• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2009-03-17 08:02:50 följande:
    Lindadjo Skorna var fina, påminer mig om något min mamma hade när jag växte upp. Senare delen av 70-talet eller början på 80-talet alltså. men hennes var i ofärgat skinn. Annars var modellen precis lika. Allt kommer igen.
    När du säger det! Visst tusan är det början på 80-talet över de skorna. Kanske därför de föll mig i smaken, för jag minns de från min barndom?
    De var iallafall ovanligt sköna, för att vara sånna skor!!! Och helt i skinn, så de kommer väl forma sig när de används och bli ännu skönare. Men aldrig att de kommer ersätta mina tofflor här hemma för det Nä, jag är egentligen sköna-skor-typen jag med. Men ibland får man ju offra sig lite, ska man vara fin så...

Jag har köpt hem en hårfärg, mörkblond (ljusbrun alltså, enligt mig!!) men jag tvekar lite... ska jag eller ska jag inte? Jag passar bra i brunt hår (tycker jag själv), men det är ju snart vår och då brukar jag alltid vilja ha det ljusare igen.. hummmm..... dilemma!
    Längtar till 31 mars då vi flyttar till vårat första hus!!!!!!!
  • Lindadjo
    zasata skrev 2009-03-17 08:59:55 följande:
    HEEEEEJ!Nu har våran nya dator kommit, den är super snygg.Nu vill jag veta allt jag missat hur går det med alla BIM?Nån köpt nya barnvagn eller annat kul?Hur går packningen till huset?Något annat stort jag missat?Jag har nu berättat för både mamma och pappa att jag är gravid, min bror kvar bara.Ebba är sjuk har grym hosta men bara när hon sover, så vi får ingen sömn här, och jag har sovit skumt i natt så sjukt ont i axeln. VI har köpt en ny säng till Ebba i fredags som hon tycker om, en vanlig fungerar bättre än jag trodde. Så nu stor spjälsängen i hallen i väntat på att nån skall ha tid, vilket får bli på lördag.
    HEEEEEJ! Long time, no see! Det var länge sedan du var här!!! Du har varit saknad!!!!!

Vi packar för fullt nu för redan på fredag ska vi börja köra över lådor till huset. Det är inte länge kvar alls nu
    Annars är det inget nytt i Strömstad iallafall.
  • Lindadjo
    Asereht skrev 2009-03-17 08:12:46 följande:
    Så här ser jackan, ws:en och mössan ut som jag frågade om. Alla är tidigare årsmodeller utom mössan som är en 08:a (ha ha). Jackan är i väldigt fint skick med tanke på att den är begagnad. Ws.en är i fint skick förutom en fläck mitt fram på brölstet som inte går bort. Noppig av tvätt men i övrigt bra skick. Inga skador eller andra skavanker. Fina bagagnade kläder alltså (förutom fläcken alltså). Jag funderar på att sätta ut dem för ett paketpris till en början och är det ingen som nappar så blir det nog T sen var för sig. jag vågar väl inte skriva priset här för då klassas det väl som en annons trots att jag itne annonserat ut dem än.
    Fint! Det setet hade jag absolut kunnat köpa själv (om de varit i rätt storlek). Ja, när jag ser de så så tycker jag nog att du ska lägga ut de tilllsammans. Annars kommer nog ingen hitta den fina mössan
  • zasata
    Lindadjo skrev 2009-03-17 09:11:44 följande:
    HEEEEEJ! Long time, no see! Det var länge sedan du var här!!! Du har varit saknad!!!!! Vi packar för fullt nu för redan på fredag ska vi börja köra över lådor till huset. Det är inte länge kvar alls nu Annars är det inget nytt i Strömstad iallafall.
    vad spännande! -har ni fått packat nästan allt nu?
  • Lindadjo
    zasata skrev 2009-03-17 09:18:02 följande:
    vad spännande! -har ni fått packat nästan allt nu?
    Vi har packat mycket, man har lika mycket kvar att packa. Förstår inte vart alla grejer kommer ifrån!??!
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2009-03-17 09:13:49 följande:
    Fint! Det setet hade jag absolut kunnat köpa själv (om de varit i rätt storlek). Ja, när jag ser de så så tycker jag nog att du ska lägga ut de tilllsammans. Annars kommer nog ingen hitta den fina mössan
    Det är lite så jag känner också. Sen är det ju så att ws:en är ju rätt vanlig färgmässigt och med den där lilla fläcken så får jag ju inte så mkt för den. Skaljackan är som sagt jättefin och allt tillsammans passar så himla bra. Min absoluta favoritfärgkombo. Vi har haft samma blå jacka två strl i rad. Jag älskar färgen. *s*

