och slängvagn. Jag ska alltså inte klä om den för då blir jag så där kinkig om den med. En dyna kanske. *funderar på saken* Hur som helst så är det punka och det går inte att pumpa upp så nya slangar är att föredra. Önskar det var punkteringsfria hjul på den. Ni kan väl hojta till om ni ser såna till salu någonstans. *wink*

• Asereht
    mamma2003 skrev 2009-01-22 11:51:17 följande:
    Vill du ha såna där fula "lågprofil"-däck utan luft som ofta sitter på Sitty? (Jag har också såna fula )
    Tror det är såna jag menar ja, ej luftpumpade. Jag har små luftdäck nu men som sagt, slangarna är helt slut. Visst kan man byta men en slit och slängare är enklare om man slipper pumpa.
  • Asereht
    mamma2003 skrev 2009-01-22 11:57:59 följande:
    Inboxa mig ditt mobilnr så skickar jag dig ett mms. Har nämligen en skrotfärdig sitty stående i garaget som jag fått av brorsan och den skulle jag kunna strippa om du gillar hjulen. Kan inte få in foto i nya datorn
    Done!
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6