• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-19 13:46:29 följande:
    Tackar som frågar. Jo, inga större fel. Så mitt emellan kanske man kan säga. Orkade iaf ta barnen till ÖF i förmiddags. Skönt att få prata med lite männsikor i verkligheten igen.
    Låter härligt! Jag längtar också till externa kontakter med omvärlden, cirkulerar just nu enbart kring hemmet och mina föräldrars hus. Sjukstuga på båda ställena. Manne har fortsatt att kräkas, först imorse vilket var helt OK. Värre var när vi just skulle åka från stan idag på fm (var och lämnade avföringsprov samt hämtade medicin till min mamma) och han kaskadkräktes över hela sig stackarn. Hela bilstolen blev översköljd och han fick massor innanför jackan . Tur att de inte verkar ha så ont av det som vi har. Men lukten i bilen var inte nådig den halvtimmen som det tog att komma hem
  • Kavat

Fröken Småland skrev 2009-03-19 13:57:33 följande:

Låter härligt! Jag längtar också till externa kontakter med omvärlden, cirkulerar just nu enbart kring hemmet och mina föräldrars hus. Sjukstuga på båda ställena. Manne har fortsatt att kräkas, först imorse vilket var helt OK. Värre var när vi just skulle åka från stan idag på fm (var och lämnade avföringsprov samt hämtade medicin till min mamma) och han kaskadkräktes över hela sig stackarn. Hela bilstolen blev översköljd och han fick massor innanför jackan . Tur att de inte verkar ha så ont av det som vi har. Men lukten i bilen var inte nådig den halvtimmen som det tog att komma hem
    Euh! Nu får ni allt ta och krya på er allesammans!
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2009-03-19 13:59:06 följande:
    Euh! Nu får ni allt ta och krya på er allesammans!
    Jag mår jättefint. Sitter och vräker i mig vit choklad
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-19 13:04:04 följande:
    Upps, rena hjärntrusten här ju, bra tanke att gå till typ frissa om det går så fel som jag är rädd att det gör... Men å andra sidan så känns det väldigt kul att få försöka själv. Jag har aldrig kritiserat någons smink för jag har alltid tänkt att det där måste vara svårt för många ser inte klokt sminkade ut tycker jag. Så nu får jag möjlighet att för första gången pröva och se om det är så svårt att de jag sett är ursäktade.Så min utgångspunkt är just den att det troligen är otroligt svårt. Men som sagt, i lilla Visby har vi nog ingen renodlat salong utan här är det nog frissan som gör det isf. Jag får väl pröva när homofoben är i skolan och Vendel på dagis. Hur får man bort allt sedan då? Vet att det finns removerpads här i skåpen, funkar inte tvål och vatten alls?
    prova inte när bonusen är i skolan, prova varje dag hela dagarna när han är hemma Då kanske han tillslut fattar att du är samma person ändå och att han ska ge upp de där dumheterna med homofobi. Kognetivbeteendeterapi-light (utsätta sig för det man är rädd för)
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 13:57:33 följande:
    fy, stackarn!
    Våga vägra blogga
  • Lokatt

Jag är just inkommen från riktigt långtur med hundarna och minstingen. Fin fint väder här! Men ujujuj kan man ha lortigare bugga än jag just nu!
    Den behöver verkligen tvättas! Inte har jag någon varukorg att byta med så jag kan tvätta ena o använda andra   Fr,S: hur tvättar jag varukorken? Blir det bra när man gör det eller ska jag försöka torka så långt det går? Har klarat mig med torkning hitills, men tror inte det går nu!

Igår blev fodret på väskan klart, det här projektet tar sin tid *blir rastlös*

Våga vägra blogga
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-19 14:06:57 följande:
    Jag är just inkommen från riktigt långtur med hundarna och minstingen. Fin fint väder här! Men ujujuj kan man ha lortigare bugga än jag just nu! Den behöver verkligen tvättas! Inte har jag någon varukorg att byta med så jag kan tvätta ena o använda andra   Fr,S: hur tvättar jag varukorken? Blir det bra när man gör det eller ska jag försöka torka så långt det går? Har klarat mig med torkning hitills, men tror inte det går nu! Igår blev fodret på väskan klart, det här projektet tar sin tid *blir rastlös*
    30 grader och inget sköljmedel, precis som resten av Bugaboos textilier. Varukorgen ser ut som ny när man tvättat den så det är en god investering särskilt som det kräver minimal ansträngning. Ut med bottenplattan bara och så i tvättmaskinen .

