• Vipera

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Zasata; jag försöker verkligen ta mig fram i en hemlig värld här så ni får ursäkta frågor...
    "Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras." skrev du och jag undrar knäppt nog om "inuti ögonlocken"?
    Tackar för tips och skall gå köprunda idag och testa smink, kul ju!

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Vipera
    Asereht skrev 2009-03-19 09:47:33 följande:
    Tror hon menar kanten på ögonlocket in mot ögat.  När jag var yngre använde vi vit kajal där för att förstora ögonen, men det är inget man rekomenderar ifall man har känsliga ögon eller linser. Absolut inte vid linser.
    När jag surfar runt och kollar ser jag att det finns flytande eyeliner, är det typ samma som kajal men nytt? Kanske lättare att använda?
  • Vipera

Ha, utöver era tips här så hittade jag "let`s dance" make-up skola med videor!{#lang_emotions_sunny}.
    Jösses vad de får det att se enkelt ut...
    Nu skall jag ut på stan och kika på grejer till transan Vipera.{#lang_emotions_embarassed}

• Vipera
    zasata skrev 2009-03-19 12:00:02 följande:
    ekorre: Ha det så trevligt!det finnas mjukkajal som inte behövs vässas, men som inte är flytande som man skruvar upp i stället, den är väldigt bra. Ha gärna vattenfast. Om du tänker ögonfransarna, så är det en kant innanför där mot ögat, den kan man göra svart och sen maskara, för då makeras maskaran mer och ögat syns tydligt.Varför skulle du sminka dig?
    Så, nu är Ekorren skjutsad till jobbet en stund innan hon skall iväg med båten, frååååån oss buää! Nädå, det känns bara bra att hon skall komma iväg ett tag till mysig värme som hon behöver.
    Varför smink; vi skall försöka ta oss till after darks show här i Visby. Jag tänkte att då om något är det ju cracy som gäller och ha kul så jag går som transa{#lang_emotions_tongue_out}.
    Så klänning är inköpt och kan beskådas tidigare i tråden här. Men nu när det kommer till smink så blev kära Ekorren upptagen med resa och trötthet så därför söker jag er hjälp och lär mig mycket överallt. Får jag spader kan jag ju alltid ringa upp någon tjejkompis med. Värsta är väl att bonusgrabben har sådan homofobi att han blir typ illamående av det. Har försökt förklara att det är ju bara på skoj just för att det är, skoj!{#lang_emotions_cool}
  • Vipera

Upps, rena hjärntrusten här ju, bra tanke att gå till typ frissa om det går så fel som jag är rädd att det gör... Men å andra sidan så känns det väldigt kul att få försöka själv. Jag har aldrig kritiserat någons smink för jag har alltid tänkt att det där måste vara svårt för många ser inte klokt sminkade ut tycker jag. Så nu får jag möjlighet att för första gången pröva och se om det är så svårt att de jag sett är ursäktade.
    Så min utgångspunkt är just den att det troligen är otroligt svårt.
    Men som sagt, i lilla Visby har vi nog ingen renodlat salong utan här är det nog frissan som gör det isf. Jag får väl pröva när homofoben är i skolan och Vendel på dagis. Hur får man bort allt sedan då? Vet att det finns removerpads här i skåpen, funkar inte tvål och vatten alls?

• Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-19 14:03:01 följande:
    prova inte när bonusen är i skolan, prova varje dag hela dagarna när han är hemma Då kanske han tillslut fattar att du är samma person ändå och att han ska ge upp de där dumheterna med homofobi. Kognetivbeteendeterapi-light (utsätta sig för det man är rädd för)
    Jo, jag tog ett snack med honom nu när han kom från skolan. Det var läge för i skolan hade de idag fått ansiktsbehandling och nästa gång skulle de ha manikyr{#lang_emotions_kiss}.
    Därför pratade vi nu om att mycket som en gång var "gränsöverskridande" är ju inte det idag. En riktig karl behöver inte stinka svett och olja längre och han kan njuta av en spabehandling, det är ju bara att inte vara så jädra otrygg i vem man är.
    Jag kom på för många år sedan att även om en ansiktsmask inte gav min hy något så betydde det en annan sak; när ett barn kommer med en trasig leksak och ser pappa/bonuspappa i badet med ett glas rött, en kandelaber på toastolen, soft musik och ansiktsmask så var det bara att backa av. Så kunde man skapa en lugn stund helt enkelt mitt i allt, bygga en bubbla.{#lang_emotions_embarassed}
    Stackars bonussonen hade dessutom nu inte uppfattat vad after dark är för något så det hjälpte när jag förklarade. Och som jag sade till honom; det måste väl ändå vara mer "fel" om man klär ut sig till drake eller något till en maskerad, för mig är det ju maskerad. Den andra hälften av jordens befolkning får ju inte vara något farligt som man inte skall närma sig för grabben, han är ju 14 år nu!
    Så nu har jag berättat för honom och visat olika smink och vad de är till för. Ikväll skall jag klippa honom och sedan skall han fixa en frisyr, och han gillade genomgången om ansiktsrengöring och tips om olivolja och honungsmasker...{#lang_emotions_tongue_out}
    Han kanske redan fått KBT under åren här vilket sjönk in nu?
  • Vipera

Så, ett första försök till att sminka sig själv. Jag säger inte att det blev bra men det är kul! Sen har jag inget läppstift och så än men snabbtestade bara. Och passau, stå på dig för annars ställer de andra sig på dig!
  • Vipera
    zasata skrev 2009-03-19 19:40:51 följande:
    hehe snyggt ;) när du tar lepstift sen, skrubba med en tandborste så inte läpparna är så torra, och lägg rochen högre upp och lite längre och mot tinningen
    Jo läpparna är ser ju blä ut nu, torra o trasiga typ. Så rougen skall gå i en båge runt ögat från övre delen av kindbenet och upp mot tinningen? Iaf såg jag bättre ut med peruk än utan vilket vi inte trodde.
    Den här snabbtesten tog tio minuter så förhoppningsvis blir det framsteg...
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 19:31:10 följande:
    Vilken pudding!!! Skall du ut och ragga nu när Ekorren rymt utomlands?
    Å tack! Tänkte faktiskt få in snittsen på detta när hon är borta och ragga på henne sen istället, är man kär i Ekorrar så är man... Tror dessutom att jag skulle dra åt mig märkliga varelser om jag skulle försöka{#lang_emotions_cool}.
  • Vipera

oj oj, vet inte hur jag skall tolka tjejer som busvisslar efter en transa, trevligt dock!
    Vi skall ju vara kreativa här i tråden och barnvagnsnördar är vi ju alla så det är nog inte OT konstigt nog att jag visar upp projektet{#lang_emotions_cool}. å, nu dog tangenten efter n och innan,
    Är det dags att gå och lägga sig då tro? Den bara valde att stanna o botten{#lang_emotions_surprised}
    Jo föresten, jag skulle hälsa er alla från Ekorren på vift i storstan.

• Vipera

Om jag nu som karl får ha insikt vet jag inte{#lang_emotions_embarassed}... Men vad tusan, har jag livligt diskuterat menskopp med svärmor så kan jag väl ha åsikter nu med.
    Visst är det så att även om allt är ok så kan någon ÄL utebli ibland helt naturligt? Så har ekorren förklarat iaf, att det inte alltid blir bara. Besviken och lätt att bli oroad men det behöver nog alls inte vara något märkligt.
    Man läser så mycket att man inte vet vad man skall tro ibland, rosenrot använder ju vissa för att stabilisera sin cykel.

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6