• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Asereht
    Vipera skrev 2009-03-19 09:30:09 följande:
    Zasata; jag försöker verkligen ta mig fram i en hemlig värld här så ni får ursäkta frågor..."Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras." skrev du och jag undrar knäppt nog om "inuti ögonlocken"?Tackar för tips och skall gå köprunda idag och testa smink, kul ju!
    Tror hon menar kanten på ögonlocket in mot ögat.  När jag var yngre använde vi vit kajal där för att förstora ögonen, men det är inget man rekomenderar ifall man har känsliga ögon eller linser. Absolut inte vid linser.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Vipera
    Asereht skrev 2009-03-19 09:47:33 följande:
    Tror hon menar kanten på ögonlocket in mot ögat.  När jag var yngre använde vi vit kajal där för att förstora ögonen, men det är inget man rekomenderar ifall man har känsliga ögon eller linser. Absolut inte vid linser.
    När jag surfar runt och kollar ser jag att det finns flytande eyeliner, är det typ samma som kajal men nytt? Kanske lättare att använda?
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • passau

jag har varit på aurora, d tog 15 min sen sa hon att jag tagit reda på det jag behövde och skickade mig till en läk...
    så nu är det typ kört...

• Asereht
    Vipera skrev 2009-03-19 09:50:24 följande:
    När jag surfar runt och kollar ser jag att det finns flytande eyeliner, är det typ samma som kajal men nytt? Kanske lättare att använda?
    Nja, kajal är ju en penna med lite hård form. Eyliner som är flytande är som att måla målarfärg med supertunn pensel på ögonlockets kant. Det är lite av en utmaning. Jag har varit ruggigt bra på det på den tiden jag sminkade mig mycket. 50 och 60-tals sminkning kräver tjock eyeliner. Men det kräver lite träning också och en stadig hand. Den används ofta som ett tunt till tjockt streck utmed kanten precis ovanför franskanten på ögonlocket. Sällan på undre delen där man oftast använder kajalen. Eyeliner ska absolut inte komma i kontakt med ögat, det orsakar någon minuts blindhet, sveda och kräver en rejäl rengöring av det tårarna ställt till.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Vipera

Ha, utöver era tips här så hittade jag "let`s dance" make-up skola med videor!{#lang_emotions_sunny}.
    Jösses vad de får det att se enkelt ut...
    Nu skall jag ut på stan och kika på grejer till transan Vipera.{#lang_emotions_embarassed}

Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-18 21:53:25 följande:
    nu ska jag gå å knyta mig, städa lite efter mig oxå kanske ska joba heldag i morgon på VC, ska bli intressant... ska ha fått definitivt besked på snitt nästa v. men d känns som jag redan vet utgången... ge gärna tips på vad jag kan göra för att få igenom det... C U girls
    Du kanske redan har skrivit anledningen, men varför vill du ha snitt? Har det varit krångel tidigare?
  • Ekorrfamiljen

*läser och tar till mig alla sminktips jag också* Jag vet grunderna, men nu känns det som att det kan bli proffsigt med era små förklaringar.

Nä, dags att packa det sista. Puuuhh! Ska ju jobba 12-16 och sen går båten 16.45. Känns som att jag inte hinner nåt alls. Vill egentligen bara vara hemma och tokgosa med Vendel nu innan jag åker, men han är på dagis. Det får bli turbogos innan jag går på båten. Ska försöka få ner kläder för en vecka i en liten kabinväska. Wish me luck!!

KRAM och på återseende!

The confused squirrel strikes again...
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2009-03-19 10:13:12 följande:
    *läser och tar till mig alla sminktips jag också* Jag vet grunderna, men nu känns det som att det kan bli proffsigt med era små förklaringar.Nä, dags att packa det sista. Puuuhh! Ska ju jobba 12-16 och sen går båten 16.45. Känns som att jag inte hinner nåt alls. Vill egentligen bara vara hemma och tokgosa med Vendel nu innan jag åker, men han är på dagis. Det får bli turbogos innan jag går på båten. Ska försöka få ner kläder för en vecka i en liten kabinväska. Wish me luck!! KRAM och på återseende!
    ha det riktigt superbra!!
    Våga vägra blogga
  • zasata

ekorre: Ha det så trevligt!

det finnas mjukkajal som inte behövs vässas, men som inte är flytande som man skruvar upp i stället, den är väldigt bra. Ha gärna vattenfast. Om du tänker ögonfransarna, så är det en kant innanför där mot ögat, den kan man göra svart och sen maskara, för då makeras maskaran mer och ögat syns tydligt.

Varför skulle du sminka dig?

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6