För du menade varukorgen va, och inte varukorken? Undrar om det var en freudiansk felskrivning från en med köpstopp 
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 14:12:22 följande:
    30 grader och inget sköljmedel, precis som resten av Bugaboos textilier. Varukorgen ser ut som ny när man tvättat den så det är en god investering särskilt som det kräver minimal ansträngning. Ut med bottenplattan bara och så i tvättmaskinen .För du menade varukorgen va, och inte varukorken? Undrar om det var en freudiansk felskrivning från en med köpstopp 
    haha snygg felskrivning ja

vad bra, då ska jag tvätta den, för gudars vad smutsen syntes väl på bruna!
    den oranga fleecen ska av och läggas undan, på med brun sufflett, fast igentligen vill jag ha något annat! ska ha brun sen till katvig ryggen, det blir så trist att ha nu med, men behöver något som matchar oranga åkpåsen. Kanske skulle sy nåt... men har nog inget tyg som matchar..

Det trista att allt som ska tvättas i 30grader måste jag åka hem till min mamma och tvätta. *suck*
    Våga vägra blogga
  • Vipera
    Lokatt skrev 2009-03-19 14:03:01 följande:
    prova inte när bonusen är i skolan, prova varje dag hela dagarna när han är hemma Då kanske han tillslut fattar att du är samma person ändå och att han ska ge upp de där dumheterna med homofobi. Kognetivbeteendeterapi-light (utsätta sig för det man är rädd för)
    Jo, jag tog ett snack med honom nu när han kom från skolan. Det var läge för i skolan hade de idag fått ansiktsbehandling och nästa gång skulle de ha manikyr{#lang_emotions_kiss}.
    Därför pratade vi nu om att mycket som en gång var "gränsöverskridande" är ju inte det idag. En riktig karl behöver inte stinka svett och olja längre och han kan njuta av en spabehandling, det är ju bara att inte vara så jädra otrygg i vem man är.
    Jag kom på för många år sedan att även om en ansiktsmask inte gav min hy något så betydde det en annan sak; när ett barn kommer med en trasig leksak och ser pappa/bonuspappa i badet med ett glas rött, en kandelaber på toastolen, soft musik och ansiktsmask så var det bara att backa av. Så kunde man skapa en lugn stund helt enkelt mitt i allt, bygga en bubbla.{#lang_emotions_embarassed}
    Stackars bonussonen hade dessutom nu inte uppfattat vad after dark är för något så det hjälpte när jag förklarade. Och som jag sade till honom; det måste väl ändå vara mer "fel" om man klär ut sig till drake eller något till en maskerad, för mig är det ju maskerad. Den andra hälften av jordens befolkning får ju inte vara något farligt som man inte skall närma sig för grabben, han är ju 14 år nu!
    Så nu har jag berättat för honom och visat olika smink och vad de är till för. Ikväll skall jag klippa honom och sedan skall han fixa en frisyr, och han gillade genomgången om ansiktsrengöring och tips om olivolja och honungsmasker...{#lang_emotions_tongue_out}
    Han kanske redan fått KBT under åren här vilket sjönk in nu?
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-19 14:30:04 följande:
    Jo, jag tog ett snack med honom nu när han kom från skolan. Det var läge för i skolan hade de idag fått ansiktsbehandling och nästa gång skulle de ha manikyr.Därför pratade vi nu om att mycket som en gång var "gränsöverskridande" är ju inte det idag. En riktig karl behöver inte stinka svett och olja längre och han kan njuta av en spabehandling, det är ju bara att inte vara så jädra otrygg i vem man är.Jag kom på för många år sedan att även om en ansiktsmask inte gav min hy något så betydde det en annan sak; när ett barn kommer med en trasig leksak och ser pappa/bonuspappa i badet med ett glas rött, en kandelaber på toastolen, soft musik och ansiktsmask så var det bara att backa av. Så kunde man skapa en lugn stund helt enkelt mitt i allt, bygga en bubbla.Stackars bonussonen hade dessutom nu inte uppfattat vad after dark är för något så det hjälpte när jag förklarade. Och som jag sade till honom; det måste väl ändå vara mer "fel" om man klär ut sig till drake eller något till en maskerad, för mig är det ju maskerad. Den andra hälften av jordens befolkning får ju inte vara något farligt som man inte skall närma sig för grabben, han är ju 14 år nu!Så nu har jag berättat för honom och visat olika smink och vad de är till för. Ikväll skall jag klippa honom och sedan skall han fixa en frisyr, och han gillade genomgången om ansiktsrengöring och tips om olivolja och honungsmasker...Han kanske redan fått KBT under åren här vilket sjönk in nu?
    Hejja, bra att inte ducka för hans tankar utan hjälpa han reda ut världen
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6