• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Vipera
    zasata skrev 2009-03-19 19:40:51 följande:
    hehe snyggt ;) när du tar lepstift sen, skrubba med en tandborste så inte läpparna är så torra, och lägg rochen högre upp och lite längre och mot tinningen
    Jo läpparna är ser ju blä ut nu, torra o trasiga typ. Så rougen skall gå i en båge runt ögat från övre delen av kindbenet och upp mot tinningen? Iaf såg jag bättre ut med peruk än utan vilket vi inte trodde.
    Den här snabbtesten tog tio minuter så förhoppningsvis blir det framsteg...
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 19:31:10 följande:
    Vilken pudding!!! Skall du ut och ragga nu när Ekorren rymt utomlands?
    Å tack! Tänkte faktiskt få in snittsen på detta när hon är borta och ragga på henne sen istället, är man kär i Ekorrar så är man... Tror dessutom att jag skulle dra åt mig märkliga varelser om jag skulle försöka{#lang_emotions_cool}.
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • passau
    Riskiflickan skrev 2009-03-19 19:34:10 följande:
    Verkligen konstigt att de ska vara så restriktiva med snitt när det ligger sådana här saker bakom, men kanske är det delvis för att de vet att om man gjort två snitt så får man inte föda vaginalt och dels för att det är en stor bukoperation med ett kejsarsnitt. Jag själv personligen tycker ju absolut att man ska ha rätt att få ett snitt om man vet att man har trångt bäcken och att det blev så fel vid förra förlossningen, stå på dig!!! När du var på aurora, tryckte du riktigt hårt på rädslan inför förlossningen och hur kaotiskt det blev förra gången?? Om personen där inte förstod dig kanske du skulle försöka få träffa en annan för ytterligare utlåtande?
    Hon på Aurora var på min sida, tog 15 min hos henne, brukar ta 1h... så problemet är nog mer sjukhusets attityd...
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-19 20:46:15 följande:
    Hon på Aurora var på min sida, tog 15 min hos henne, brukar ta 1h... så problemet är nog mer sjukhusets attityd...
    Trist, man ska inte behöva lida massor i onödan. Har två vänner som legat med värkar 40 timmar var typ innan det gjordes något...rena mardrömmen!!
  • Kavat
    passau skrev 2009-03-19 20:46:15 följande:
    Hota med att du åker ner till Varberg och blir inneboende där!
  • Kavat
    Vipera skrev 2009-03-19 19:27:45 följande:
    Så, ett första försök till att sminka sig själv. Jag säger inte att det blev bra men det är kul! Sen har jag inget läppstift och så än men snabbtestade bara. Och passau, stå på dig för annars ställer de andra sig på dig!
    *busvisslar*
    10 minuters övning, jag är impad! Det här kommer bli så bra!
  • Lokatt
    Vipera skrev 2009-03-19 19:27:45 följande:
    Så, ett första försök till att sminka sig själv. Jag säger inte att det blev bra men det är kul! Sen har jag inget läppstift och så än men snabbtestade bara. Och passau, stå på dig för annars ställer de andra sig på dig!
    *busvisslar*
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 21:38:23 följande:
    Kollade på lite gamla bilder, här är Maja och hennes snygga, smarta och trevliga kusin *morr*
    Fröken Småland skrev 2009-03-19 21:54:59 följande:
    Lilla flickan är också rätt söt
    Hon ser ut som värsta filmstjärnan! Snällasnälla säg att hon har fått sämre hy eller rundare former på fel ställen efter grav.? haha. nej då, hon var jättefin. Och Maja oxå såklart!
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6