Nu väntar jag spänt på didrikssonseten, får se vad jag tycker om dem. de ska ju vara vind och vattentäta och andas. Dessutom har deras kläder fått väldigt bra i flera tester gällande slittålighet. Hoppas bara de är lika fin irl som på bild nu då.
    HEEEEEJ!Nu har våran nya dator kommit, den är super snygg.Nu vill jag veta allt jag missat hur går det med alla BIM?Nån köpt nya barnvagn eller annat kul?Hur går packningen till huset?Något annat stort jag missat?Jag har nu berättat för både mamma och pappa att jag är gravid, min bror kvar bara.Ebba är sjuk har grym hosta men bara när hon sover, så vi får ingen sömn här, och jag har sovit skumt i natt så sjukt ont i axeln. VI har köpt en ny säng till Ebba i fredags som hon tycker om, en vanlig fungerar bättre än jag trodde. Så nu stor spjälsängen i hallen i väntat på att nån skall ha tid, vilket får bli på lördag.
    Halloj! Här är det lungt förutom magsjuka och inget vatten (se bloggen)...
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Lokatt
    hello! har klurat på hur du haft det Vad sa föräldrarna när ni berättade då?
    Riskiflickan skrev 2009-03-16 23:10:10 följande:
    Lokatt: www.pinkgreen.se/ har tydligen med, men de var rätt dyra tycker jag... 200 kr/metern :(
    ja det var dyrt men som sagt, hojta om du beställer från finska sidan, då kanske man kan beställa med en meter eller två
    Kom föresten på att jag har en suite som är hemmasydd som jag köpte på fradera i stl 68 som måsta vara i frotte därifrån nästan. brun o orange randig.
    Lindadjo skrev 2009-03-17 09:09:35 följande:
    Jag har oxå hårfärg liggande, men det får nog vänta till våren. Brukar vara trevligt att göra något när man får alla de där vårkänslorna
    Våga vägra blogga
  • Asereht

Jag behöver definitivt färga mitt hår! Jag är ju ganska mörk av naturen men har mina ljusa slingor (pga alopecin och pigmentbortfall). Men nu börjar jag ta mig katten att gråna lite också, inte direkt grått kanske men färgen börjar liksom bli dassigare.

Jag försöker också desperat komma fram till om jag ska klippa mig kort, klippa som jag hade förut eller låta det växa som det vill etttag och bara ansa luggen. Jag kommer aldrig fram till nåt...*suckar*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • zasata
    Lindadjo skrev 2009-03-17 09:19:48 följande:
    Vi har packat mycket, man har lika mycket kvar att packa. Förstår inte vart alla grejer kommer ifrån!??!
    ni får slänga allt som ni inte använt, och det ni är osäkra på llägger ni i egna lådor, är dom inte uppackade om 6mån slänger ni dom.
  • zasata

lokatt: Dom har tagit det okej, men inte sagt något till min bror än, han är ju aldrig hemma. Så får väl bli telefon där.

Jag måste med färga, men ingen idé när jag väntade ebba tog ingen färg i mitt hår.

Jag kan tipsa er om den som tar tio min som är rätt ny, den är super bra! Det är den bästa jag någonsin haft!

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6